[Algemeen] Nieuws

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NERAZZURRI*, 13 apr 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Gelukkig niet idd. Zo kan ik nog wel zinvolle dingen doen in het leven zoals. Russische nepnieuws te ontkrachten op dode fora

Jorrie vindt dit leuk.
  2. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.445
  3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.087
    Je zegt dat dat het laatste is wat ze willen. Hoe realistisch is het dat ze straks hun hele land terug krijgen?

EU sterker dan ooit? Radicaal/extreem rechts is sterker dan ooit, politieke partijen die uit de EU willen stappen worden steeds populairder, niemand wil dat Europa in een oorlog getrokken wordt met Rusland, niemand wil zich aanbieden om straks als symbolisch kanonnenvoer de oosterse Europese grens tegen de Russen te verdedigen, en hoor je in Westerse overheden nu steeds meer het gefluister over ‘dienstplicht’ weer terugkeren …

We betalen meer dan ooit voor ons gas, want sancties, terwijl Rusland nu aan India olie verkoopt, en 3x raden aan wie India dat weer verkoopt … ?

Het is duidelijk dat jij het allemaal heel rooskleurig inziet. Het gaat geweldig met Europa/NATO, Oekraïne vecht het goede gevecht en doen dat met brede stoere borst, en zijn ons ongelooflijk dankbaar voor al onze hulp. Ik lees dat ze straks een standbeeld voor de Dikke van Baalen op dat plein in Kiev willen neerzetten. En Rusland, als dat morgen niet compleet instort, dan overmorgen wel. Duidelijk. We winnen!

Ik denk er zelf dus iets minder rooskleurig over. Ik denk dat we dat terugzien in de feiten, Oekraïne zit op de knieën, ze zijn hun halve land kwijt, jonge mannen worden door Zelenski’s troepen van de straat gerukt en ontvoerd om een uniform aan te trekken en ergens in dat Oosterse moeras wat raketten te koppen, en NATO/EU wil Oekraïne helpen maar kan eigenlijk weinig zonder dat ze een complete 3de wereldoorlog riskeren, does ze proberen Rusland te provoceren tot een ‘domme’ aanval op een NATO lid-staat om vervolgens een justificatie te hebben om terug te MOETEN slaan volgens die NATO-regels want daarin staat de verplichting voor alle leden om dan bij te springen.

Zoals ik al aangaf, we gaan het de komende maanden zien, en dan weten we wie er objectief als winnaars en verliezers uit komen.

Neemt niet weg dat dit allemaal gewoon voorkomen had kunnen en moeten worden door alle betrokkenen.

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Geen idee, maar op jouw fantastische alternatief dat ze Rusland maar lekker hun gang moeten laten gaan en half Oekraïne mogen annexeren zit geen enkele Oekraïner op te wachten. Dit is dus een dom argument.

Geen enkel land is tegen NAVO steun voor Oekraïne (behalve Hongarije) dus je loopt weer onnodig te stoken. Finland is bondgenoot geworden en de roep om vrede in sterker dan ooit. Die vrede kan er morgen zijn als Rusland zich terugtrekt maar dat gaat er in jouw brein blijkbaar nog steeds niet in.

Het meest rechtse land in Europa is fucking Rusland.

Juist omdat we oorlog op navo gebied willen voorkomen moeten we een grens stellen aan Rusland dipshit. Jij denkt dat als wij niks doen dat Rusland zich keurig zou gedragen, net als ze in Zuid Ossetie, Georgië, Moldavië en Tsjetenie doen.

Probeer je nu te beweren dat Oekraïne helemaal niet om hulp zit te vragen en dat ze liever vandaag dna morgen hebben dat Russische troepen het land overnemen? Dan ben je werkelijk nog dommer dan ik dacht.

Het is toch overduidelijk dat Oekraïne in puin ligt omdat Rusland dat doet? Wil je dat niet inzien?

Navo landen zitten helemaal niet te hopen op een aanval van Rusland of een derde wereldoorlog, wat is dat voor bizar domme uitspraak? Europa wil vrede en hebben daarom gezegd dat er een rode lijn is overschreden voor Rusland en dat ze dat niet pikken.

