https://www.nu.nl/voetbal/6170748/f...dowski-na-ophef-gouden-bal-2020-te-geven.html
Ik begrijp trouwens wel dat Messi op 1 eindigde, als ik voor het gemak even aanneem (en ik kan het mis hebben, dus verbeter me als dat zo is) dat de stemmers (170 juryleden) allemaal gevraagd wordt om bijvoorbeeld een top 5 in te leveren met in hun ogen de beste voetballers van het jaar. Als de nr. 1 in zo’n lijstje dan 5 punten krijgt, de nr. 2 krijgt 4 punten, etc, dan verwacht ik dat Messi bij heel veel stemmers sowieso top 3 staat, en bij veel gewoon op 1 of 2.
Lewandowski is wat dat betreft toch een iets mindere naam, dus als je mensen gaat vragen wie ze een betere voetballer vinden, MBappe, of Haaland, of Lewy, in dat seizoen, dan zal dat wellicht redelijk verdeeld zijn. De een zal MBappe maybe net iets hoger zetten, de ander Lewy, weer een ander zet Donnarumma in zijn/haar top 3.
Maar Messi zal dan net wat vaker in de top 3 staan dan een Lewy. Alsnog heel close qua uitslag natuurlijk. Geweldige seizoenen gedraaid.
Klik om te vergroten...