Dat is meer in juridische zin, want ze worden steeds agressiever. Natuurlijk is het wrang als je als regering de boeren alles laat opbouwen, om het vervolgens nog veel harder af te breken. Echter: Waar mensen zijn, worden fouten gemaakt en wie de beslissende fout heeft gemaakt. Den Haag? Brussel? De boeren of wij? Wie zal het zeggen, maar feit blijft wel dat er iets moet gebeuren, ook als je de komende jaren het woningtekort en de uitstoot aan wil pakken.
En vergeet niet dat het alleen om de veestapel gaat, niet andere type boeren. De veestapel en minder vlees en melk nuttigen kan echt geen kwaad. Het probleem is dat teveel mensen op de pof hebben geleefd als het gaat om dit luxe leven wat betreft het aanbod van eten en drinken. Dat moet anders, want ik begrijp Brussel ook wel als het om onze uitstoot gaat die naar grondverhoudingen met andere landen misschien wel de grootste ter wereld is.
Wat wou jij dan? Doorgaan met de huidige manier van leven kan ook niet, ondanks de fouten die Den Haag gemaakt heeft in het inschatten van de uitstoot door de jaren heen. En zodra er geweld of vreselijke agressieve handelingen worden gebruikt, ben ik al snel klaar met mensen. Daar ligt het kantelpunt ook, want er zijn niet veel mensen die dat lang accepteren. Anarchisten misschien en daar heeft niemand wat aan in dit soort discussies.
Ik denk dat de meeste van ons wel met een glaasje melk en stukje vlees minder kunnen. Ik eet wat betreft vlees ook al jaren veel en veel minder en melk drink ik nooit meer iedere dag, dus ten behoeve van het verminderen van de uitstoot zouden meer mensen dat moeten doen en de boeren er gehoor aan geven... zonder agressie of geweld. Er zijn wel meer bedrijfslevens die onder grote druk staan namelijk.
Klik om te vergroten...