1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Vooral bijzonder dat er in dat artikel staat dat ongeveer 4% van de Nederlanders zich niet eenduidig als man of vrouw identificeert. Dat lijkt me wat hoog, benieuwd hoe ze daarop komen.
     
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Aan 25 mensen gevraagd. Eentje zei: "weet ik veel, laat me met rust".
     
    Tim, B Tender, Yellow 13 en 3 anderen vinden dit leuk.
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Als ik zo eens buiten kijk kan dat wel kloppen hoor
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Gechargeerd gezegd roept ie nog :D
    Ik ken geen een transgender of non binair persoon. Voor iets wat tekenend is voor mn generatie vind ik dat wel opvallend.
     
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    als je je alleen maar binnen witte yuppen kringen bevindt dan krijg je idd weinig mee ja
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik ken er ook geen, maar dat is ook niet moeilijk als je geen vrienden hebt.

    :emo:
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2021
    Alexknl en Reckuuza vinden dit leuk.
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    En meeste mediaberichten die ik er over lees worden hier gepost door BigSyke en B Tender
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Dat is inderdaad het hele punt.

    Vrijwel niemand kent mensen die transgender zijn of non-binair persoon. Toch moet ieder bedrijf campagne voeren om divers te zijn en worden er subisidies in de cultuur en kunstsecor voornamelijk aan deze groep gegeven om hun schuldgevoel als witte hetero comissie af te kopen en woke genoeg te zijn. Toch moeten en transgenders en non-binarie mensen verplicht in een bestuur of de politiek.

    Toch moet er op scholen heel veel aandacht aan worden besteed waardoor kinderen in de war raken. Als broertjes en zusjes hebt zullen ze vast met elkaars verkleedspullen spelen. Dat is prima. Jongetjes vinden een glitterkroon ook cool en meisjes willen ook brandweer zijn. Als je echter gaat stimuleren en vertellen dat het normaal is dat jongens jurken aan doen en make up dragen aan kinderen van 6, dan krijg je problemen. Kinderen gaan twijfelen aan hun identiteit door wat ze horen. Terwijl het onderwerpen zijn die voor 99,9% van de kinderen niet relevant zijn.
    Pas rond het einde van de basisschool en middelbare school gaat seksualiteit en identiteit meer spelen.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ken ook geen bedrijven die campagne voeren voor non binaire mensen. Ken geen geen verhalen van scholen die jongens stimuleren om in jurken te lopen.

    Je zult nu vast weer hard aan het Googlen zijn dat je wat gevonden hebt ergens op een school in Midden Beemster ofzo, maar het beeld wat er geschetst wordt klopt totaal niet.
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ik vraag me wel af: hoe zien jullie dit?

    Is man of vrouw zijn iets biologisch of is dat hoe je voelt?

    M.a.w. als je een penis hebt maar je verkleed je graag als vrouw, bent graag bezig met mode e je voelt je vrouw. Ben je dan een vrouw?
     
  11. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    stop gewoon
     
  12. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Ik ken wel een transgender. Verandert niks aan de discussie verder maar voelt wel goed.
     
  13. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Beter dan een cis vrouw?
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Haha, nee geen idee, bedoelde dat het goed voelt dat ik iemand ken. Voel me verheven boven de rest nu.

    Dichtstbij dat ik kom bij dit soort letterdingen is dat mijn vriendin anderhalf jaar een relatie heeft gehad met een vrouw. Voor mij.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Waarom moest ze dat van jou?
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Truth or dare gone wrong.
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    We hebben een lqtbywhdjq+ topic graag daarheen optyfen
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Onvriendelijk.

    Flikker.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  19. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ook niet, denk dat er meer mensen zijn die er géén kent dan mensen die er wel 1 of 2 kent, laat staan er een is, even los van als je toevallig op het Hilversumse mediapark werkt.

    Precies mijn punt: het is een bevolkingsgroep die een factor 1000 keer meer aandacht krijgt/eist/genereert dan je zou verwachten obv hun aantallen. Het is de bevolkingsgroep die 'eruit springt' en is daarmee tekenend voor de generatie.
    Anders was 'kalende grijzende man met een buikje' zegmaar het mens-soort wat tekenend was voor deze generatie, en voor de afgelopen 40 generaties.

    Flower Power en Punk hebben vertegenwoordigen ook generaties maar het is niet zo dat 'iedereen' daar dan ineens aan meedeed (al zullen er wel meer punkers dan queers geweest zijn). Het zijn altijd groepen die op een bepaalde manier opvallen, zich afzetten, anders zijn dan de grijze massa, opvallen en daarmee tekenend zijn voor een generatie.

    Ik denk dat over 60 jaar weinig kleinkinderen zullen zeggen van 'Opa Opa, vertel eens over die gave tijd van toen je jong was, van toen je met van die mensen samenleefde die je henhun moest noemen en die dan heel boos werden en naar de rechter stapten zodra ze moeder genoemd werden toen ze moeder werden'? Er zal natuurlijk best naar gevraagd worden verwacht ik, maar dan meer met verbazing/afgrijzing/meelij, minder vaak met 'wauw'.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2021
    BigSyke vindt dit leuk.
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    En jij geeft die aandacht maar al te graag gezien elke post van je hier bijna over dit soort zaken gaan?
     

Deel Deze Pagina