1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Formule 1

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hybrid, 6 mrt 2016.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Russell heeft continu commentaar op het porpoising probleem en kaart steeds aan dat FIA hier iets aan moet doen.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Dus moet FIA gewoon zeggen: Bij overmatig porpoising ben je verplicht je ride hoogte te veranderen.
    Maarja, dat wil Mercedes (en anderen met hevige porpoising) niet.
     
  3. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Russell is ook voorzitter GPDA dus hij zal van dit vanuit functie het ook wel aan moeten geven bij de FIA

    @Modder-Eter Toto heeft gisteren blijkbaar gezegd dat Mercedes de hoogte niet meer omhoog kan zetten omdat anders het monoqoque door de bodem heen zou zakken:lol:
     
  4. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Klopt, weet ik, maar gisteren werd bij Race Cafe gedaan alsof Hamilton zich aanstelde bij het uitstappen van zijn auto, en zeiden ze dat Russell nog redelijk normaal erbij liep terwijl hij ivm zijn lengte juist meer last zou moeten hebben, dus daar doelde ik op dat ik eerder het idee heb dat Russell zich wat dat betreft wat meer ‘groot houdt’, ipv dat ik het gevoel heb dat Hamilton het zou overdrijven wanneer hij zo moeilijk uit zijn auto stapt.

    Nog even los van het leeftijdsverschil natuurlijk, want 20 jaar geleden stapte ik ook soepeler uit mijn Mercedes dan tegenwoordig …
     
  5. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.601
    Leuk Bevonden:
    8.662
    Altijd gedacht dat je een kleine aziaat als auto had
     
  6. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik geloof wel dat Hamilton echt last heeft, maar ik denk wel dat het erger laat lijken dan hij werkelijk voelt. Dat bericht over dat hij Canada mogelijk mist bijvoorbeeld, heeft Ricciardo ook zo’n bericht? Misschien zit ik er helemaal naast, maar Lewis krijgt door zijn verleden met klagen bij mij nu het nadeel van de twijfel.
     
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Maar dat was Toto toch? Hamilton gaf al heel snel aan dat hij er volgende week gewoon zou bij zijn.
     
  8. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Overdreven of niet; kan me goed voorstellen dat dat gestuiter, met die snelheden, en met die aantal laps, aan 1 stuk door, niet gezond is voor je lichaam, wie het dan ook moge zijn, voor de lange duur.
    Season is nog maar net begonnen, ik verwacht wel meer drivers die naar hun rug grijpen na afloop als ze het niet onder controle krijgen.
     
  9. Fisichella

    Fisichella swangate.nl

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    29
    Oh oké, dan zit ik er dus naast. Had het bericht zelf niet gelezen, alleen de kop. Maar dat komt weer door die oude verhalen. Nou ja, we gaan het zien.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Ze hebben er zelf het meeste last van dus blijven ze er op hameren. Russel geeft ook aan dat het een kwestie van tijd is voordat het hierdoor ongelukken gebeuren. Ze weten niet meer waar ze het moeten zoeken. Dus gaan ze het ook elke week gewoon weer benoemen, wacht maar tot er een crash is die ook maar voor 1% aan purpoising kan worden gerelateerd.

    Dat Hamilton pijn heeft geloof ik zeker. Maar dit was een showtje en hoort bij het spel. Misschien vergezocht maar zal me niks verbazen dat ToTo al wist dat Hamilton zo zou gaan uitstappen en Hamilton al wist dat ToTo zou gaan roeptoeteren dat Canada onzeker is.

    Hamilton rijdt in Canada gewoon.
    Als je zelf geen oplossing ziet, dan maar kijken of het lukt of de FIA ruimte gaat geven of gaat verplichten om iedereen iets te laten aanpassen.
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.756
    Leuk Bevonden:
    2.012
    Waarom zouden anderen verplicht iets moeten aanpassen? Als ze er last van hebben, sure, fix it, maar Ferrari en Red Bull lijken redelijk gladjes te lopen, dus zou vreemd zijn wanneer die gedwongen zouden worden om hun meuk aan te passen.

    Het probleem ligt bij de Mercedes wagens, dus die zullen met een oplossing moeten komen. Zou kunnen dat er ivm de veiligheid iets coulanter met de regels/beperkingen wordt omgegaan door de organisatie, maar denk dat vooralsnog Mercedes gewoon pech heeft. Hadden ze maar een betere auto moeten bouwen natuurlijk.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Of misschien moet de FIA gewoon zeggen: "Zo lang je het niet kan fixen rijdt je maar helemaal niet". Dan zul je zien hoe snel de porpoising bij Mercedes opeens gefixt is.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  13. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Tsja, begin had iedereen er last van.
    Als er een significante reden tot veiligheids- of ergonomische issues zijn (waar Mercedes op probeert te sturen lijkt het) is het argument ''hadden ze maar een betere auto moeten maken'' een keer irrelevant.

    Als het aangetoond kan worden althans. Je gaat tenslotte ook niet een auto de weg op laten als hij niet door veiligheids of APK keuring komt, onder het mom van, had hij maar beter gemaakt moeten worden.
    Veiligheidsconcessies zullen niet snel goedgekeurd worden, dus hoop dat hij backfired.

    FIA zegt, Mercedes zorg voor je coureurs en de veiligheid, en dat je dan min of meer krijgt wat @Modder-Eter zegt.
     
  14. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
  15. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.817
    Wel mooi dit toch. Althans. Had het uiteraard leuker gevonden als je dit seizoen met 3 teams bovenin aan het vechten was. Maar wel mooie deksel op de neus.
     
  16. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.601
    Leuk Bevonden:
    8.662
  17. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Hij lijkt op het eerste gezicht oké te zijn, maar de tering wat een crash. Gewoon over de banden heen gevlogen.

    Iemand trouwens enig idee waarom Albon ook naar het medisch centrum is?
     
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.601
    Leuk Bevonden:
    8.662
    They were racing him so hard
     
    Hoosie vindt dit leuk.
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698

    Race hoogtepunten nog even, met de crash en dat bizarre gevecht met vijf auto's.
     
  20. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285

Deel Deze Pagina