Het is al overduidelijk. Oekraïne en Rusland zijn de grote verliezers omdat zij in oorlog zijn. Een oorlog die gestart is door Rusland, tegen alle verdragen in.

De enige die dit had kunnen voorkomen is Putin. Jij bent juist degene die een bizar rooskleurig wereldbeeld heeft als je denkt dat ze Oekraïne niet waren binnengevallen als niemand een vinger had uitgestoken. Je snapt niks van het imperialistische beleid van Putin. Dat jij denkt dat ze ana het winnen zijn is echt bedroevende propaganda. Ze leven daar tegenwoordif op voedselbonnen.

De vraag is dus: stel je voor dat jouw hypothetische situatie zou gebeuren: zou jij deze reactie van de USA goedkeuren? Ik niet namelijk.

Maar blijkbaar vindt jij het wel oké als Rusland dat deed in 2014.

Laatst bewerkt: 16 dec 2024 om 14:47
  5. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
    Ik mis Biksyke en Fred hier

Yellow 13 vindt dit leuk.
  6. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
    RIP VERTROUWEN IN SCHOLZ

7. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
    Wie heeft de discussie uiteindelijk gewonnen gisteren? @Yi-Long, @Tyrant?

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Yi long wel want als je denkt dat Rusland sterker geworden in deze oorlot is dan win je zo'n discussie ook wel

Laatst bewerkt: 17 dec 2024 om 10:37
  9. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
  11. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    9.024
    Pf dat is een schaker. Ik luister toch ook niet naar Wesley Sneijder over geopolitiek.

12. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
    you don't say

13. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.087
    Ik heb dat alternatief niet verzonnen of gewenst; Dit is nu eenmaal de huidige werkelijkheid na 2014; Eerst De Krim kwijt, nu oost-Oekraïne. Volgens mij was mijn ‘argument’ nergens dat ze Rusland gewoon hun gang moeten gaan. Mijn ‘argument’ was dat de reactie van Rusland op 2014 compleet voorspelbaar was.

Die wens om vrede blijkt niet uit de acties en uitlatingen vanuit NATO.

We hebben hier letterlijk een recht-extremistische partij die de meeste stemmen had afgelopen verkiezingen en momenteel in het kabinet zit met de meest racistische rechtse VVD die we ooit gehad hebben, met een Geert Wilders die vorige week nog gezellig op de thee ging bij een gezochte oorlogsmisdadiger die momenteel een genocide uitvoert tegen de onderdrukte onschuldige Palestijnse burgerbevolking. Nog even los van de politici die zich openlijk identificeren met het extreem-rechtse ‘omvolkings’-gedachtengoed. En dan denk ik dat we daarmee dus nog niet tot de meest racistische landen in Europa behoren, maar het zal niet veel schelen.

Zijn we nu dichter bij oorlog op NAVO-gebied, of verder verwijderd van oorlog op NAVO-gebied, dan voor 2014, dipshit?

Dat beweerde ik ook nergens, maar jouw leesvaardigheid veroorzaakt wel vaker verkeerde interpretaties …

Heel goed, Tyrant. Rusland bombardeert Oekraïne. Niets ontgaat jou.

Nope, niemand zit te wachten op een aanval van Rusland of een 3de wereldoorlog. Net zoals Rusland niet zat te wachten op een dreigende NATO die tot aan hun grens kwam.

Yet here we are …

Zoals ik al aangaf, we gaan de komende maanden zien hoe dit zich verder ontwikkelt, of het verder escaleert, of zelfs een volwaardige 3de wereldoorlog, of dat men straks inziet dat niemand hier beter uitkomt en er komt een staakt-het-vuren en wellicht ‘vrede’, maar wat ik al aangaf, ik heb niet het idee dat Oekraïne dan de Krim of oost-Oekraïne terug krijgt.

Ik denk zeker dat Rusland Oekraïne niet was ingevallen als de dreiging er niet was geweest dat Oekraïne zich bij de EU en NATO zou aansluiten.

