Na Returnal en Ratchet & Clank te hebben uitgespeeld, vandaag gestart met Demon's Souls. Man man man, wat een prachtige game weer zeg. Graphics, geluiden, animaties, gameplay en sfeer. Het oog voor detail is fenomenaal. De manier hoe tegenstanders met magisch vuur uit elkaar spatten wanneer je ze doodt met een spreuk (ik zie sowieso veel nieuwe combat animaties!). Of wanneer je door een eettafel rolt en je ziet en hoort de individuele stukken tegen de grond klingelen. Wanneer je stopt en luistert hoor je diverse dungeon geluiden om je heen, inclusief de tocht die de vlammen van je zwaard doet oplaaien. En de belichting van ruimtes is één van de beste die ik ooit in games heb gezien. Er zijn zichtbaar veel meer objecten toegevoegd, van varens en ranken met bladeren tegen de muren tot rondslingerend puin, hangende stalen kettingen en achtergelaten uitrustingstukken. Objecten reageren daar waar mogelijk met realistische physics op de speler. Deze remake van Blue Point doet het allemaal. En dan heb ik het nog niet eens over de gameplay gehad, maar die stond al als een rots. Een klassieker pur sang. Vanavond de phalanx boss verslagen. Dit wordt weer een geweldig avontuur. EDIT: Hooked! Morgen weer verder. Een technische waardering door Digital Foundry.
Heb die 1e boss nooit gezien. Kwam niet ver vanaf het begin een soort Knight tegen die me 15x in 1 slag kilde uit frustratie verkocht en Returnal in seal ook gelijk verkocht omdat die nog moeilijker zou zijn
Zelf ook een klein stukje begonnen. Met een knight volgens mij. Besturing is in ieder geval een stuk beter dan Dark Souls. Dat was toch wel ingewikkeld. Alleen het ontwijken moet ik nog onder de knie krijgen. Stond voor de poort van de stad waar de draak overvliegt. Dat is mijn begin. Verdorie wat mooi. Ik ga dood of niet??? En ik dacht nog even dat het de makkelijkste van de games was in het universum van de reeks.
"Gemakkelijk" is een relatief concept in de Souls serie. Het is gewoon een kwestie van veel herhalen, muscle memory opbouwen van welke tegenstanders waar staan en welke aanvallen je te verduren krijgt. Niet teveel bommen op gewone tegenstanders gooien, in ieder geval voordat je de Phalanx boss hebt verslagen.
Ben sins gisteren aan deze game begonnen en speel als Royalty class. Nu ga ik dadelijk de eerste Boss proberen te verslaan. Had toch meer moeite met het begin level Boletarian Palace, dan destijds met Bloodborne in het begin. Maar een zeer vette game tot nu toe!! Edit: De eerste boss verslagen en die was echt makkelijk zeg. Had die in 1x neer en had dit totaal niet verwacht. De volgende boss zal wel moeilijker zijn lijkt mij.
Ben inmiddels verder in de game en heb de volgende bazen verslagen: 1: Phalanx 2: Tower Knight 3: Fool’s Idol 4: Armor Spider
Ja zonder guide, want ik gebruik sowieso geen guide voor spellen als deze. Dat haalt voor mij juist de hele charme van de game weg en de voldoening is alleen maar groter als je een baas hebt verslagen.
Knap dat je zonder guide zo ver komt. Ik probeer bosses ook altijd neer te krijgen zonder strategie te lezen maar heb bij From software meestal wel een starters guide nodig om de basis principes te leren die het spel niet uitlegt. Spoiler Ook durf ik nooit zomaar een NPC te vermoorden in dit soort games. Juist bij Fools Idol had ik daarom die aanwijzing nodig.
Ik heb best snel door hoe een baas zijn moves doet. Natuurlijk ga ik meerdere malen dood en probeer ik te leren van mijn fouten. En dat vind ik er zo vet aan. Het enigste wat ik wel eens opzoek is bijvoorbeeld iets over het menu of wat bepaalde teken of items zijn.
Bij Dark Souls begon zo’n NPC dan te praten tegen je, dus dan legde ik mijn controller neer, maar dan werd per ongeluk zo’n trigger ingedrukt waardoor mijn mannetje die gozer een steek geeft, en daarna wilden ze dan geen vriendjes meer zijn. Heel vervelend. Bij Bloodborne zag ik Eileen the Crow staan, en ik dacht dat het een enemy was, dus besluipen en in de rug steken. Vond ze ook niet fijn.
Dat je HP halveert, komt omdat je van full human body naar een human soul gaat. Elke keer als je een baas verslagen hebt dan word je weer een full human body. Als je dan zo blijft doorspelen wordt de game moeilijker. Als je dat niet wilt moet je het volgende doen. Spoiler Elke keer als je een baas verslagen hebt krijg je je full human body weer terug en als je dan zo blijft doorspelen wordt de game alleen maar moeilijker. Als je dat niet wilt moet je het volgende doen. Als je dus een baas verslagen hebt ga je terug naar de Nexus en alleen daar laat jij je eigen dood vallen. Zo wordt je weer een human soul en blijft de game de zelfde moeilijkheidsgraad behouden. Maar nogmaals je moet dan na een baas wel terug naar de Nexus gaan en daar dood gaan.
Je legt het niet helemaal goed uit. Als je dood gaat als full human in een wereld. Bijvoorbeeld steen 2. Dan wordt de wereld donkerder. Donkerder betekent meer beloningen en sterkere vijanden. Als je een baas dood maakt of andere goede daden doet wordt de wereld witter. Makkelijker en minder goede rewards. Als een wereld helemaal wit of helemaal zwart is kun je bijzondere ontmoetingen en gebeurtenissen hebben. Door als full human dood te gaan in de heb wereld worden de andere werelden niet donkerder. Maar als je een boss kilt en doodgaat in die wereld is niet heel erg. Wereldmwordt iets witter en dan iets donkerder. Dus per saldo gebeurt er niks.
Bedankt. Ik zal dus even moeten oppassen. Ben nu bij Bolitaria Kasteel aan de poorten. Werd door de boss van het begin in 1 keer gedood. Totaal geen kans.