1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jullie meest puike spelletjes uit 2023

Discussie in 'Games' gestart door Killamonkey, 18 dec 2023.

  1. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.473
    Leuk Bevonden:
    896
    Ook helemaal prima natuurlijk. Staat zeker een hoop zooi op. Of is het principieel tegen het model?

    Met Chained Echoes en Octo 2 had je alweer een jaartje gamepass gehad. Overigens nu niet meer, dus wellicht verleng ik ook niet meer na deze laatste keer goedkoop verlengen.
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  2. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.735
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Dat zeker. Model is voor deze prijs niet levensvatbaar voor langere termijn. Gewoon met een dikke zak geld de concurrentie eruit proberen te concurreren en dan de prijs verdubbelen... Maar ook dat ik door de overdaad eigenlijk niks speelde of een uurtje en dan weer iets anders probeerde. Te veel keus. Liever dan focus op een of twee games die ik gewoon koop. En heb het geld dus steun dan graag (met name de kleinere) ontwikkelaar
     
    Laatst bewerkt: 21 dec 2023
    Reckuuza vindt dit leuk.
  3. BrAsKe

    BrAsKe Foo Fighters

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    236
    1: Spider-Man 2
    2: Hogwarts Legacy
    3: Under the Waves
     
    Killamonkey vindt dit leuk.
  4. Yerewn

    Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

    Berichten:
    2.825
    Leuk Bevonden:
    9.199
    Nu Reck het forum verlaat zet ik toch weer God of War Valhalla op mijn lijst.
     
    Yellow 13, Reckuuza, WorkingTitle en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.019
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Januari: BF1 ff afgewerkt. SP stelt geen reet voor (PS+ game)
    Januari - Februari: Mass Effect Legendary Edition 1 en 2 uitgespeeld. Was leuk, nooit gedaan. 1 was verouderd maar 2 wel vet. 3 maar eens in 2024 doen (PS+ game)
    Mei: Grid Legends. Niet heel bijzonder helemaal omdat ik veel GT7 heb gespeeld dit jaar. 6je (PS+ game)
    Juli: Tony Hawk Pro Skater 1+2 remasterd. Heel vet. Nostalgisch. (PS+ game)
    Augustus: Dirt 5. Niet heel bijzonder helemaal omdat ik veel GT7 heb gespeeld dit jaar. 6je (PS+ game)
    Augustus: Star Wars Fallen Order. Vond ik wel heel vet. Echt leuke gameplay en geen Star Wars fan maar die franchise hoort gewoon een goeie game te hebben. Is wel gelukt (PS+ game)
    Augustus: Desperados 3. Leukste game die ik heb gespeeld. Moet alleen nog het laatste level voltooien. (gekocht)
    September: Kena Bridge of Spirits. Ik heb wat gekocht. Was leuk, beetje Zelda vibes, soms voor mij als ouwe lul wat lastig. Was het tientje waard (gekocht)
    September: Abzu. 3 uur, teringkort, wel geinig. (PS+ game)
    Oktober: AC Mirage. Mn enige 2023 game. Leuke voor het prijsje, heerlijke stad, prima gameplay. Beetje fanservice, niet slecht (gekocht)
    November: CoD Vanguard. Gekocht 2e hands voor een tientje voor de SP. Die was niet noemenswaardig (surprise), maar het thema vind ik wel leuk. MP ook ff gespeeld maar kan niet tippen aan WWII. (gekocht)
    November: Rise of the Tomb Raider. Leuke Uncharted woke game. (PS+ game)
    December: Shadow of the Tomb Raider. Misschien niet handig om dit naar het vorige deel direct te spelen. Is amper iets vernieuwd. Tegenvaller (PS+ game)

    Prima wat backlog weggewerkt dus. Oja en GT7 vrijwel het hele jaar lang gespeeld.
     
    janter, Jorrie en Modder-Eter vinden dit leuk.
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.579
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Niet gek, topgame!

    Ik begreep trouwens dat Shadow of the Tomb Raider meer richting het daadwerkelijke tomb raiden en exploren ging en minder gefocust is op de gevechten. Klopt dit?
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.019
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Ik vind de story echt beetje vergezocht. In de reviews las ik het ook, maar de tombs zitten hier wat meer verstopt. In Rise kwam ik ze vrijwel allemaal gewoon tegen, Shadow nu bijna uitgespeeld en heb er 5 gemist.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.665
    Leuk Bevonden:
    17.868
    je hebt dus alles gekocht maar fijn dat je t apart hebt benoemd
     
  9. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.838
    Leuk Bevonden:
    860
    Eigenlijk ook maar 1 game, AC Mirage.
    Dit is niet wat zijn de leukste games die je dit jaar gespeeld hebt topic toch, wat zijn de beste games UIT 2023.
     
