Nog niet? Ik had de indruk dat o.a. in de VS men daar best oren naar heeft, maar ik kan het mis hebben. In Nederland merk ik er tot nu toe ook nog weinig van. Ik zit in forecasting en capaciteitsmanagement en tot nu toe zijn de ontwikkelingen nog best behoudend. De afzetmarkt is hier ook kleiner, dus we hebben hier ook minder megacorps. Minder massa betekent ook minder redundancy.
Edit: overigens heel herkenbaar hoe overmatig veel mensen bij bepaalde bedrijven werken, ook in de gaming industrie. Weleens de credits afgekeken van een Ubisoft game? Ben je gemakkelijk 20 minuten zoet mee. Werkelijk honderden namen rollen voorbij. Geen wonder ook dat aandeelhouders games als een risico investering zien en aansturen op het uitbrengen van ontzettend veilige producten op de markt. Na het betalen van alle salarissen ben je al tientallen miljoenen verder en heb je nog geen cent verdiend. Ik gun iedereen een baan, maar echt "lean" is het helaas niet. Het is dus een kwestie van tijd voordat het hele kaartenhuis in elkaar stort.
Laatst bewerkt: 27 jan 2024