[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.479
    Leuk Bevonden:
    5.073
    Sorry hoor maar dit heeft daar toch niks mee te maken? Probeer je een zo overdreven mogelijk iets te verzinnen om een punt te maken?
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  2. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    In Amerika gebeurt dit. Daar komen mensen uit de LBGTI community in hun eigen extravagante kinky kleding voorlezen. Centrale thema van de boeken gaat over kinderen die zich niet een jongetje of meisje voelen terwijl ze dat biologisch wel zijn. Maar ook over jongens en meisjes die kriebels in de buik of gevoelens krijgen voor beide geslagen of het andere geslacht. Op zo een jonge leeftijd als de kleuterklas zet dit kinderen aan over onderwerpen na te denken waar ze nog veel te jong voor zijn.

    Bij voorlezen wordt na het verhaal ook altijd aan kinderen gevraagd wat ze van het verhaal vonden en of ze dat herkennen. Dat is altijd bij voorlezen. Het hele idee bij voorlezen op school draait om kinderen met onderwerpen je nis te laten maken en hier over te praten.
     
  3. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.951
    Ik heb kinderen ja. En voed ze redelijk inclusief op. Heb jij kinderen? Alles wat daarna komt slaat natuurlijk helemaal nergens op. Dat snap je zelf hopelijk ook wel.

    En Bolo is helemaal kut ja qua acceptatie. Althans een bepaalde groep zeg maar haha.
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.832
    Leuk Bevonden:
    9.201
    Reckuuza vindt dit leuk.
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Niemand loopt in een string rond in de bibliotheek tijdens het voorleesuurtje voor kinderen.

    Weet je waar mensen wel in een string rondlopen rond kinderen? Op het strand, of in het pierebadje in het zwembad. En geen kind dat er getraumatiseerd van raakt.

    En een SM masker? Je bedoelt een zwart leren masker, lekker strak om je geile koppie?

    … zoals Batman … ?

    Nogmaals, als een man mijn kinderen een leuk verhaaltje wilt voorlezen, prima. Draagt die man lipstick en/of een pruik en/of een jurk. Ook prima.

    Blijkbaar vinden jij en Yellow het gewoon vervelend dat koters in contact komen met mensen die buiten jullie norm vallen, en wellicht ben je dan bang dat je kids maybe ook eens een jurkje willen dragen, of denken dat het okay/normaal is om op iemand van hetzelfde geslacht verliefd te worden.

    Edit; En waarom lopen we hier Bolo te trashen?
    [​IMG]
     
    Killamonkey en Jorrie vinden dit leuk.
  6. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Jullie missen het hele punt. Het gaat er niet om wie er voorleest. Het gaat erom dat de verhalen gaan over zaken zoals gay zijn of transgender of andere genders. Daar zijn kinderen van 4 of 5 helemaal niet klaar voor. En dat de mensen die voorlezen niet gewoon zichzelf zijn als volwassene, maar het moeten hebben over geaardheid met kinderen van 4 of 5 jaar.

    Kinderen in de bovenbouw die zelf gaan puberen en verliefd worden die kun je daarover informeren en erover praten. Niet met kleuters.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.479
    Leuk Bevonden:
    5.073
    Wat een onzin, je kunt kinderen best wat bijbrengen over LGBTQ, wat een onzin om daarmee te wachten tot ze gaan puberen. Wat is voor jou nou precies het nadeel behalve dat jij vindt dat ze er niet klaar voor zijn?
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Hoezo is een kind van 4-5 ‘daar niet klaar’? Bepaal jij dat? Wat is er zo moeilijk aan dan?

    Als jij als ouder denkt dat dit niet ‘past’ voor je kind; Prima. Blijf lekker weg. Ga Paw Patrol en Baby Shark kijken.

    Maar jij gaat niet voor andere ouders en hun kinderen bepalen dat zij dit niet zouden mogen bijwonen. Kom nou.
     
