[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.244
    Leuk Bevonden:
    4.757
  2. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    ik vraag me af wat voor impact dit op termijn toch zal hebben op de werkgelegenheid van zo ontzettend veel functies like IT/software development maar ook creatieve scene etc.
     
  3. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.871
    Leuk Bevonden:
    9.254
    Ook wel een beetje “kunnen jullie stoppen zodat we zelf iets kunnen ontwikkelen” alsof kranten in de jaren 90 een brief schrijven of men kan stoppen met online nieuws omdat ze er nog niet klaar voor zijn.
     
    Reckuuza en Tyrant vinden dit leuk.
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Die creatives vind ik ook maar hypocriet. Elk jaar zijn er honderden ontwikkeling die hun leven makkelijker maakt, geen schilder die klaagt dat zijn werk met een computer kon worden gedaan. Nu gaan de mogelijkheden ook voorbij de skills van een editor en is het opeens een stap te ver. Doei.

    Hoe meer ontwikkelingen richting een maatschappij gaan waar we niet meer 40u hoeven te werken hoe beter. We zijn al jarenlang steeds efficiënter aan het werken, dat ziet niemand als iets slechts toch?
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    slapen gvd
     
  7. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Binnenkort allemaal 10 uur per week werken (op Yellow en Yi-Long na) en dan voor de rest lekker leven van een universeel basis inkomen
     
  8. Jimmy J.

    Jimmy J. Active Member

    Berichten:
    557
    Leuk Bevonden:
    3.739
    Efficiënter werken staat niet gelijk aan minder werken. Vooral meer gedaan krijgen. Dat is niet in elke sector per se een verbetering.
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Hoezo niet? Andere sectoren profiteren juist van AI, zoals marketing.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ik hoop ook op een maatschappij waarbij we minder MOETEN werken, maar ik zie ook wel het punt van de open brief. Buiten dat we natuurlijk zeer moeten oppassen dat er geen gevaarlijke situaties gaan ontstaan zie ik vooral een groot probleem bij de overheden. Ik voorzie nu al dat als we op het punt aankomen dat het gros van de (kantoor)banen overbodig zijn de overheden dan pas stappen gaan nemen om dit maatschappelijke probleem te bedwingen (met bijvoorbeeld universeel basisinkomen). Op dat moment zijn ze natuurlijk al veel te laat en gaan er nog jaren overheen voor een dergelijke oplossing volledig is geïmplementeerd. Daarom is een waarschuwing als deze, vooral richting de politiek, misschien ook wel goed.

    Het grote verschil met AI en ontwikkelingen uit het verleden is dat die over een veel langere termijn plaatsvonden. Zelfs het internet heeft een behoorlijk lange periode moeten overbruggen voor het echt een grote maatschappelijk impact had. Beleidsbepalers konden dus langzaam meegroeien. AI, straks helemaal met gecompliceerde zelf-lerende componenten gaat echt een exponentiële groei die eerdere moderne ontwikkelen als het internet en smartphones zal doen verbleken.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2023
    lwn vindt dit leuk.
  11. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.010
    Leuk Bevonden:
    8.930
    Phishing mails zijn ook een stuk beter iig
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Maar waarom denken we dat AI opeens in een recordtempo tot minder banen leidt terwijl we al decennia lang alles automatiseren? Waarom schrijft Elon een brief, terwijl hij zelfrijdende auto's wil produceren? Ook dit gast weer geleidelijk en onze arbeidsmarkt trekt daar in mee. Er komen prompt managers en je krijgt een studie AI etc.

    Ik zie dit niet direct leiden tot massale werkloosheid, we doen nu opeens of iedereen in 't Westen een designer is.
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    “Ja, maar weet AI dat het in 300dpi opgeslagen moet worden!?”
    “Ja”
    “Kut”
     
  14. lwn

    lwn My mind is glowing XBW.nl ICT

    Berichten:
    1.461
    Leuk Bevonden:
    1.089
    Omdat een computer met AI menselijke skills voorbij streeft, zonder dat er menselijke inspanning voor nodig is om de geautomatiseerde taken te ontwikkelen of uit te voeren.

    Dat heeft tot gevolg dat binnen de komende paar jaren (Het kan nu al, maar niet zonder problemen, kennis en vaardigheden) een marketing campagne kan uitrollen, een personeel-wervingscampagne of zelfs een game ontwikkelen zonder daarvoor (of zeer beperkt) mensen nodig te hebben. Dat gaat op zijn minst leiden tot een enorme verschuiving in werkgelegenheid.

    De eerdere ontwikkelingen hebben er toe geleid dat er meer waarde gecreëerd kon worden met minder middelen/ tijd. Nu zijn we op het punt aangekomen dat een creatieveling vrijwel geen toegevoegde waarde meer heeft ten opzichte van een AI en zodoende zijn bestaansrecht verliest. Kan me voorstellen dat ze daarom enigszins verontrust zijn.

    ~~

    Het grappige vind ik dan wel dat een AI volledig afhankelijk is van het materiaal dat een creatieveling voortbrengt om iets te kunnen leren/ voortbrengen. Maar dat heeft in het huidige system geen waarde. Krijgen we dan in de toekomst nieuwe banen als: AI-trainer? Al lijkt de huidige tendens richting het authenticeren van mens-gecreeerde content te gaan. Wat ook de motivatie van Musk lijkt te zijn om de brief te ondertekenen. Zijn Twitter is namelijk nog niet klaar om de grote hoeveelheid aan AI spam te kunnen verwerken (heeft ie waarschijnlijk nog 6 maanden voor nodig)
     
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    yes toch weer nieuwe discussie geinitieerd
     
    lwn vindt dit leuk.
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
  17. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Nou ja, die treinen rijden toch niet …
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.040
    Leuk Bevonden:
    9.594
    Eerdere ontwikkelingen hebben niet enkel geleid tot dingen sneller creëeren, maar ook banen weggeautomaitiseerd.
    Daarnaast, als taken efficiënter kunnen leidt dat sowieso al tot minder werkgelegenheid want we zijn niet minder gaan werken ofzo.

    Dat Twitter geen AI aankan lijkt me allesbehalve een argument tegen AI trouwens.

    En mbt input: mensen gaan echt niet stoppen met foto's nemen omdat ze denken dat AI het ook kan natuurlijk.
     
  19. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.695
    Leuk Bevonden:
    17.902
    we hebben een AI topic
     
    Yerewn vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.856
    Leuk Bevonden:
    2.051
    Probleem is meer dat niemand meer een fotograaf of illustrator gaat inhuren/betalen wanneer ze binnen 3 seconden een acceptabel resultaat uit hun computer kunnen toveren.

    Wanneer jij hoofdredacteur bij Quest of whatever bent, en je hebt een artikel over whatever (landbouw in de woestijn, huizen op de maan, uitgestorven diersoorten, etc), en waar je dan normaal gesproken even een tekenaar 1-2 dagen aan de slag zet voor de bijhorende leuke illustraties, kies je er nu voor om zelf even wat shit te te generaten. Is meer dan goed genoeg voor publicatie, en kost je vrijwel niks.
     

Deel Deze Pagina