1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het Web ontwikkelaars Topic [deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Le Lastpak, 19 mei 2011.

  1. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Sinds jaren moet ik weer eens wat doen met webdesign, alleen geen idee waar ik moet beginnen.

    Deze .psd :
    [​IMG]

    moeten we dus bouwen als website. Hij moet wel responsive zijn op pc beeldschermen, en later gaan we hem dan responsive
    maken voor ieder toestel. Iemand die me een zetje in de goede richting kan geven, of is er ergens een tutorial die hier een beetje op lijkt?
    Jammer genoeg hebben we hier geen les in gekregen, heel raar.
     
  2. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  3. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Iemand hier PHP pro? Ik heb een php aanvraagformuliertje in elkaar geflanst en het werkt allemaal prima, maar bij het verversen van de pagina komt het mailtje nog een keertje binnen. Ik heb dus een flood protection nodig, maar mijn php skills zijn iets te basic om dat goed in te bouwen. :+
     
  4. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Weet iemand hier toevallig de beste manier om te achterhalen welke cookies je hebt op je website? Dit vanwege het GDPR/AVG verhaal.
    Ik weet nu dat een makkelijke manier in ieder geval via de console is van je browser. Maar volgens mij pakt die niet alle cookies. Ik probeerde te klooien met PhantomJS maar heb daar de ballen verstand van.

    Een website/Wordpress plug-in als Cookiebot kan, maar die kost voor meerdere websites 9 euro per
    website, per maand.
     
  5. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Bij veruit de makkelijkste manier om even te checken wat er allemaal op een site getracked wordt, is Ghostery https://www.ghostery.com installeren in je browser.
     
    Daz vindt dit leuk.
  6. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Thanks! Had al iets gelezen over een headless browser zoals PhantomJS maar dat was mij ff te complex. ;)
     
    lwn vindt dit leuk.
  7. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Hallo

    Ik heb een vraagje ik heb een text file op een server staan nu wil ik deze laden in een html file
    daarover wil ik het lettertype aanpassen hoe doe ik dat?

    HTML:
    <HTML>
    <HEAD>
    <TITLE>Live stream</TITLE>
    </HEAD>
    <BODY BGCOLOR="#FAFAD2">
    <font face="verdana" color="green">
    <div><object data="1.txt"></object></div>
    </font>
    
    </BODY>
    </HTML>
    Al er een betere optie is dan object mag dat ook
     
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
  8. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    @appie21 Beetje thread or post-o-mancy maar hoe heb je dit opgelost zonder iframe?

    Zou idem dito graag een domeinnaam laten verwijzen naar eigen host met behoud van domeinnaam in de URL bar, maar als ik de domeinnaam seller' eigen forward service en 'hide redirect URL' optie gebruik dan krijg ik o.w.v. iframe (clickjack beveiliging?) enkel een blank page te zien. Zonder 'hide redirect URL' verandert de URL gewoon in die van mijn host.

    Is er geen mogelijkheid om dit te doen in je DNS records? E.g. rechtstreeks doorsturen naar IP van je host, en op je host m.b.v. virtual host bv linken naar je site folder? Of hoe heb jij dit uiteindelijk opgelost?
     
  9. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Sinds wanneer kan je'n post niet meer editten, of kijk ik er naast.
    Anyway vorige gefixt m.b.v. DNS records aan te passen naar main host domain en dan via virtual host te redirecten naar de correcte folder.
     
  10. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    test

    edit: ik kan gewoon editten hoor.
     
  11. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
  12. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Daz vindt dit leuk.
  13. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Weet iemand hoe je met Wordpress.org een sitemap.xml bestand kan maken? Op de plek waar het zou moeten, krijg ik een 404-foutmelding. Op Google blijkt dat dit een veel voorkomend probleem is in Yoast SEO, maar de aangedragen oplossingen werken bij mij niet. Toch zou ik graag een dergelijk bestand willen hebben, zodat Google mijn site kan indexeren. Want mijn site is nu totaal onzichtbaar.
     
  14. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Beetje laat antwoord, maar heb je deze oplossingen geprobeerd? https://yoast.com/help/my-sitemap-is-giving-a-404-error-what-should-i-do/
     
  15. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ja, dat werkte helaas niet. Kwam ook nog op deze site:

    https://nl.ephesossoftware.com/arti...x-yoasts-wordpress-seo-sitemap-404-error.html

    De bovenste oplossing werkt ook niet. De onderste kom ik zelf gewoon niet uit. Die code die ze daar noemen, kan ik alleen stukjes van vinden en wil ook niet teveel prutsen in die codes. Straks werkt de site niet meer.

    Zo lang ik geen oplossing heb, besteed ik eerst aandacht aan het uitbreiden van mijn assortiment en daarna adverteren via social media. Op een gegeven moment pikt Google je vanzelf op, heb ik begrepen. Daar is dan het wachten op.
     
  16. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    Je kunt je pagina's ook 'pushen' via de Google Search Console. Dan vul je daar de URL's in die je gecrawled wil hebben.

    Maar op een gegeven moment gaat het vanzelf inderdaad.
     
  17. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Kun je aangeven waar die optie staat? Ik kan alleen vinden dat je sitemaps kunt uploaden door je URL in te vullen. Alleen die zijn .html en Google wil graag .xml zien.
     
  18. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    556
    Leuk Bevonden:
    3.721
    De zoekbalk bovenin.
     
    Fisichella vindt dit leuk.
  19. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Top, dankejwel! Dat lijkt wel een makkelijk alternatief voor de xml. Jammer van de weggegooide maand nu, maar mooi dat er in ieder geval een oplossing is. Ben benieuwd wanneer mijn site echt zichtbaar wordt nu.
     
  20. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    1.085
    Overigens: Ik heb je site even gechecked en deze lijkt reeds prima geïndexeerd te worden -> link Tenminste, ik neem aan dat het over de site in je sig gaat. Search Console geeft je meer inzicht, dus raad je ook zeker aan om die te gebruiken.

    De reden dat je site niet naar voren komt in zoekopdrachten is wat complexer dan indexering alleen. Hier vind je daar wat meer informatie over: https://www.google.com/search/howsearchworks/algorithms/
     

Deel Deze Pagina