Japanse hardwaresales

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door meteorf25, 26 mei 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Arowana

The Arowana Reloaded

Leuk Bevonden:
    0
    1: Ik speel zelf met veel plezier kirby en ben verslaafd aan pokémon..
    2: yorkiddin is wreed.. en niet alleen om dragonball.. maar ook vanwege Gundam, Yu-gi-oh en beyblade!
    3: Jappen en westers? yeah right! als je niet weet waar je het over hebt hou dan je mond! wij gaan volgend jaar misschien/waarschijnlijk op vakantie naar japan dus wij hebben ons er al wat in verdiept en ik kan je zeggen dat het er daar behoorlijk vreemd aan toe gaat.. Jappen zijn ALLESBEHALVE westers.. japan is echt niet iets wat op de westerse cultuur lijkt.. ik ga nu niet allemaal dingen over japan uitleggen, maar met die uitspraak zit je er echt naast..
    4: ik heb het persoonlijk ook niet zo op de ps2, maar om nou gelijk hun walkmans belachelijk te maken terwijl ze toch ECHT wel de beste zijn is een beetje overdreven.. dat je liever een philips tv hebt dan een sony omdat je iets tegen sony hebt kan ik begrijpen.. maar qua minidiscs is sony echt de enige juiste keus..

@ green dwarf:

Xbox vind ik persoonlijk echt veel leuker dan ps2.. beetje fatsoenlijke graphics (ps2 is op dat punt gewoon echt belachelijk, sorry), veel beter imago, Live en persoonlijk vind ik de games (het belangrijkste aan een console) ook veel aantrekkelijker op de xbox.. maar er gaat natuurlijk niks boven de gamecube ;)

2. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En daar zijn ze weer de cijfers uit Japan.
    Wat een week alle hardware werd slechter verkocht, maar die arme xbox is helemaal zielig. Misschien is het volgende week weer wat beter.

Vor de week eindigend op 24 augustus::

PlayStation2 - 33,300 (1.91 Million)
    GameBoy Advance SP - 32,300 (1.53 Million)
    GameCube - 15,200 (450,000)
    GameBoy Advance - 12,200 (1.01 Million)
    PSone - 760 (53,300)
    Xbox - 490 (71,900)
    WonderSwan Crystal - 480 (28,900)

3. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Het wordt met de week grappiger :)

4. X BelieveR

X BelieveR Im the X priest

Leuk Bevonden:
    0
    Jonguh ik ben echt niet achterlijk hoor. Ik weet ook wel dat sony MD walkmans de beste zijn, maar dat was meer als een grapje bedoeld. Als je ff deze thread wat bter gelezen had had je dat ook zelf kunnen lezen :p. En dat jij pokémon, kirby, dragon ball enz nou zo leuk vind is nog geen argument om te bewijzen dat dit soort games niet kinderachtig zijn. Kijk het is maar net wat je smaak is. Ik houd meer van volwassen games. Er zijn ook mensen die kinderachtige spellen leuker vinden. Dat kan, ik veroordeel je daar niet om. Maar als je 16 bent en pokemon nog steeds leuk vind, tjah sorry hoor maar dan vind ik je gewoon kinderachtig bent. Ik veroordeel je daar niet om hoor. Japanners kicken alleen maar op dit soort games. Dan rest mij alleen nog maar de conclusie: "ze houden van kinderachtige games, met kinderachtige figuurtjes en een kinderachtig verhaal en daarom zijn ze kinderachtig. Sorry ik kan er ook nix anders van maken. Je hoeft je er echt aangevallen door te voelen hoor! En btw. je kunt wel lekker wijs zeggen dat je van de zomer naar Japan gaat en dat je door die drie vakantiefolders die je hebt gelezen denkt dat Japan niet Westers is, maar dat is het dus echt wel! Ik versta onder Westers een typische consumptie maatschappij gebasseert op vrijheid. Dat is echt wel zo in Japan. Misschien verschillen ze van ons omdat ze anders bouwen en andere dingen eten, maar hun economie, en daarmee ook hun koopgedrag, is op de Westerse gebasseerd. En natuurlijk verschilt het waar je komt. Op het platteland zal men nog zwaar conservatief zijn, maar in de steden is men dus echt wel Westers georienteerd. Verder hebben ze goede banden met de VS en Europa, denk bijv. maar aan al die staatsbezoeken. Dit benadrukt hun band met het Westen. Verder wil ik je erop wijzen dat Japan jarenlang sterk beinvloed is door het Westen tijdens de koloniale tijd. Dit hebben met name de Nederlanders gedaan. Vanaf die tijd al heeft Japan een sterke en goede band met Europa en de VS gehad (in de 2e Wereldoorlog was dit weliswaar wat minder). En kijk maar eens hoeveel Japanse merken hier in Nederland te vinden zijn, en dan durf jij nog te zeggen dat Japan niet Westers georienteerd is :cool: . LICK MY ASS :D

5. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    PS ik was eerst Eckse Boer

6. Whip It

Whip It Totally Funked Up

Leuk Bevonden:
    0
    Ho ho, hier spreekt iemand met half Japanse vriendin:
    1) Wat versta jij onder een vrije consumptie maatschappij, in ieder niet communistisch land heerst toch een vrije markt?
    2) Op agrarisch gebied zijn de Japaners juist heel vooruit strevend, zij zijn de pioniers op het gebied van hightech landbouw, waarbij met zo min mogelijk zo veel mogelijk wordt gemaakt.
    3 ) Volgens mij valt het ook wel mee met al die staats bezoeken en hebben ze internatonaal gezien altijd een eigen mening.
    4) Japan is in de koloniale tijd 99,9 % niet beïnvloed door het westen. De Japaners hebben handel gedreven met de Nederalnders vanaf een speciaal daarvoor gebouwd houten schiereiland, een Nederlander heeft in die tijd daar nooit voet aan wal gezet. Dit om de volgens hun suprieure Jappanse cultuur te beschermen tegen de Westerse "cultuur".
    5) Japan heeft nooit een sterke emotionele band gehad met het Westen. Japaners zijn gewoon uitstekende handels mensen, die weten hoe je een product naar de top brengt en daar houdt. dat er veel Jappanse merken hier in Nederland te koop zijn heeft niets te maken met een band tussen Japan en Nederland, maar gewoon met de kwaliteit van een goed aan de man gebracht product.

Japan heeft al tijd zijn eigen cultuur behouden. Dat is overal te zien, in bijv hun kleding stijl, stijl van bouwen, tv programma's, manier van werken, enz enz.

BTW Ik weet dat mensen die ouder zijn dan hun IQ het lekker vinden om elkaars aars te likken, maar ik denk dat jij op dit forum de enige bent die geïnterreseerd is in aars likken.

BTW2 Ik weet dat dit compleet of topic is, maar als iemand zo arrogant uit zijn nek gaat lopen lullen, dan moet dat even recht gezet worden. Ik hoop dat X believer nu weer on topic gaat lullen, want dit vind ik wel een hele goeie tread.

Laatst bewerkt: 29 aug 2003
  7. Green Dwarf

Green Dwarf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een beetje offtopic maar het komt bijna overal ter sprake dus zet ik het hier maar neer.
    Mijn defenitie van "kiddy" een goed spel afkraken omdat er geen bloed/halfnaakte tieten in zitten. Kijk maar eens naar al die mensen die DOAX spelen, dat is toch echt het zieligste spel dat er bestaat. Als je Nintendo als kiddy omschrijft, hoe moet je dat spel dan omschrijven. Game voor puisterige pubers die in het echt nog niet eens een meid durven aan te spreken. :confused:

8. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Whip It
    The Arowana
    Green Dwarf

In het algemeen ben ik het toch echt met jullie eens. Nintendo is niet kiddy te noemen en doen mensen dit wel dan is dat hun verlies. Als ik aan de afgelopen 20 jaar terug denk heb ik de beste herinneringen aan een hoop Nintendogames. Neem bv Zelda, inderdaad geen hoeren of blote tieten, maaar wel een spel waar je jezelf in kan verliezen.
    Met betrekking tot de gewoontes en cultuur van de Japanners.
    Iemand die er geen verstand van heeft ( en dan bedoel ik jou Eckse boer cq X BelieveR ( nieuwe naam ivm met ban?)) wil hen westers noemen. Laaat me niet lachen, je hebt geen idee hoe ver je vanaf zit. Japanners hebben hun eigen cultuur die erg van de onze verschilt ( bv respect en het daarmee verbonden voorkomen van gezichtsverlies zijn belangrijke onderdelen in de omgang met elkaar) Veel nederlanders die al jaren in Japan wonen, hebben er nog steeds moeite mee Japanners te begrijpen. ik zelf heb altijd genoten van die verschillen tussen onze wsterse mentaliteit en de Japanse en leer nog steeds iedere dag van hen.
    Lees eerst eens wat boeken over Japan en haar cultuur voordat je opmerkingen begint te spuien die absoluut ongegrond genoemd kunnen worden.

9. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Damn hoe moet ik het nou uitleggen... Japan neemt het Westen als voorbeeld. Natuurlijk hebben ze een eigen identiteit en een eigen cultuur en "een eigen mening". Maar ze richten zich kwa handel vooral op het Westen en andersom is dat ook zo. Kijk, als iemand zegt dat Japanners geen xbox kopen omdat ie Westers is ben ik het daar nie mee eens. Want vooral Islamitische en communistische landen zijn sterk anti Westers. Maar Japan niet! Dit kwam laatst nog tot uiting toen Japan zowel politieke als militaire steun gaf aan de oorlog in Irak. Japan zendt binnen een paar maanden speciale eenheden naar Irak om daar samen met de VS de vrede bewaren. Ik neem dit voorbeeld om duidelijk te maken dat er geen anti Westerse sfeer heerst in Japan. En natuurlijk hebben ze een eigen cultuur en zijn ze erg chauvinistisch, maar ze voelen zich wel degelijk verbonden met Westen. En om in jouw stijl verder te gaan:

BTW1: Jonguh ik denk dat mijn IQ wel iets hoger is dan die van jou aangezien ik 16 ben en in 5 Gymnasium zit :cool:

BTW2: Misschien dat jij konten likken lekker vind, maar ik bedoelde het figuurlijk. Oh wat zeg je? Je weet niet wat het figuurlijk betekent? Ach arme ziel, ja dat krijg je met zon laag IQ }:] Het betekent zoiets als: "Je kan de pot op". Dat is ook figuurlijk btw.

BTW3: Ik praat niet offtopic omdat deze discussie over de hardwaresales in Japan gaat. We proberen onder andere te bedenken waarom de verkopen zo slecht zijn en daardoor kwamen we op de vraag of Japanners de xbox niet kopen omdat ie Westers zou zijn. Dus offtopic? Dacht het nie :p

BTW4: Ik ben niet arrogant ik probeer alleen te discussieren. Maar als iemand mij vergelijkt met een mongool die konten likt kan ik inderdaad arrogant worden ja }:]

10. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    En dan over dat kiddy. DOAX vind ik ook een zielig spel en dat mag van mij ook bij kiddy gerekend worden. En ik weet zelf ook wel dat Zelda een gigantische diepgang heeft. Maar daarom is nog het steeds kinderachtig. Kijk je moet dat niet als een aanval ofzow zien. Miss dat als ik een Cube had dat ik dat spel ook zou kopen. Maar toch besef ik wel degelijk deze game toch iets meer een kinderlijk karakter heeft. Dat betekent nog niet dat je er geen pret aan kunt beleven en dat ik bijv schooters bter en leuker vind dan bijv. Mario. Je kunt er allebei pret aanbeleven en het is maar net wat je smaak is. Maar sorry dan zijn spellen als Mario, Kirby enz. toch nog wel kiddy.....

En ik ben niet geband. Ik vond Eckse_boer een kut naam en ik wilde een btere naam die ik ook op live kon gebruiken duzzz.

11. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    ik was 14 toen ik 4 gymnasium zat.. :{
    Maar dat zegt niks over je iq, het VWO is ranzig makkelijk, en ik geloof dat iedereen wel 16 is over het algemeen als je naar de 5e gaat..

12. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Weinig briljants kunnen ontdekken in deze reply :{ .

Een meer gesloten economie dan die van Japan is bijna niet te vinden op deze aardkloot. Bijna alle westerse waar worden met grote opslagen ingevoerd, waardoor de Japanse markt erg gesloten blijft.

Hoewel Japan daar al jaren zegt verandering in te gaan aanbrengen, wordt het openbreken van deze economie erg getraineerd.

Daarbij is Japan alles behalve Westers georienteerd, snap ook absoluut niet waar je dat vandaan haalt. Het westen zelf is wel lang Japans georienteerd geweest, zeker in de jaren tachtig, omdat het japanse industriemodel de Westerse links en rechts was gepasseerd. Maar ook dit is inmiddels verleden tijd.

Nee Japanners zijn een trots volk, hechten aan de eigen Japanse cultuur en zijn echte eilandbewoners, eigenheimers...

13. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Zozo, de xbox doet het goed :'-(

ZOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!! Jij bent echt stoer en slim.
    Er zitten zoveel mensen van 16 in Gym 5. En aan jouw gedrag te zien, is jouw IQ wel heel erg laag. Je vader is zeker directeur van de school waar jij op zit?

-of je moet professionele hulp zoeken.
    -of je hebt een heel laag IQ
    -of je bent uitgelult

Maar om ontopic te blijven. Het feit is gewoon dat de xbox games de japanners niet liggen, die zijn veel te westers. En MS heeft een slecht imago in japan.

14. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Naja laat maar, ik heb nog eens geen zin meer om verder te gaan met deze discussie als jullie mijn replys nog geen eens lezen. Wat ik bedoel (voor de laatste keer) is dat Japan geen anti westerse instelling heeft. Geen anti Amerika sfeer. Je ziet daar geen brandende amerikaanse vlaggen. Dat bedoel ik. En ik ben ook nie achterlijk. Ik weet heus wel dat Japanners xtreem chauvinistisch zijn (heb ik ook al tig x gezegd) en dat ze er een aparte levensstijl op na houden (ook al voor de zoveelste x). KORTOM: IK VIND HET ONZIN OM TE ZEGGEN DAT ZE GEEN XBOX KOPEN OMDAT HIJ AMERIKAANS EN DAARMEE WESTERS IS. Waar het wel aan ligt is het gebrek aan typische Japanse games. Daar kan ik in komen. Japanners hebben een apparte smaak en verlangen aparte games (mede veroorzaakt door DIE APARTE JAPANSE cultuur). Maar dat heeft NIX met het apparaat zelf te maken. Zucht..... ik hoop nu dat jullie mij eindelijk begrijpen.

