1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Het leven zou veel minder complex zijn als het enkel om jouw mening draaide.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Racisme moet ook gewoon worden toegestaan, dat voorkomt veel discussie en gezeik.
     
  3. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    me_irl
     
    Cyndris, Yellow 13, Reckuuza en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.028
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Likewise.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Denk eerder dat de witte Nederland er niet echt bij heeft stilgestaan.
    Ken wel wat mensen die zich nu druk gaan maken..
     
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mij maakt het helemaal niet uit dat ze typetjes gebruiken. Het gaat me om de dubbele standaard die wordt gehanteerd.

    Los van wat voor typetje is, zouden er Kamervragen komen als het " de typische Marrokaan" zou worden genoemd. Het gaat om het specifiek benoemen van de typische.....niet het typetje zelf.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Had jij daar niet een klacht ingediend bij de reclame commissie?
     
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Jorgen Raymann kan prima in een supermarkt reclame
    De typische Marokkaanse man van de leeftijd Acda en Lammers zal waarschijnlijk ook een lummelige goedzak met licht overgewicht zijn. Surinaamse man ook. Chinese man ook. Of denk je dat de typische Marokkaanse man na het boodschappen doen weer op een straathoek gaat staan met zijn matties?
     
  9. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hahaha ja, dacht kijken of het lukt. Helaas moet je zóveel doen om een officiële klacht in te dienen nadat je het digitale formulier hebt ingevuld. Moest een ondertekende handgeschreven brief met pleidooi en bewijsmateriaal op de post doen, daaag.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    t is niet dat dat je iets beters te doen hebt
     
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Het gaat erom dat in de media en op socials mensen tegen stereotyperingen en generalisatie van minderheden zijn. Dat vinden ze racistisch. Als een Marrokkaanse man naar de Lidl gaat voor dadels en couscous met een voice over dat de "typische Marrokkaanse man" bij Lidl shopt krijg je toch wel gezeur hoewel het eten van couscous en dadels geen positieve of negatieve associatie heeft.

    Wat betreft de lummelende goedzak betreft: Ik vind het wel een irritant typetje worden dat te veel aanwezig is. Laatste tijd is er zo een trend van de hippe en wijze moeder die het gezin bij elkaar houdt en slimme dingen doet. De man is dan maar een sukkel die erbij hangt en domme dingen doet. Heeft ook te maken met de acteurs denk ik. Vond bijvoorbeeld Thomas Acda altijd wel grappig en tof bij Dit was Het Nieuws. Het typetje komt dan erg ongeloofwaardig over.
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Die foto's waarbij hij doet alsof hij kookt, maar ondertussen alleen maar lekker gek doet met een schort en een mes, maken zichzelf niet.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.659
  14. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    [​IMG]
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  15. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.755
    Leuk Bevonden:
    2.011
    Noemen ze Acda en Lammers de ‘typische Nederlandse man’ in de voiceover wanneer ze een pakje pennywafels, een blikje knakworsten en DE koffie kopen … ? Of heb je dat er zelf van gemaakt?

    En van mij mogen ze de Marokkaanse man in een tulband en op een vliegend tapijt door de Lidl heen laten vliegen om reclame te maken voor de Marokkaanse actieweek. Geen enkel probleem mee. Dan een week later een radslag-Chinees in kung-fu outfit om de Oosterse actieweek te promoten, en weer een week later een dikke Duitse kuilengraver met zonnebrand op zijn neus voor de Duitse week.

    Gaan sommige mensen zeiken? Vast. Kan het me aan mijn kut jeuken? Niet echt.

    Nogmaals, er zijn echte issues, zoals discriminatie bij sollicitaties en politiecontroles, er zijn problemen met oerwoudgeluiden en online abuse en dreigementen tegen bekende sporters, acteurs, politici met een kleurtje, en allochtonen komen sommige clubs niet binnen of worden uit bepaalde buurten en woonplaatsen weggepest, terwijl rechtse politici ze wegzetten als lui, crimineel, extremistisch, etc etc.

    Daar kan ik me druk over maken. Niet dit soort onzin over typetjes in reclames, en al helemaal niet over deze nieuwe poging om wederom ‘de Nederlandse witte man’ weer eens in een zogenaamde slachtofferrol te zetten om vervolgens over ‘hypocrisie’ te schreeuwen.
     
  16. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee ging om die vent van SNS die typische Nederlander wordt genoemd in het spotje.

    Gaf meer aan dat het een trend is om mannen als slome sukkel neer te zetten terwijl de vrouw het gezin bij kaar houdt en de slimmerik van het gezin is. Stond even los van het stereotype stukje van de Nederlandse man.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  17. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.312
    Wie bepaalt wat echte issues zijn? Van stereotypen in media is onderzocht dat ze schadelijke effecten hebben op hoe minderheden gepercipieerd worden en ook op het zelfbeeld van leden van minderheden.

    Het stuk is toch vooral beschouwend? Ik zie in ieder geval niet waar witte mannen in een slachtofferrol worden gezet. Sterker nog het is aardig genuanceerd geschreven door bijvoorbeeld ook te wijzen op de crypto-seksistische implicaties ten nadele van vrouwen.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Je kunt reclames verbieden waarin vrouwen huishoudelijk werk doen toch alles behalve progressief noemen.
     
  19. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    @fredfenster wat is crypto-seksisme? Heb het op Google gezocht maar kon de definitie niet vinden.
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wanneer wordt gekeken naar de hoeveelheid bitcoins die in het bezit zijn van vrouwen, is dat percentage nog lager; rond de 2%. Vrouwen die in crypto’s doen zijn dus ook nog eens kleine scharrelaars. Nu zou je dat allemaal kunnen accepteren, omdat mannen en vrouwen er nu eenmaal verschillende interesses op nahouden, maar het is 2018 en dus hebben sommige mensen cryptocurrencies nu officieel seksistisch verklaard.
     

Deel Deze Pagina