  10. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Oudere games zijn toch veel leuker eah <3. Ben nu bezig met CoD 2. Dat is pas een SP.
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.208
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Heel veel bezig geweest met World of Warcraft, maar heb meer teleurstellingen dit jaar, dan de jaren ervoor. Hoogtepunt wat betreft games was wel die BlizzCon presentatie van WoW over de toekomst van de game.

    Verrassing van dit jaar was wel Pandora game, al is die proloog tamelijk ingewikkeld en heb je een uurtje of 6 tot 8 nodig om er lekker in te komen. Solid 7+ zou ik zeggen, maar genoeg potentie.

    Heb me, behalve WoW, dit jaar gewoon niet goed genoeg vast kunnen bijten in een game waarvan ik zeg: Die sprong er echt bovenuit. Paar indie games ook gekocht, maar die hebben ook wat patchwerk nodig.

    Wel erg zin in Dragons Dogma 2 in maart en The Last of Us 2 remastered volgende maand, die is al betaald. :)
     
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.019
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Nouja ps plus is niet echt kopen vind ik.

    Maar bedankt voor wederom zo'n leuke reactie hoor
     
    Reckuuza en Yellow 13 vinden dit leuk.
  13. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.208
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Hij is ook altijd zo lekker deprimerend als het om games gaat. Nooit een keer blij. =(
     
  14. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.270
    Leuk Bevonden:
    2.943
    :+
     
    Reckuuza en Yerewn vinden dit leuk.
  15. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.665
    Leuk Bevonden:
    17.868
    fijn
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.019
    Leuk Bevonden:
    9.602
    Op de valreep uitgespeeld. Op Hard wie had dat gedacht.

    Laatste missie was echt pittig jezus.
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Bij komt misschien Tomb Raider Legend nog in het rijtje. 2e playthrough!
     
  18. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.007
    Leuk Bevonden:
    8.924
    Poh
     
  19. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    En dan heb je ook nog de vele losse aanbiedingen en grootverkoop sales, zoals de bekende Steam Summer Sale. Games kopen is totaal niet duur, dus daarvoor heb je een GP niet nodig. Ik heb GP overigens wel bij een maat aanbevolen. Die is veel meer van het "een beetje van alles wat proberen" (en zelden iets uitspelen). Voor dat soort mensen is GP volgens mij perfect.

    In 2023 heb ik wat minder games uitgespeeld t.o.v. voorgaande jaren, maar diverse titels waren behoorlijk uitgebreid. Wat er voor mij het meest positief uitsprong was Deathloop, Metro Exodus, Hollow Knight en Ghost of Tsushima: Director's Cut. Grootste tegenvaller was Darksiders Genesis. Audiovisueel oké, maar de gameplay voelde wat generiek en onverfijnd aan. Tegelijkertijd had deze game last van zoveel bugs tijdens het online spelen, dat de co-op ervaring op sommige momenten bijna onmogelijk werd gemaakt. Gemiste kans: Tyranny en Eador Imperium. IJzersterke gameplay in beide games, maar beiden ook geteisterd met (te)veel bugs. Grootste verrassing: Need for Speed Heat. Ik had al jaren geen arcade racer meer gespeeld en Heat was gewoon een heel vermakelijke ervaring. En dat met 95% korting opgepikt tijdens de kerstsale. ;)

    Titel - Persoonlijke waardering
    Tyranny - 80
    Deathloop - 85
    Metro Exodus - 85
    Hollow Knight - 90
    Tangledeep - 70
    Treasure of Nadia - 75
    Darksiders Genesis - 60
    Assassin's Creed Origins PC - 80
    Light & Shadow - 80
    Eador Imperium - 80
    Serious Sam 4 - 75
    Battle Chasers: Nightwar - 75
    Serious Sam: Siberian Mayhem - 70
    Avernum: Escape from the Pit - 75
    Risk of Rain 2 - 70
    Desktop Dungeons: Rewind - 80
    Ghost of Tsushima: Director's Cut - 85
    Need for Speed Heat - 80
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2024
    Garrett, janter, Reckuuza en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Hmmm je brengt me wel op het idee om ook een keer zo’n arcade racer te checken en zeker de eerste Metro delen. Heb nog altijd Redux in mijn collectie liggen, maar nog niet aangeraakt. Misschien maar eens oppakken, omdat ik wel het gevoel heb dat het wat anders doe dan de gemiddelde shooter (alleen al qua omgevingen wat ik ervan heb gezien).
     
    Zifnap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina