Borstvoeding geven in het openbaar hangt er helemaal vanaf waar een moeder is denk ik en of ze zich op haar gemak voelt omdat in het openbaar te doen. Het is wel het meest persoonlijke moment wat een moeder kan delen met het kind op zo'n piepjong bestaan. Als ik vrouw was zou ik dat hoe dan ook niet zomaar willen delen in het openbaar. Dan maar haasten naar een ruimte of plek waar het wel kan.
Een kind hoeft ook niet plotseling gevoed te worden, dat wordt je in de loop van de zwangerschap wel geleerd hoe je dat moet aanvoelen. En het hangt ook een beetje af hoe makkelijk het kind zelf is. Als het doorslaapt in in het openbaar, dan zou ik gek zijn om het dan wakker te maken, puur voor de voedingsmomenten die je bij een slapend kind nog wel even kan uitstellen tot je thuis bent of bij de schoonouders of weet ik wat.
Ik denk dat teveel mensen ook denken dat het moet, maar dat hoeft niet in een oogwenk beslist te worden. Misschien zijn het hormonen, misschien is het paniek, misschien karakter en geen fuck erom geven waar het gevoed wordt. Ik probeer enkel uit te leggen hoe ik het zie en wat ik als vrouw zou doen... hoogstwaarschijnlijk.
Tenzij je kind iets mankeert, lijkt het me op andere manieren niet echt nodig om een seconde te beslissen of je het kind wakker gaat maken of niet als het slaapt, vanwege de voedingsmomenten. Als het kind wel iets mankeert, bijvoorbeeld een chronisch calciumtekort en daar iets van toevallen van kan krijgen, dan is het uiteraard heel begrijpelijk te voeden wanneer het moet, niet wanneer je het wil. Maar goed. Ik begin een beetje te lang te typen.
Het zijn slechts gedachten van mij. BS heeft kennelijk geen kinderen in zijn directe omgeving omdat te weten.
Klik om te vergroten...