Ik zeg niet Rusland ‘wint’. Ik zeg dat Rusland momenteel sterkere banden dan ooit met o.a. China heeft, dat ze straks een essentieel onderdeel van BRICS zijn, en dat ze zich straks echt prima kunnen redden zonder ons, ‘het westen’. Dus op dat gebied gaat het dikke prima met Rusland, maar uiteraard kost deze aanhoudende oorlog ze ontzettend veel geld, en manschappen, en schaadt het de relatie met het westen verder.

Je ‘antwoord’ is dus om een andere vraag te stellen, ipv mijn hypothetische situatie te beantwoorden.

Ik denk dat als China of Rusland zoiets zou voorstellen bij Mexico, of whatever, dat Amerika dan meteen duidelijk laat weten dat ze dat absoluut, op geen enkele manier, gaan toestaan, en dat ze dan een aantal dreigementen zullen uiten, zoals ze wel vaker doen. En ik denk dat de betrokkenen dan tot de conclusie komen dat, hoewel ze soevereine landen zijn en dit allemaal prima wettelijk zou mogen, en dat de USA daar geen reet mee te maken heeft, dat ze dan toch tot de conclusie komen dat ze dat niet gaan riskeren.

En dat lijkt me de juiste inschatting.

Daarbij wel de voetnoot dat ik het een onverstandige move van China of Rusland zou vinden om zoiets voor te stellen (hypothetisch dan), maar dat de USA volop aanwezig is rondom deze aardkloot met hun militaire bases, wapens, schepen, etc. En ik vind dat ook zeer ongepast en ongewenst.

14. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
  15. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.087
    Als je die nou in 300dpi zou posten …

16. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.996
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Het hele punt is dat de inval van Rusland geen reactie is. Als we helemaal niks hadden gedaan waren ze net zo goed die oorlog gestart. Zolang je dat niet snapt en je mening met Russische fakenews over Baker blijft rondspuien ga je het nooit snappen. Rusland is al ver voor 2014 begonnen met troepe aan de grens neerzetten, en zijn veel meer aan het provoceren in Europa. Omdat Oekraïne al sinds de revolutie in 2004 nauwer wil samenwerken met Europa. Daar reageert Putin op, niet andersom.

Ik heb al aangetoond dat het ze nooit om de NAVO te doen geweest is, aangezien Oekraine 2 dagen voor de inval aanbood om van de NAVO af te zien als Rusland zou stoppen met de escalatie. Dat wilde Putin niet. En toch blijf jij stug volhouden dat de NAVO de oorlog gestart is. In 2014 stonden er amper navo troepen aan de grens.

Deze oorlog is de schuld van Putin. Niet van de NAVO. Als we morgen stoppen met steun aan Oekraïne in welke vorm dan ook, denk jij dat Rusland zich dan terugtrekt? Of door rijd naar Kiev? Oprechte vraag.

Ik heb verder niet zoveel zin hier meer in. Je probeert nu letterlijk een punt te maken waarin Rusland, dat elke politieke oppositie letterlijk de mond snoert en vermoord, minder rechts is dan Nederland.

Je stelde dat Rusland nu sterker tijdens dan voor de oorlog. Dat is echt een hilarisch domme take.

NATO aan hun grens?? Welke grens. Er zijn nog nooit NAVO troepen aan hun grens geweest. Wat is dit voor onzin weer? Je bedoelt de grens van Oekraine. Dat is echt heel wat anders.

Dus, hypothetisch, als Rusland in mexico, nee wacht, in Guatemala wat troepen neerzet en ermee Mexico zelf graag de diplomatieke banden met Rusland wil versterken, dan vind jij het compleet normaal dat Amerika heel Noord Mexico kapot bombardeert en binnenvalt? En als oplossing vind jij dat Rusland dan z'n troepen uit Guatemala moet halen? Geschift toch?

Laatst bewerkt: 17 dec 2024 om 15:17
  18. Yerewn

Leuk Bevonden:
    9.445
    Nja Noord Mexico vraagt er wel een beetje om natuurlijk

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.634
    Puur hypothetisch he!

20. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.087
    Ik weet niet, Speedy Gonzales vond ik persoonlijk wel leuk …

Deel Deze Pagina