1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Max zou er gewoon meteen langs gegaan zijn, ipv erachter blijven hangen.
     
  2. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Give them a break. Er staat gigantisch veel op het spel én ze hebben adrenaline level over 9000 als ze in die wagens zitten. Ik zit thuis al te schreeuwen naar de TV. Laat staan als je er middenin zit.
     
    Reckuuza, B Tender en Jorrie vinden dit leuk.
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Natuurlijk bleef Hamilton daar nog eventjes hangen. Zou Max ook gedaan hebben.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Precies.
    Maar dat is allemaal de schuld van weer onduidelijke regelgeving. Dat vind ik wel jammer, ben geen diehard F1 volger/fan, maar heb het idee dat dit seizoen echt ook deels wordt bepaald door Masi en co. Dit is ook weer zo onhandig opgelost. Wie moet wie wanneer voorlaten, onduidelijk, en dan is 1 van de rijders het slachtoffer.
    Dat vind ik gewoon jammer, voor de niet vaste kijkers is het allemaal maar gek.
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Het is vooral inconsistent, en dat valt op en dat is vervelend. Als Lewis en Bottas bestraft waren voor hun overschrijdingen, dan no problem, gelijke monniken, gelijke kappen, maar we zien te vaak dat die 2 met dingen wegkomen en Max krijgt dan straffen. Tja, dan valt dat hele kampioenschap niet meer serieus te nemen.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Daarnaast vind ik dit geen ordinaire brake check:


    Maar goed vind het bovenal slechte communicatie van Masi
     
  7. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Er is toch wel een verschil tussen er duidelijk voorbij zijn (HAM) en je auto naar buiten laten staan.
    Of ingehaald worden en dan toch probeerde uit te remmen (VER) terwijl je de bocht daardoor zelf niet haalt en met overstuur de ander er af dwingt.

    Wat Max deed is wat ik vaak in arcade racegames doe. De binnenbocht pakken en heel laat inremmen terwijl je weet dat je de bocht eigenlijk niet meer kan halen.

    Over de andere situatie; dat HAM erachter bleef kan, mag, en ja hij kon er langs. Maar wat daarna gebeurde is een nieuwe situatie. Op een recht stuk op je rem trappen (terwijl Max weet dat Lewis achter hem zit) is gewoon een no-go. Zit hem natuurlijk puur in het op de rem trappen, niet in het vertragen.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Omdat Max de DRS in zijn voordeel wou hebben...net als Lewis dat niet wil.

    De vraag is dan, wanneer geld de regel dat je er voorbij MOET?

    imo, is het diegene die het terug moet geven degene die het punt bepaald.

    Lewis wist het verdomde goed, Max gaat niet voor niets langzaam rijden. Maar Lewis weet ook dat daar de DRS zit en wil niet dat Max ervan kan profiteren, dus blijft hij erachter rijden, dus Max gaat remmen omdat dat punt steeds dichterbij kwam.



    Dat Ham te ver achter Max bleef tijdens ne 2de opwarmronde, zou OOK bestraft moeten worden.
    Max speelt het niet altijd even netjes, maar er is tenminste eens wat spanning bij het kijken.


    Wie er WK wordt maakt me echt niet veel uit (zoals eerder gezegd, ik ga uit dat Ham wint. zelfs met kapotte voorvleugel gewoon te snel),
    maar de FIA heeft echt geblunderd deze race.
     
  9. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik lees / las t statement van die fia en baseer mij daarop. Die heeft t over 2.4G aan plots-remmen (na het rustig remmen). 2.4G is veel meer vertraging dan jij en ik op ons allerallerhardst remmend kunnen bewerkstelligen in een personenauto. Zoiets heet een brake check.

    Edit
    En in pakweg drie videoframes van 154 naar 108kmh teruggaan is precies dat. Dus wat je boodschap met dat filmpje is ontgaat me.

    Edit2
    Ham geeft gas bij, is ook niet heel handig. Vooral niet als degene voor je afremt.
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2021
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    14 euro per maand. Doe dan ook maar iedere week een race. :+

    F1TV moet een keer komen met een goede tv app of Xbox app. Ik ga geen Google rotzooi gebruiken.

