1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Steam Deck

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Taab, 18 jul 2021.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Dit ziet er best tof uit. Iemand hier een besteld?



    Gamebedrijf Valve heeft een eigen, draagbare spelcomputer aangekondigd. De nieuwe Steam Deck kost tussen de 419 en 679 euro - en is net als concurrent Nintendo Switch een draagbare spelcomputer die ook met je tv kan verbinden.

    Met de Steam Deck brengt het bedrijf een spelcomputer uit waarop alle spellen uit de Steam store gespeeld kunnen worden. Het is volgens Valve in feite een draagbare pc, met aan weerszijden actieknoppen en analoge sticks om mee te gamen.

    Het apparaat heeft een 7 inch-aanraakscherm en een krachtige processor gemaakt door fabrikant AMD. Op een volle accu kun je tussen de 2 en 8 uur lang gamen, afhankelijk van hoe veeleisend het spel in kwestie is.

    De Steam Deck wijkt op één punt af van zijn concurrenten: het is een open platform. Valve installeert vooraf zijn eigen besturingssysteem, maar gebruikers zijn vrij om er iets anders op te installeren. Zo kun je er bijvoorbeeld Windows op zetten om hem als gewone computer te gebruiken.

    Ook is het mogelijk om de Steam Deck op een tv of monitor aan te sluiten, zoals ook bij de Switch van Nintendo. Op die manier kun je games zowel onderweg als op je grote scherm spelen.

    Van exclusieve spellen voor het apparaat, zoals bij Nintendo, Sony en Microsoft, is bij de Steam Deck geen sprake. Het apparaat is bedoeld om games te draaien die eerder uitkwamen voor de pc. Maar omdat de Steam-winkel al lange tijd actief is, heeft het apparaat al een fors aanbod.

    Bron: Ad.nl
     
    Jorrie en Alexknl vinden dit leuk.
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Staat al een tijdje in de pre-order..

    Verstuurd vanaf mijn SM-G998B met Tapatalk
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Namens Taab bedankt voor het redden van zn topic.
     
    Taab, Yellow 13 en Modder-Eter vinden dit leuk.
  4. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    De eerste previews staan nu on-line en ik hoor bij de Q1 batch. Vanaf 28 feb gaan ze shippen. Ik hoop dat ik hem rond mijn verjaardag heb (6 maart)
     
  5. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Hahaha zie net door een like van Jorrie dat dit topic bestaat. Zal mijn excelletje bijwerken dat het topic een groot succes is.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Vandaag de Steam Deck OLED binnen gekregen.

    ..vanavond maar alvast eens uitpakken en mijn backlog / indies installeren zodat we gelijk los kunnen zo gauw het vakantie is! :D
     
    Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Have fun! Beste gaming aankoop in tijden. Speel er dagelijks op en echt geweldig ding. Wel beetje jaloers op OLED haha
     
    Zumpelvelder en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Zul je nog jaloerser worden dat ik de 1 TB versie cadeau heb gekregen. :D
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.649
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Nuh, I'm ok
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Dat is heel netjes van je. Prima reactie. <3
     
  11. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Steamdeck + Dave The Diver = Gouden combo. <3

    Man, man, man wat een genot is dat zo'n PC-handheld. Bevalt in alle opzichten ver boven verwachting!
     
    Yellow 13 en Killamonkey vinden dit leuk.
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.031
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Heb ik hier ook hoor. Alleen dan als een razende door House Flipper 2, die prima werkt op de Deck. Iemand trouwens al Euro Truck Simulator 2 gedaan?
     

Deel Deze Pagina