[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Interessante video over hoe de minder welgestelden leven in het beloofde land van Yi-Long.



    Nu snap ik niet waarom Yi-Long zo negatief over Nederland praat en de verdeling tussen arm en rijk. Ik denk dat de armen het hier toch een heel stuk beter hebben.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  2. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik geloof dat er niemand is die betwist dat betaalbare woonruimte een fucking huge problem is in Hong Kong, en subdivided living spaces hadden echt allang verboden moeten worden.

    Zodra je in social housing komt te wonen, is het uitstekend te doen. Het filmpje heeft het over bijna 2x de ruimte als die living space van dat laatste stel, maar de social housing appartementen waar ik ben geweest, waren wel iets ruimer.

    Hong Kong investeert echt heel veel in social housing, en ze bouwen ook echt heel snel, heel veel. Was in 2013/2014 in Hung Shui Kiu, en was er in 2017 weer, en toen stond er opeens een fucking huge housing estate, inclusief bus-hub, mall, etc. In andere gebieden hetzelfde verhaal, en dat zijn ook echt fucking nice appartementen.

    Kom je niet in aanmerking voor public housing, of je staat nog jaren op een wachtlijst, dan is het idd ongelooflijk kut.

    Het verschil tussen HK en NL is dat ik het idee heb dat de overheid in HK er alles aan doet om dit probleem aan te pakken, terwijl in NL de overheid de laatste 20-30 jaar bewust het huidige probleem hebben veroorzaakt op alle mogelijke manieren.

    Kijken we naar de absolute bodem, de daklozen, dan zijn dat er volgens de officiële cijfers in Hong Kong bijna 1600, op een bevolking van 7,4 miljoen inwoners.
    Het werkelijke aantal zal wat hoger liggen natuurlijk.

    In Nederland hebben we het over zo’n 32.000 daklozen volgens het CBS, waaronder duizenden jongeren, en ook hier zal het daadwerkelijke aantal hoger liggen.

    Het is overal ter wereld kut om dakloos en/of straatarm te zijn.
     
  3. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.696
    Leuk Bevonden:
    17.902
    mn studio voelt opeens als een villa
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.696
    Leuk Bevonden:
    17.902
  5. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.696
    Leuk Bevonden:
    17.902


    je bent wel echt een dikke strijder hoor al sta je daar met je brandende fakkeltje en janken hoe slecht je t hebt met je S21 in je hand. kids eromheen. SOLDATEN
     
    Cyndris vindt dit leuk.
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.275
    Leuk Bevonden:
    2.946
    Tsja. Het feit dat je de tijd neemt om dit te kijken. Laat staan hier te posten vind ik ook best triest. Doel bereikt voor die gasten
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik vind het sowieso bizar dat dit soort radicale extremisten en fulltime idioten niet uit de ouderlijke macht gezet worden. Blijkbaar is dat alleen voorbehouden voor ouders die buiten hun schuld om worden aangewezen als fraudeur door een corrupte racistische belastingdienst …
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Radicale extremisten gaat mij in dit geval wel een beetje te ver of vond jij dat bijvoorbeeld ook laatst van de mensen die de A12 blokkeerden? Fakkels moet je gewoon thuis laten maar verder zijn het imo gewoon een stelletje jankerds en geen extremisten
     
  9. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Helemaal met Tim eens. Het is kansloos wat ze doen maar ze brengen geen schade toe in tegenstelling tot radicalen die daadwerkelijk andermans eigendommen vernielen, brand stichten en zelfs geweld niet schuwen.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik hoorde idd dat de A12 voor zijn leven vreesde …
     
  11. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Kaag lijkt mij anders ook niet echt onder de indruk
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Ik denk dat ze het persoonlijk en voor haar gezin wel degelijk als intimiderend ervaart, maar ze kan natuurlijk niet haar zwakte tonen aan dit soort asociale kneuzen. Daarnaast zal er op dat moment vast wel beveiliging bij zijn geweest.

    Maar goed, bepaalde partijen en stromingen in dit land zijn op alle mogelijke manieren deze groep gevaarlijke gekken aan het ophitsen, en het is een kwestie van tijd voordat het mis gaat …
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Als ze bij haar thuis staan heb je 100% gelijk. Dit zou nooit mogen en zou ook zwaar bestraft moeten worden. Hier heb je gewoon wat mensen die verhaal komen halen op een plek waar ze officieel aanwezig is. Is het slim om fakkels mee te nemen? Zeker niet maar echt heel veel is er verder ook niet aan de hand. Zijn het gekkies/wappies? Zeker. Zijn het radicale extremisten? imo niet.

    Imo is wat XR de laatste tijd doet (of je qua standpunten met ze eens bent of niet) veel "extremistischer" dan dit
     
  14. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
  15. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
  16. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.486
    Leuk Bevonden:
    5.087
  17. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.871
    Leuk Bevonden:
    9.254
    Niemand.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  18. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.871
    Leuk Bevonden:
    9.254
  19. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Waarom zou een sterke man behoefte voelen om zich te bekommeren over een labiele drammerige Sylvia Geersen … ? Wie zit daar op te wachten?
     
  20. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.871
    Leuk Bevonden:
    9.254
    Ok Yi long valt af
     

Deel Deze Pagina