    Edit: Blijkbaar moet het ook via Roku TV op smart tv's kunnen werken. Eens proberen dit weekend.
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Het punt is duidelijk; Hamilton wil hier niet inhalen vanwege DRS en Verstappen wil ingehaald worden omdat het hem verteld wordt en hij in DRS wil komen.
    Dat vind ik vrij slecht gecommuniceerd van de FIA en dat wordt opgelost met een straf van 10 seconden. Al was de nummer 3 trouwens binnen 10 seconden geëindigd hadden ze vast een andere straf verzonnen lol.
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2021
  13. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tja het is goedkoper dan het ziggo sport totaal abo wat veel mensen moeten nemen die geen ziggo internet/tv hebben. Ik vind het persoonlijk meevallen, zeker gezien ook engels voetbal en darts er bij zit.

    Zelf al een klein jaartje enorm tevreden met F1TV Pro icm android TV.
     
  14. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Mjah, voor mensen die nu al betaalden voor een Ziggo Sport abo maakt dat geen verschil idd, maar de vraag is hoeveel mensen dat deden. Bij mij zit het al in het standaard-pakket, dus was het ‘gratis’, en ben niet van plan om daar volgend jaar opeens voor te betalen. Dan hou ik het wel bij samenvattingen en soms een ‘gratis’ stream als ik die dag echt niks te doen heb.

    Maar ik ga sowieso het huidige Ziggo abo binnenkort even flink uitkleden en wellicht helemaal inruilen voor een andere aanbieder (afhankelijk van de mogelijkheden), want de extra kanalen kijk ik niet/nauwelijks, en het HBO/On Demand aanbod wordt ook minder na nieuwjaar, dus eigenlijk heb ik genoeg aan een internetverbinding en basis TV, en dan Netflix.

    14 euro voor Viaplay, de Max-fans zullen het wel betalen, een aantal hardcore F1 fans natuurlijk ook wel (al hebben die ook een goedkoper alternatief), en een aantal voetbal fans zullen het nemen vanwege de PL, maar ik denk dat aan het einde van de streep er een stuk minder kijkers zullen zijn dan nu op het semi-open net van Ziggo.

    Maar goed, dat is de maatschappij van tegenwoordig. De rechten worden exclusief opgekocht om achter een paywall te zetten voor een klein groepje mensen die ervoor kunnen/willen betalen, terwijl de grote massa kan buigen of barsten.
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    En dat gaat natuurlijk alleen maar meer worden. Hoe meer mensen geen traditioneel tv abo meer hebben hoe minder de zenders aan de doorgifte enreclame gaan verdienen. Het terug verdienden van uitzendrechten wordt dus een stuk lastiger dus er zal meer achter een paywall komen te staan. Op zich is de prijs die Viaplay gaat vragen icm voetbal best redelijk imo al zal dit als ze hier een voet aan de grond hebben ook wel geleidelijk oplopen
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Maar steeds meer mensen stoppen met TV kijken omdat je doodgegooid wordt met al die eindeloze kut-reclames iedere 10 minuten.
     
    B Tender vindt dit leuk.
  17. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Klopt en daarom vind ik juist prima dat veel meer achter een paywall gaat. Ik ben straks +/- €30 pm goedkoper uit als ik bij Ziggo weg ga en ergens internet only neem. Die €30 besteed ik dan liever aan diensten zoals een Viaplay/F1 waar ik precies weet wat ik voor mijn geld krijg
     
    Hoosie vindt dit leuk.
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Dit idd. Ik ben van 80 euro per maand bij KPN naar 40 gegaan voor internet, nlziet en f1 tvpro. Prima oplossing voor mij ipv lineaire tv.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Tja voor veel geldt dit niet.
    Had je 'vroeger' met Ziggo Sport en ESPN gewoon internet en tv met Premier League, F1, NBA en NFL, gaat dat nu allemaal versplinteren. Oja en MotoGP nu weer naar Ziggo. Kun je eigenlijk een ziggo internet abbonnement met enkel sport nemen? NPO start heb ik ook al.
    Als je niet zoveel sport kijkt ben je vast goedkoper uit, maar die versplintering is niet altijd voordeliger natuurlijk.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Daarnaast zit ook niet iedereen te wachten om met allemaal verschillende partijen in zee te gaan en de hele administratie die daarbij komt. Overal een account, overal je betaalgegevens, persoonsgegevens, en dan springt content weer over naar een andere partij en moet je weer switchen, etc etc. Nu bij Ziggo was het prima, gewoon tv, internet, en ziggo sport met de beste competities en F1, en nu is er geen meerwaarde meer voor Ziggo (tenzij we opeens allemaal gaan geilen op de Franse competitie), en zou je het dus via die externe opties allemaal moeten doen.

    De afgelopen jaren waren voor Ziggo abo’s grotendeels prima. De inhoudelijke waarde van dat abo is na Januari natuurlijk flink minder.
     

Deel Deze Pagina