1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het beleggen, sparen & investeringen topic.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yellow 13, 16 jul 2018.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik zou wel graag voor een crash willen uitstappen bijv.
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik ook. Maar time die maar eens. Zoals nu ook: in 2020 is bijna 25% van de totale dollarhoeveelheid geprint en de inflatie komt er aan. Rusland ziet geloof ik de dollar al niet meer als basis currency. Je zou dus eigenlijk nu moeten uitstappen. Maar er zijn ook genoeg artikelen te vinden die aangeven dat er misschien wel een super cycle komt.

    Wat mi beter te doen is is een inschatting maken welke bedrijven het goed doen na een crash. Zo had je met Corona kunnen inschatten dat alle services aan huis het goed zouden gaan doen.
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Je hoeft het niet precies te timen uiteraard, als je ergens in de downfall, liefst zo vroeg mogelijk, beperk je verder verlies.
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Gewoon blijven zitten. Bij vermoeden van een crash je inleg eventueel wat verlagen om een cash positie op te bouwen (als je die niet al hebt). Meest lastige is bij een crash rustig blijven en niet gelijk bij -20% je cash positie er doorheen jagen, om dan zonder geld te zitten op -50%.
    Aan de andere kant zijn situaties zoals in maart (veel tech fors gedaald) ook wel weer erg interessant om korte termijn ongerealiseerde winsten te genereren.

    Mijn in leg is nu 75% van wat ik normaal doe, rest toch naar spaar, in ieder geval tot december.
    Daarna eventueel terug naar 100% of 125% als we dippen.

    Vanaf 1 januari staat porto hier nu op +15,4% is wel erg fors, voor vooral ETF's. Vooral de laatste 1 a 2 maanden gaan wel erg rap.
    Verder is een strategie echt belangrijk om je rust te bewaren, denk van te voren na hoe je reageert bij bepaalde dalingen, nieuws, of juist harde stijgingen.
    Ook van te voren bepalen hoelang je minimale horizon is, je exit strategy kan eventueel wel wat later.

    Begin belegde ik echt met een hoop emotie, ik werk dat dit sinds uitbraak Corona bijna helemaal weg is. Gewoon DCA inleggen en een goede strategie :)
     
  5. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Het kan ook zijn dat er paniek is op de markt, je portfolio 10% onderuit gaat en jij verkoopt omdat je een crash voorziet. Dan veert de markt weer op nadat men erachter kwam dat het loos alarm was en ben je wel 10% kwijt. Feit is dat de gemiddelde belegger (= letterlijk iedereen op dit forum) geen kaas heeft gegeten van market timing. Dan ben je met je stock picking gewoon aan het gokken. Prima als je gokken leuk vindt, maar wees daar bewust van. Elke portfolio-optie die je bedenkt is al een keer door de supercomputers van Renaissance Technologies en andere quantitative firms gegaan en de kans dat je die verslaat is eigenlijk nul.
     
  6. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Tesla en ik hebben een mooi dagje.
     
  7. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Het begint zo langzamerhand op crypto te lijken.
    Vorige week Tesla die gek gaat en vandaag +14% in een half uurtje voor Hello Fresh.
     
  8. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.600
    Leuk Bevonden:
    8.660
    Om het echt crypto te maken moet je al je wins in All caps benoemen.
     
    Dududu en Reckuuza vinden dit leuk.
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Ik moet altijd dan aan Michael Burry denken.

    Maar goed, ik heb nog steeds vertrouwen in NAS. Verder is vrijwel alles overgewaardeerd.
     
  10. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Ziet er wel aantrekkelijk uit ja, vriend van me was ook altijd piloot bij Norwegian en hij staat op het punt om opnieuw aangenomen te worden dus dat zegt ook wel wat.
     
  11. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het is gewoon een stock waar geen beweging in zit maar vind t gewoon grappig.
     
  12. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Zo dan. Activision Blizzard gaat aardig onderuit op uitstel nieuws over Overwatch 2 en Diablo4. -15%
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Na de beta van Battlefield mijn EA stocks verkocht die wonderbaarlijk nog op hetzelfde niveau staan trouwens. Vervolgens daarmee mijn Hello Fresh flink uitgebreid en inmiddels alweer 20% op die trade.

    Ik beat de etf's voorlopig ernstig _O_(hoogmoed komt voor de val)
     
  14. RudeRob

    RudeRob Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    7
    Niet heel wonderbaarlijk. Fifa FUT is nog steeds een cashcow.
     
  15. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Dat zal inderdaad de reden zijn. Ik had verwacht dat de launch van BF een groter aandeel zou hebben in de prijs maar het lijkt er op dat het verwaarloosbaar is.
     
  16. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    De launch zal er geheit invloed op hebben naar zover is het nog niet. Beta was misschien mwah, maar portal blijft hoop toch wel echt positief over
     
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    opvallend, eta blizzard games is na announcement altijd +25 jaar
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.029
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Because we have phones.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515
    Een grap die volledig de plank misslaat.
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.515

Deel Deze Pagina