Ik moest 22 aug mn rooster al halen en 24 aug naar school, examenjaar HAVO.
Echt een zooi is t bij mij op school. Ze zijn de school aan t verbouwen, die is nu in 2 delen gehakt.
Mn rooster is wl slechter dan vorig jaar maar t valt nog mee:
ma 11:20 t/m 16:00 (2 uur wiskunde a12 achter elkaar)
di: 08:30 t/m 15:10 met 1 tussenuur
wo: 10:10-11:00 en dan 13:30-15:10 (2 tussenuren achter elkaar)
do: 08:30-12:35
vr: 09:20-16:00 met de laatste 2 uur gym waar ik een hekel aan heb
En precies de 2 leraren die ik vorig jaar had en echt niet nog een jaar wou die heb ik natuurlijk weer 
Ik wil het wl ff uitleggen:
Je hebt WO (universiteit), HBO (hoger beroepsonderwijs), MBO (middelbaar"), LBO (lager") (volgorde van hoogste 'niveau' tot laagste.
Op de middelbare school heb je oa VWO (voor universiteit), HAVO (voor HBO), VMBO (voor MBO) en volgens mij VBO (voor LBO).
De HAVO en het VWO hebben vanaf het 4de jaar de zogehete 2de fase. Die schijnt er te zijn om je voor te bereiden op je vervolgopleiding. Er wordt veel meer zelfstandigheid van je gevraagd en je moet heel PO's maken (praktische opdrachten, dat zijn gewoon grote werkstukken)
Je kunt dan kiezen uit 4 profielen: Cultuur & Maatschappij (veel talen), Economie en Maatschappij (economie), Natuur & Gezondheid (natuurkunde en scheikunde vakken). en Natuur & Techniek (idem als N&G tog
)
Er zijn een aantal gemeenschappelijke vakken die bij ieder profiel hetzelfde zijn en ieder profiel heeft zelf ook weer een aantal standaard vakken (E&M heeft bv. Aardrijkskunde, Geschiedenis, Wikunde en Economie) en op de HAVO moet je minstens 1 keuzevak hebben.
Doordat iedereen verschillende vakken heeft is het vaak moeilijk in te roosteren en krijg je tussenuren in je rooster. Dit zijn uren dat je geen les hebt. (bijv. de eerste 3 uur les, dan een uur geen les, dan weer 3 uur les)
Ik heb zelf ook vaak de eerste X aantal uur vrij.
Wel genoeg uitgelegd hoop ik, anders vult iemand anders maar aan als je daar behoefte aan hebt 
Das een grote lap tekst geworden
Laatst bewerkt: 7 sep 2005