Ik zeg nergens dat alles prima gaat. Dit verzin je.
Andere landen hebben kwalitatief veel minder goede zorg, of dure privaat zorg, of enorme wachtlijsten. Nederland geeft relatief weinig uit aan zorg, dus dat ik jou om een bron vraag is niet gek. We staan feitelijk onderaan als we kijken naar wat wij betalen qua zorg, net onder Luxemburg.
En daarnaast: wil je betere zorg of goedkopere zorg? Of heb jij iets bedacht waardoor de zorg beter én goedkoper wordt?
Ik vind wel dat we beter moeten kijken naar kwaliteit van leven in de laatste levensfase en dat we daar geld kunnen besparen en dat weer naar bijv GGZ kunnen sturen.
Je leest gewoon niet. Ik vraag alleen wat jij als gestructureerde oplossing ziet en gewoon hard roept 'het moet helemaal anders'.
Roepen dat het 20 jaar geleden beter in de zorg gaat vind ik gewoon simpel discussiëren, wat vond je daar zo goed? Dat we gewoon eerder doodgingen en ons stelsel dus sowieso goedkoper was?
Jij roept dat we de zorg moeten nationaliseren. Ik stel dat dat niet handig is en daaruit leid je af dat ik het een geweldig systeem vindt. Suup.
Sterker nog je roept dingen als 'we moeten salarissen aan banden leggen' terwijl dat allang gebeurt. Je bent gewoon niet op de hoogte. Zorgverzekeraars mogen geen winst maken.
Laatst bewerkt: 30 mei 2023