[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Onder welke steen heb jij gezeten sinds Reckuuza erover begon?

2. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    RIP POPPENKAST DEN HAAG

Yellow 13 en Reckuuza vinden dit leuk.
  3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Het is sowieso al belachelijk dat je steeds meer die ego's ziet opstijgen, excuses aanbieden, terugtrekken, ander baantje vinden en dan later weer de politiek in of in het buitenland ergens. Op deze manier lijkt het de eredivisie wel, waarbij de spelers het liefst zo snel mogelijk wegwillen. Ja, zonder echt leiderschap komt dit land er inderdaad niet en ondertussen gaat de jeugd, opgehitst door sociale media, lekker door met het leksteken van elkaar en hardwerkende ondernemers. Drie jaar Corona en sociale media met hun theorieën, gepaard met alle schandalen in de politiek hebben er hard ingehakt bij veel. Zie jullie wel in 2030! :+

4. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.377
    Wat?

Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dit land is KAPOT

Reckuuza vindt dit leuk.
  6. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.377
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Dat is vast alleen voor echte Chinezen, dus helaas voor @Yi-Long.

8. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    RIP JAN STEKELENBURG

9. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.081
    Ik heb blauwe ogen, blond haar, geen rare/vervelende medische aandoeningen (hart, kanker, etc) in mijn familie-geschiedenis, geen overgewicht, normale lengte, sportief aangelegd, en een IQ & EQ dat beide op rond de 140 getest staat, dus ik maak me niet direct veel zorgen over mijn mogelijkheden als zaad-donor, eerlijk gezegd …

Daarnaast zullen er vast wel 1 of 2 Chinese dames en schoonouders zijn die geen problemen zouden hebben met een mixed (klein) kindje …

10. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    dat betwijfel ik

11. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Ik ook, want zo geweldig ben ik absoluut niet, maar ben paar keer getest door verschillende instanties en dat kwam er toen uit.

Maar goed, dan zie/hoor ik bepaalde andere mensen, en tja … laten we zeggen dat ik wel begrijp dat ik dan toch wat hoger dan hen zit …

Maar je zult mij niet snel een duikbootje zien bouwen om naar de Titanic te duiken ofzo …

12. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    ''verschillende instanties''

13. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.981
    Ik geloof wel dat je door verschillende instanties bent getest.

fredfenster, Killamonkey, Yerewn en 4 anderen vinden dit leuk.
  14. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Een keer vanuit school naar zo’n test-gedoe gestuurd omdat ze niet begrepen waarom mijn cijfers zo wisselend waren (nou ja, ik deed nooit huiswerk, was er regelmatig niet, dus dan ga je wat schommelingen zien in de shit die behandeld is in de klas en de proefwerken en SO’s waar ik bij was, tegenover de shit waar ik niks mee had of waarbij ik de test gewoon niet gedaan had). Bij ‘begrijp’ vakken had je dan vaak al snel een 8-10, maar bij ‘onthou’ vakken testen (Frans, Duits, Scheikunde, etc) daar was het echt rampzalig. Bij vakken als Geschiedenis en Aardrijkskunde zat je daar dan tussen in, dus jaartallen en echte leer-dingetjes daar had ik niks mee, maar het grote verhaal, oorzaak-gevolg, etc, dat was weer vrij makkelijk (zolang ik dat in de les had meegekregen, of al wist natuurlijk).

Ik ging er ook gewoon van uit dat het luiheid/desinteresse van mij uit was, maar toen ik die tests moest doen (waren 2 of 3 verschillende testdagen volgens mij) bleek dus dat ik, volgens hen, ‘hoogbegaafd’ was.

Tja, leuk, maar daar gaan verder je cijfers of ambities of interesses niet opeens van omhoog, en in die periode was ik gewoon veel meer bezig met sport en mijn eigen interesses. Ben toen ook bewust een paar jaar met school gestopt.

Toen ik uiteindelijk voor grafische vormgeving koos was de interesse en ambitie er wel, en daar rolde ik vrij makkelijk door de studie heen. Is trouwens ook geen moeilijke studie (qua denk-niveau), alleen beetje tijdrovend qua maak-opdrachten. Oh, en was zo’n 4 uur reistijd per dag, dus er waren wel demotiverende factoren, en wat dat betreft wel blij dat ik dat afgemaakt hebt.

