Ho ho, hier spreekt iemand met half Japanse vriendin:
1) Wat versta jij onder een vrije consumptie maatschappij, in ieder niet communistisch land heerst toch een vrije markt?
2) Op agrarisch gebied zijn de Japaners juist heel vooruit strevend, zij zijn de pioniers op het gebied van hightech landbouw, waarbij met zo min mogelijk zo veel mogelijk wordt gemaakt.
3 ) Volgens mij valt het ook wel mee met al die staats bezoeken en hebben ze internatonaal gezien altijd een eigen mening.
4) Japan is in de koloniale tijd 99,9 % niet beïnvloed door het westen. De Japaners hebben handel gedreven met de Nederalnders vanaf een speciaal daarvoor gebouwd houten schiereiland, een Nederlander heeft in die tijd daar nooit voet aan wal gezet. Dit om de volgens hun suprieure Jappanse cultuur te beschermen tegen de Westerse "cultuur".
5) Japan heeft nooit een sterke emotionele band gehad met het Westen. Japaners zijn gewoon uitstekende handels mensen, die weten hoe je een product naar de top brengt en daar houdt. dat er veel Jappanse merken hier in Nederland te koop zijn heeft niets te maken met een band tussen Japan en Nederland, maar gewoon met de kwaliteit van een goed aan de man gebracht product.
Japan heeft al tijd zijn eigen cultuur behouden. Dat is overal te zien, in bijv hun kleding stijl, stijl van bouwen, tv programma's, manier van werken, enz enz.
BTW Ik weet dat mensen die ouder zijn dan hun IQ het lekker vinden om elkaars aars te likken, maar ik denk dat jij op dit forum de enige bent die geïnterreseerd is in aars likken.
BTW2 Ik weet dat dit compleet of topic is, maar als iemand zo arrogant uit zijn nek gaat lopen lullen, dan moet dat even recht gezet worden. Ik hoop dat X believer nu weer on topic gaat lullen, want dit vind ik wel een hele goeie tread.
Laatst bewerkt: 29 aug 2003