En BTW: Die gast zei dat ik ouder was dan mn IQ. Daarom zei ik erbij dat ik 16 was en op het gym zit. Niet dat ik een wizkid ben ofzow. En over algemeen hebben mensen op het gymnasium iets meer brains dan mensen van het VMBO. (niet dat ze daarom minder zijn btw. kep veel vrienden die op het VMBO hebben gezeten).En als jij denkt dat het zo makkelijk is en dat je er zo doorheen fietst, nodig ik je graag uit om een dagje bij mij in de klas te komen. Ik zit op een school die tot "de moeilijkste" van Nland behoort. Dus kom maar hoor. Ik weet cker dat je na dat dagje gráág weer naar huis wil.

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Laat je door een beetje weestand niet het lood slaan ;), da's discussie!

Maar nee, juist doordat de Xbox Westers is wordt ie niet goed verkocht. Was de Xbox van Japanse makelij, dan zou het de topconsole aldaar zijn.

16. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Dat kan iedereen wel zeggen.

Zozo, dus jij bent een echte bikkel.

17. X BelieveR

Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan ik makkelijk zeggen ja. Maar ik zou het niet zeggen als het nie zow was. FF voor de duidelijkheid: ik zit op het Christelijk Lyceum Veenendaal. En ik wil echt niet opscheppen ofzow, maar het is gewoon zo. Mijn school is echt een van de zwaarste van Nland. De centrale examens zijn overal het zelfde. Maar het er naar toe werken is anders op onze school. Wij moeten alles zelfstandig doen. Nog veel erger dan de gewone 2e fase. Dus ik wil echt nie bikkel doen tis gewoon zow. Nogmaals: ik ben daarom echt niet meer als een ander, maar het is puur een tegenargument tegen iemand die beweert dat ik een kontelikker ben met een super laag iq.

18. Tommy Vercetti

Tommy Vercetti Mister V

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien zou het helpen als je niet zo naast je schoenen zou lopen hier? Dat is ook figuurlijk btw.
    Je bedoeld het misschien niet zo, maar het komt héél arrogant over.

19. meteorf25

meteorf25 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo dat gaat lekker hier:'-(

Ik hoop dat iedereen weer even zijn ei kwijt is.
    De discussie gaat hier niet over iemands IQ ( want dan versla ik denk ik menigeen hier;) )
    Maar het onderwerp is, waarom verkoopt de xbox niet in Japan??

Ik ben van mening dat juist de mentaliteit van de japanners en het uitbrengen van te weinig en de verkeerde spellen met daarbij een te grote console ( in afmetingen) de redenen zijn van de 'downfall'van de xbox in Jpan.
    Ook de hoge prijs bij de launch heeft niet meegeholpen. MS is er echter achter gekomen, dat het constant verlagen van de prijs, niet altijd leidt tot meer verkopen.
    De oplossing voor Japan: - typisch japanse spellen met typisch japanse reclame en wel zo snel mogelijk!, misschien een "relaunch" met een kleinere cq compactere xbox voor een mooie prijs.
    Maar laten wij allemaal niet vergeten dat de xbox een nieuwkomer op de markt is, wat MS in het westen heeft gedaan , daar neem ik mijn petje voor af.
    MS heeft een lange adem en leert hopelijk van zijn fouten, welke duidelijk in Japan gemaakt zijn, en mocht het nu niet lukken dan lukt het ze wel met de xbox 2 ( een paar goede rpg's erbij ( final fantasy , dragon quest etc.) zou wonderen doen)

20. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Denk toch echt dat ook het land van de producent een beslissende factor is. Een Japanner (ok het wordt iets minder met de tijd maar toch!) rijdt in een Japanse auto, computert met een Japanse computer, belt met een Japanse mobiel, kookt zijn eten in een Japanse magnetron etc.

Dat maakt opzich niet uit als je bijvoorbeeld een franchise, of zelfs een verregaande samenwerking, hebt. Dan kan je toch op de Japanse markt geld verdienen met je eigen know-how. Kijk bijvoorbeeld naar de automobiel industrie. De halve overname van Nissan door Renault een aantal jaar geleden is momenteel het meest waardevolle deel van Renault! Maar Renault verkoopt in Japan niets onder zijn eigen merknaam, zij snappen het!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina