En dan heb je ook nog de vele losse aanbiedingen en grootverkoop sales, zoals de bekende Steam Summer Sale. Games kopen is totaal niet duur, dus daarvoor heb je een GP niet nodig. Ik heb GP overigens wel bij een maat aanbevolen. Die is veel meer van het "een beetje van alles wat proberen" (en zelden iets uitspelen). Voor dat soort mensen is GP volgens mij perfect.
In 2023 heb ik wat minder games uitgespeeld t.o.v. voorgaande jaren, maar diverse titels waren behoorlijk uitgebreid. Wat er voor mij het meest positief uitsprong was Deathloop, Metro Exodus, Hollow Knight en Ghost of Tsushima: Director's Cut. Grootste tegenvaller was Darksiders Genesis. Audiovisueel oké, maar de gameplay voelde wat generiek en onverfijnd aan. Tegelijkertijd had deze game zoveel last van bugs tijdens het online spelen, dat het de co-op ervaring op sommige momenten bijna onmogelijk werd gemaakt. Gemiste kans: Tyranny en Eador Imperium. IJzersterke gameplay in beide games, maar beiden ook geteisterd met (te)veel bugs. Grootste verrassing: Need for Speed Heat. Ik had al jaren geen arcade racer meer gespeeld en Heat was gewoon een heel vermakelijke ervaring. En dat met 95% korting opgepikt tijdens de kerstsale.
Titel - Persoonlijke waardering
Tyranny - 80
Deathloop - 85
Metro Exodus - 85
Hollow Knight - 90
Tangledeep - 70
Treasure of Nadia - 75
Darksiders Genesis - 60
Assassin's Creed Origins PC - 80
Light & Shadow - 80
Eador Imperium - 80
Serious Sam 4 - 75