[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ja en het zijn ook goede titels. Het zijn beiden solide JRPGs, met goede en snelle combat. Verhaal is vermakelijk, tijdens sommige dialogen mag je als speler zelfs reageren op NPCs (al zijn de consequenties meestal beperkt). Dungeons zitten goed in elkaar, je hebt zelfs abilities die traversal beïnvloeden (zoals Zelda). Er zit zelfs een Pokémon element in. Wat het bijzonder maakt is dat deze en andere elementen goed met elkaar samen werken. Met de bril op van 2024 zul je niets baanbrekends ontdekken, maar in 2001 op die beperkte hardware? Dat is erg knap. Dus in dat opzicht is Golden Sun zeker prijzenswaardig. Wanneer je niet van turnbased combat houdt zou ik hier persoonlijk niet aan beginnen, ook al is het niet de meest lange JRPG die je ooit zult spelen.
     
    janter vindt dit leuk.
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.971
    Leuk Bevonden:
    3.316


     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2024
  3. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.838
    Leuk Bevonden:
    860
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438


    De PC release.
     
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.971
    Leuk Bevonden:
    3.316
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Lijkt me ook erg stoer op de Steam Deck! Draait na wat tweaken nog goed ook. Namco heeft met Tekken 8 een kraker afgeleverd.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2024
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438


    HAWA HAWA. Nog twee maanden. Ik heb een speciaal lijntje met Hideaki Itsuno lopen. Alle gave dingen zitten in deel 2. Komt goed jongens.
     
    Killamonkey en Yellow 13 vinden dit leuk.
  8. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Dit kan zomaar weer een geweldig jaar voor games worden.

    Te idioot voor woorden dus dat er duizenden mensen ontslagen worden, dat fysieke game-releases verdwijnen, er bijna geen gaming magazines meer zijn, etc. De grootste entertainment-industrie ter wereld en we worden wijsgemaakt dat men geen tijdschriften of fysieke releases zou willen kopen.
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Dit soort BS vindt al jaren plaats en elk jaar wordt er meer doom & gloom voorspeld. Het beste advies dat ik kan geven is het gewoon te negeren en te doen, kopen, spelen etc. wat voor JOU goed voelt. Laat anderen maar lullen, ook al wordt het een waarheid in de toekomst. Wat gaat komen gaat toch wel komen. Het heeft geen zin om de ondergang op te wachten terwijl je al die tijd van elke resterende seconde had kunnen genieten. En ja, het wordt idd. waarschijnlijk *weer* een geweldig gaming jaar. Onze hobby doet het al jarenlang heel goed, zeker wanneer je over een uitgebreid gaming palette bezit. Keuze te over. ;)
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Die twee dingen staan natuurlijk volledig los van elkaar.

    Tijdschriften zijn zo goed als dood, helemaal onder jongere generaties. En hoe je het ook wendt of keert, fysieke games zijn ook op de weg om te verdwijnen of slechts een niche voor verzamelaars te worden. De cijfers liegen niet. Ik neem aan dat jij niet denkt dat Microsoft en Sony voor de lol steeds meer focussen op digitale consoles met mogelijke add-on drives. Die bedrijven hebben alle cijfers en weten heel goed dat de fysieke verkopen steeds meer het afleggen t.o.v. de digitale verkopen. De enige uitzondering is Nintendo, daar gaan de fysieke games als warme broodjes over de toonbank. Het zou me ook niets verbazen als we in de volgende generatie nog enkel Nintendo games zullen vinden in de meeste winkels.

    Ook het feit dat duizenden mensen ontslagen worden staat grotendeels los van de staat van de gamesindustrie zelf. Het is simpelweg een gevolg van een combinatie van andere factoren, waarbij twee de hoofdrol spelen. Ten eerste is in de tech sector, en in extensie dus ook de gamessector, veel te veel nieuw talent aangetrokken tijdens de corona periode. Veel van de bedrijven die het afgelopen jaar mensen ontslagen hebben zijn qua werknemersaantallen nog steeds een stuk groter dan ze voor 2020 waren. Dat gecombineerd met het einde van de lage rentestand van het afgelopen decennium zorgt ervoor dat nu veel bedrijven boven hun stand geleefd hebben en te snel zijn gegroeid. Je zou kunnen zeggen dat hun infinite money glitch sinds recent gepatcht is.