Later toen ik via de gemeente richting Wajong gestuurd werd ivm de gezondheidsproblemen, heeft UWV me nogmaals getest via zo’n extern bureau, en daar kwam eigenlijk hetzelfde uit (al was die test wel flink korter (paar uurtjes volgens mij) dan die vanuit school (2-3 test-dagen).

Er waren wel eerdere signalen; MAVO advies vanuit de basis-school leraar, maar top 2% in de CITO-toets, en dus VWO+ advies), en ook de examens Engels en Nederlands waren foutloos (was ook volgens mij alleen begrijpend luisteren en lezen, dus vrij makkelijk), en de andere vakken gewoon wisselend, afhankelijk van hoeveel aandacht ik eraan had besteed in de les, dus wel voldoendes, maar niets uitmuntend ofzo volgens mij. Vond het allemaal ook niet zo belangrijk, eerlijk gezegd.

TLDR; Technisch gezien ‘hoogbegaafd’, maar daar moet je verder geen hoge verwachtingen bij hebben bij mij. Ik ben niet iemand die constant wil leren of ‘uitdagingen zoekt’, heb geen prestatie-drang, en het liefst zou ik ver weg van iedereen in een hutje op de hei (in Japan) tussen de vliegende eekhoorntjes zitten, beetje tekenen, beetje lezen, veel slapen/luieren, beetje wandelen, etc.

Helpt natuurlijk ook niet mee dat veel andere mensen gewoon verdomd vermoeiend zijn. En ongetwijfeld ben ik ook vermoeiend voor anderen, dus nog een reden om de stilte/rust van een hutje op de hei te prefereren boven non-stop sociale interactie, kring-verjaardagen, feestjes, verplichtingen, etc.

Edit; Lijkt zo wel op een Yellow-manifest, mijn excuses voor mijn openhartigheid wat betreft deze persoonlijke zaken.

Laatst bewerkt: 30 jun 2023
  15. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.377
    wat

Reckuuza vindt dit leuk.
  16. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Dit dus. Vermoeiend. Zo vermoeiend.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.857
    Nani

18. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.956
    niemand boeit t gap

Yerewn vindt dit leuk.
  19. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Wil best geloven dat je dan een hoog IQ hebt maar dit verklaart nou niet echt een hoog EQ.

Killamonkey vindt dit leuk.
  20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.081
    Dat werd ook getest bij die eerste test (vanuit school), niet bij de 2de (vanuit UWV), maar dat was ook altijd een punt van iedere school/leraar, dat ik communicatief/sociaal gewoon erg comfortabel/sterk ben, dus ik kan met veel mensen snel connecten en op hun niveau duidelijk communiceren, ben makkelijk in de conversatie, kan mensen samen brengen, etc.

Na mijn operatie in Hong Kong ging ik dus hier aan het werk, en daar werkten ook mensen met o.a. Autisme, en kreeg toen al snel te horen, zowel van die mensen zelf, maar dus ook vanuit de leiding, dat ik moeiteloos contact met ze kreeg en er opeens mensen dagelijks op kwamen dagen die voorheen moeilijk te motiveren waren, omdat ze het fijn vonden om met mij te werken aan een project enzo. Ik had dat zelf trouwens niet door (ik had niet door dat dat voor sommige anderen moeilijk en dus bijzonder was), want ik ga met iedereen gewoon gelijkwaardig om, dus ik zeg wat ik denk/vind, en ik ben vrij duidelijk, en ik luister naar wat anderen denken/vinden, etc, dus dat lijkt me allemaal vrij normaal en ik deed dus niets speciaals. Of ik dan tegen de baas van het bedrijf iets aangeef, of tegen de stille jongen die Photoshop opent wanneer ik hem vraag om een postertje op te zetten, dat gaat op exact dezelfde manier/toon, namelijk met een uitleg waarom, en duidelijk in wat ik precies wil/vraag. Blijkbaar vinden autisten dat heel fijn, en blijkbaar is dat soms moeilijk voor niet-autisten.

Deel Deze Pagina