Ben 2 weken met de MX-5 naar Oostenrijk op vakantie geweest (wel met z'n tweetjes, dat dan weer wel) met de Mazda maar dat ging uitstekend. En al die bergpassen zijn een stúk leuker in een MX5 dan in een Polo durf ik te wedden. Sterker nog, sommige van de ritten die we maakten waren hoogtepunten van de vakantie.
Mochten we met vrienden op pad gaan in één auto dan pakken we in de regel een van hun auto's of gaan we met 2 auto's, specifiek daarvoor ga ik zelf geen 'grote' auto kopen. Soms, bij de bouwmarkt ofzo, is het inderdaad heel handig om wat 'groots' kwijt te kunnen, in kofferbak en/of achterbank, dan heb je met zo'n MX5 gewoon dikke pech. Voor zulke gevalletjes bevind ik me in de luxe situatie terug te kunnen vallen terug op de pakezel (Fiat Panda) van m'n vriendin maar dat gaat niet voor iedereen op natuurlijk.
Het aantal keren dat ik echt de ruimte mis is eigenlijk te verwaarlozen! Wanneer je regelmatig grotere bouwprojecten doet, of regelmatig 'moet' rijden voor je kroost naar de uitwedstrijden va de voetbal/hockeyclub ofzo is het natuurlijk een ander verhaal, maar dat is bij mij niet aan de orde.
De ruimte is handig om te hebben, maar een beetje afhankelijk van je situatie maak je er misschien nauwelijks gebruik van en rijd je een 'verstandige' auto terwijl dat helemaal niet hoeft
Klik om te vergroten...