    Als voorbeeld Unity, waar afgelopen jaar behoorlijk wat mensen ontslagen zijn:
    Ik kan mij niet eens voorstellen wat 3753 mensen in technical roles zouden moeten doen voor de set producten die Unity levert. Dat zijn echt veel meer mensen dan er daadwerkelijk nodig zijn om zo'n product te creëren en onderhouden.

    En dan laat ik Embracer en Microsoft even buiten beschouwing, aangezien dat speciale gevallen zijn.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2024
    Zifnap, Tyrant en Reckuuza vinden dit leuk.
  11. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.821
    Leuk Bevonden:
    2.044
    Als ik in het tijdschriftenvak kijk dan liggen daar echt meer dan genoeg tijdschriften over allerlei onderwerpen, dus dan is het een vreemd idee dat het voor de meest populaire hobby ter wereld niet interessant zou zijn voor mensen. In Japan en Hong Kong trouwens wel meer dan genoeg gaming magazines, dus blijkbaar heeft de doelgroep daar geen internet … ?
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Ook daar gaat het gewoon dood, alleen langzamer.

    [​IMG]

    etc.
     
    Zifnap, Reckuuza en Tyrant vinden dit leuk.
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.666
    Leuk Bevonden:
    17.869
  14. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.971
    Leuk Bevonden:
    3.316
     
    Daz en Yerewn vinden dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Je ziet de laatste 2-3 jaar ook een duidelijke beweging naar het vervangen van low hanging fruit banen door AI processen. De tech en gaming industrie zijn nauw met elkaar verbonden zoals je zelf al schrijft, dus het verbaast mij niet dat de gaming industrie AI erg snel adopteert. Dat is nu al in volle gang.

    Over tijdschriften: dat gaming tijdschriften verdwijnen vind ik geen nieuwe beweging. Dat is zeker al 20 jaar zichtbaar. Jammer, maar ik vind ook dat bij onze sector passen. Deze is tech gefocused en bestaat grotendeels uit jonge mensen, zowel aan de kant van consument als producent. Deze mensen nemen geen of minder tijd voor het langzaam doorlezen van een boek (analoog), maar swipen op hun mobiel op zoek naar flitsende beelden. Instant gratification, daar draait het nu om. Een boek of tijdschrift levert minder die dopamine.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Bij de ontslagen van vorig jaar zullen nog weinig slachtoffers van vervanging door AI zitten, wellicht een heel klein percentage. En dan misschien voornamelijk op het gebied van art, maar daar ben ik geen expert. Op het technische gebied gaat die wave pas over enkele AI generaties komen, als hij komt. De tools zijn nu voornamelijk nuttig om templates op te stellen, als autocomplete, en te gebruiken als geavanceerde zoekmachine. Daar moet nog wel wat gaan gebeuren voordat er op gebied van software engineers grote ontslagen gaan komen.
     
  17. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nog niet? Ik had de indruk dat o.a. in de VS men daar best oren naar heeft, maar ik kan het mis hebben. In Nederland merk ik er tot nu toe ook nog weinig van. Ik zit in forecasting en capaciteitsmanagement en tot nu toe zijn de ontwikkelingen nog best behoudend. De afzetmarkt is hier ook kleiner, dus we hebben hier ook minder megacorps. Minder massa betekent ook minder redundancy.

    Edit: overigens heel herkenbaar hoe overmatig veel mensen bij bepaalde bedrijven werken, ook in de gaming industrie. Weleens de credits afgekeken van een Ubisoft game? Ben je gemakkelijk 20 minuten zoet mee. Werkelijk honderden namen rollen voorbij. Geen wonder ook dat aandeelhouders games als een risico investering zien en aansturen op het uitbrengen van ontzettend veilige producten op de markt. Na het betalen van alle salarissen ben je al tientallen miljoenen verder en heb je nog geen cent verdiend. Ik gun iedereen een baan, maar echt "lean" is het helaas niet. Het is dus een kwestie van tijd voordat het hele kaartenhuis in elkaar stort.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2024
  18. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Wow dik! Zo even boven de Tower Bridge. Gaaf hoor :).

    edit: iemand die weet hoe ze dit hebben gedaan?
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2024
    Zifnap vindt dit leuk.
  19. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    1.007
    Leuk Bevonden:
    8.924
    droons
     
    Reckuuza vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.666
    Leuk Bevonden:
    17.869
    schijnt dat alex maas daar bovenin zweefde en alles bij elkaar hield met touwtjes
     
    Garrett vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina