[Multi] Starfield

Discussie in 'Games' gestart door Reckuuza, 17 aug 2023.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Vermakelijke game, maar een kwart van de main quest is bijvoorbeeld continu dezelfde fetch quest. Leuk om een keer doorheen gespeeld te hebben, maar ik ga het zelf denk ik nooit meer aanraken. Als je van base building en dergelijke houdt is er vast meer uit te halen.

    Er kunnen nog honderden fixes komen, maar zoals ik al eerder zei fixt dat niet de issues in het game design.
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  2. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Fallout 4 had ook basebuilding, maar ik denk dat het verschil tussen Starfield en F4 is dat die laatste game op zijn minst meer afwisseling biedt in de wereld waarin je reist? Er valt tijdens het reizen van punt A naar punt B meer te beleven en de content voelt unieker aan. Sowieso is de kille ruimte in Starfield op zichzelf staand niet interessant natuurlijk. Dat zouden de planeten moeten zijn. Maar ik begrijp dat de random generator veel te wensen over laat en al vrij snel herhalende content genereert.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Starfield speelt eigenlijk voornamelijk door van locatie naar locatie te gaan via de ruimte. De ruimtecontent had ik al snel gezien, dus eigenlijk werd de game meer een soort fast travellen tussen locaties. De planeten hebben buiten de major locaties ook niet heel veel interessants te bieden.

    De random generator was op mijn moment van spelen zelfs zo dat ik tijdens de main quest 2 keer in exact dezelfde locatie terecht kwam, inclusief plaatsing van loot etc., maar dan op een volledig andere planeet.
     
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    In de main quest zelfs? Dat soort zaken zou eigenlijk niet moeten gebeuren. Niet de beste game van Bethesda.
     
  5. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.457
    Leuk Bevonden:
    5.029
    Ik vond het in ieder geval geen donder aan. Zielloze game wat niet te fixen is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  6. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.248
    Leuk Bevonden:
    2.880
    De meningen lopen wel echt uiteen. Voor mij juist een verrassing en 1 van de games waar ik me t meeste mee heb vermaakt afgelopen jaar. Vond de main en een hoop side quest goed geschreven. De wereld an sich is niet echt mijn thema, dus het exploren heb ik minder gedaan. Redelijk lineair de hoofd en zijmissies gevolgd en die vond ik, uitzonderingen daar gelaten, interessant.

    Moet wel zeggen dat ik geen hype voelde, mede door het thema dus was vandaar positief verrast.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  7. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Mogelijk heeft dat laatste jou vooral geholpen. Wanneer je met weinig verwachtingen een game speelt, word je ook minder snel teleurgesteld. Reden voor mij om zoveel mogelijk weg te blijven bij hype genererende media.
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Tot een game breaking bug heb ik mij ook prima vermaakt. Alleen niet kunnen praten met dat kind dat je van een planeet oppikt. Hopelijk werkt die patch wel goed straks. Van mij mag er mod support in voor consoles.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Het is ook gewoon een vermakelijke game als je het type game kunt waarderen. Maar als je het zou vergelijken met bijvoorbeeld Skyrim is in mijn ogen een zeer gelimiteerde game. Zoals ik in september zei: een magere 8 (dus ergens tussen de 7.5-8.0). Verre van een topgame, maar wel vermakelijk.
     
  10. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Het ziet er allemaal gewoon zo ‘steriel’ sci-fi en voorspelbaar uit, imo. Waarom zou ik honderden uren in die omgevingen willen besteden? Er zijn zoveel toffere werelden om je in te verliezen.

    Zo’n Cyberpunk ademt gewoon iets uit, qua attitude, sfeer, etc. Skyrim en Witcher hebben een mooie groene mystieke omgeving. Fallout heeft een wasteland in een Amerikaanse stad, etc. Het heeft een ‘verhaal’, een ‘ziel’, weet ik veel, ik typ ook maar wat, aardappelkroket, maar het punt is imo Starfield dat gewoon mist. Ik heb letterlijk nog niets qua footage gezien waarbij ik denk ‘Okay, tof, in die wereld wil ik een kijkje nemen’.

    Maar goed, dit is al vaker te sprake gekomen; Ik hou van kleurtjes en ‘cartoony’, dus een ‘realistische’ sci-fi game zal me altijd minder aantrekken dan, bijvoorbeeld, een Xenoblade.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Voor een ruimte varende mensheid zijn er in mijn ogen ook veel te weinig schepen. =(
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.248
    Leuk Bevonden:
    2.880
    Misschien dat dat meespeelt dat ik deze game goed vond. Er is letterlijk geen een game die ik honderden uren zou willen spelen. Ik vind 50+ al echt teveel eigenlijk. Was hier in 35 uur doorheen en bleef daardoor boeiend.

    Als ik dit zou gaan spelen in de wetenschap dat ik het 100+ uur zou moeten doen zou ik het ook niks vinden.
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    Ik denk dat er oprecht niet goed is nagedacht over de content en player engagement. Zo'n planeet van 100 km2 verkennen is allemaal wel leuk en aardig, maar als het niet meer is dan een kaal maanlandschap? Dat is juist wat Skyrim zo leuk maakte. De afwisseling en variatie in de omgeving. Veel dungeons om te verkennen, die als ik mij goed herinner grotendeels handmatig zijn gemaakt.
     
    Yi-Long vindt dit leuk.
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Daarom ben ik ook geen fan van generated content in games. Het is een geweldige tool om delen van een wereld mee op te vullen of om als basis te dienen om vervolgens verder uit te werken met handgemaakte content. Maar als het de standaard manier is om content te maken, dan is het vaak toch saai en levenloos vergeleken met handgemaakte content. Dit is ook mijn grote issue met No Man's Sky. Er is vooral tegenwoordig best veel te vinden op de planeten, maar het is voor mij allemaal een beetje 'samey' en niet fun (de gameplay loop helpt natuurlijk ook niet mee).

    Er zijn echter natuurlijk wel games waarbij dit soort content wel werkt. Zo is het Roguelike genre natuurlijk ontstaan door randomly generated 'dungeons'. En Minecraft is voor mij persoonlijk ook een perfect voorbeeld. Maar in die gevallen speelt de generated content ook echt een rol in het game design. Het heeft een doel. Voor verhalende games waarbij de focus niet op het random element ligt werkt het in mijn ogen gewoon niet. Dan heb ik liever een kleinere game waarbij de wereld met meer aandacht in elkaar gezet is.
     
    Zifnap vindt dit leuk.
  15. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423


    Interessante uiteenzetting.
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2024
  16. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.941
    Leuk Bevonden:
    3.300
  17. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.830
    Leuk Bevonden:
    850
    Wel goede changes, vooral 40 of 60 fps opties voor de Series X, en local maps!!
     
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.605
    Leuk Bevonden:
    17.762
    hoe krijgen die developers geld. niemand speelt deze troep
     
    Modder-Eter vindt dit leuk.
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.580
    Local maps, zodat je nog beter kunt zien hoe leeg de werelden zijn!
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.605
    Leuk Bevonden:
    17.762
    TROEP
     
    Jorrie en Modder-Eter vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina