Na Returnal en Ratchet & Clank te hebben uitgespeeld, vandaag gestart met Demon's Souls. Man man man, wat een prachtige game weer zeg. Graphics, geluiden, animaties, gameplay en sfeer. Het oog voor detail is fenomenaal. De manier hoe tegenstanders met magisch vuur uit elkaar spatten wanneer je ze doodt met een spreuk (ik zie sowieso veel nieuwe combat animaties!). Of wanneer je door een eettafel rolt en je ziet en hoort de individuele stukken tegen de grond klingelen. Wanneer je stopt en luistert hoor je diverse dungeon geluiden om je heen, inclusief de tocht die de vlammen van je zwaard doet oplaaien. En de belichting van ruimtes is één van de beste die ik ooit in games heb gezien. Er zijn zichtbaar veel meer objecten toegevoegd, van varens en ranken met bladeren tegen de muren tot rondslingerend puin, hangende stalen kettingen en achtergelaten uitrustingstukken. Objecten reageren daar waar mogelijk met realistische physics op de speler. Deze remake van Blue Point doet het allemaal. En dan heb ik het nog niet eens over de gameplay gehad, maar die stond al als een rots. Een klassieker pur sang.
Vanavond de phalanx boss verslagen. Dit wordt weer een geweldig avontuur.
EDIT: Hooked! Morgen weer verder. Een technische waardering door Digital Foundry.
Laatst bewerkt: 25 okt 2021