    Yellow 13 en Jorrie vinden dit leuk.
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Dit is nu precies waarom de dingen nog wel even zo door blijven gaan. Als ik heel eerlijk ben wil ik de keuze liever aan de kinderen zelf overlaten, ipv dat het doormiddel van opvoeding of onderwijs gaat. Ga eens een keer door Amsterdam en laat de kinderen zelf reageren. Mijn neefje denk ik zou er heel vrolijk op reageren zoals ik hem ken, maar ik zou hem nooit beïnvloeden, niet in voordeel of nadeel, wat betreft inclusie. Ik zou hem zelf vragen wat hij er van vind, ongeacht de leeftijd, zonder hem iets op te leggen of te onderwijzen. Het eigen morele kompas zeg maar, misschien wel de beste oplossing. :)
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Kleuters zijn daar nog niet klaar voor omdat het erg verwarrend is. Ze begrijpen het verschil nog niet tussen ik ben een meisje en speel graag met jongens of lego OF ik ben een meisje in een jongens lichaam.

    Seksualiteit, geaardheid en je eigen identiteit ontdekken zijn vrij volwassen onderwerpen. Laat ze eerst nog even gewoon kind zijn.

    En wat is er mis met kinderen van 4 bezig te laten zijn met Paw Patrol? Die kritiek snap ik niet dat kinderen niet minder dingen zouden mogen doen. Toen jij vroeger 4 was mocht je geen favoriete serie hebben die je keek en naspeelde met je vriendjes?
     
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Sorry, ik wist helemaal niet dat BigSyke een kinderpsycholoog was …

    Denk je nou echt dat na de voorleesmiddag de kleuters wordt gevraagd of ze hun geslachtsdelen willen inleveren in ruil voor een koekje?
     
    Killamonkey en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.951
    Je merkt wel dat de LOI studie pedagogiek zijn vruchten afwerpt voor BigSyke ja.
     
    Yerewn, Yi-Long en Jorrie vinden dit leuk.
  13. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    BigSyke is zo'n droeftoeter niet normaal. Zulke boeken verbieden is pas triest.

    JA DAT GEBEURT IN AMERIKA DUS GELDIG ATGUMENT IN DISCUSSIE OVER LEIDEN

    Sowieso als Yellow het met je eens is weet je al dat je standpunt pure morele armoede is.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2023
    Yerewn, Fiasco, Jorrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  14. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Nee jij bent juist triest.

    We hebben hier gewoon een discussie. Volgens mij mag je nog altijd in Nederland verschillende meningen hebben en ook bepalen wat je denkt dat het beste voor je kinderen is.

    Maar jij kan weer niet reageren zonder te moeten schelden iemand persoonlijk aan te vallen.

    Minstens zo triest is dat als de mods het niet eens zijn met je mening ze het gewoon nog doodnormaal vinden dat dit soort reacties worden geplaatst.
     
  15. White Hawk

    White Hawk Emotion 98.3

    Berichten:
    663
    Leuk Bevonden:
    828
    Eens er mogen hier best wel wat strafpunten uitgedeeld worden.@lwn @Jorrie
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.020
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Och och droeftoeter is natuurlijk wel ban waardig.

    Het gaat er om dat iets simpels als voorlezen wordt geïnterpreteerd als seksueel. Dat zegt vaker iets over degene die dat roept.

    Het gehuil komt ook altijd uit dezelfde hoek, maar goed, een wappie als Gideon heeft natuurlijk ook maar een mening die hij mag hebben zeker. Het is gewoon een ranzige mening en daar spreek ik me tegen uit. Als de mods iets moeten doen is eens afkappen dat jij met simpele glijdende schaal als 'ja maar in Amerika' whataboutismes strooit.

    Die kinderen hebben nergens last van en vinden het geweldig.
     
    Yerewn, Hoosie, Jorrie en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.666
    Leuk Bevonden:
    17.869
    ik had vroeger ook een betty spaghetty
     
  18. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    … en Reck is compleet norma … NVM …
     
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.943
    Volwassen mannen die op een spelletjesforum niets liever willen dan de ander overtuigen van hun eigen standpunt. Xbw ten top.
     
  20. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.479
    Leuk Bevonden:
    5.073
    Wat is er mis met discussies voeren, ongeacht het platform?
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina