Opsporing gezocht!!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Opheodrys, 1 sep 2005.

1. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    @Maqua

Op het moment dat jij besluit een steen naar een rijdende passagierstrein te gooien dan moet er al een lichtje bij je gaan branden dat er een mogelijkheid bestaat dat er een slachtoffer valt. Lijkt mij een simpele redenatie.(zelfde als die steen van een viaduct af gooien)

ALs die persoon nou een steen naar een goederentrein had gegooid(en dan niet naar de locomotief maar de wagons) dan had hij of de steen als terug tegen zijn hasses gehad, of er zal een deuk ontstaan in de betreffende wagon.

Wat betreft die voetballer, die mensen staan allemaal met het zelfde doel op dat veld, voetballen. Dat er dan af en toe iets mis gaat ok, die mesnen hebben er zelf voor gekozen om dat risico te nemen.

Dat meisje wat in die trein zat heeft die keuze niet gehad, die jongen die die steen heeft gegooid heeft wel een keuze kunnen maken, en wel een zeer overwogen keuze. Daar zit nou clou.

Zo uitgezwetst :D

Laters

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Deze mensen hebben hetzelfde risico genomen als de idioten die tegels van viaducten afgooien. De kans bestaat nou eenmaal dat je iemand dodelijk treft.

En omdat de actie net zo kansloos is, met hetzelfde risico (wat deze lui dus ook aanvaard hebben) vind ik dat de straf gelijk zou moeten zijn. :mad:

3. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Ja precies! Ik vind het dus ook grote onzin dat je een lagere straf krijgt als er geen slachtoffers vallen, voor hetzelfde geld had dat namelijk wel zo geweest.

Zou ook voor voetbalovertredingen moeten gelden, maarja wie ben ik

EDIT: En het is dus onzin dat je ervoor kiest het risico te nemen dat je eeuwig geblesseerd raakt bij voetbal heh 8) Tegen mensen die tegenwoordig een vliegtuig nemen, dat vervolgens neerstort, zeg je toch ook niet: Tja je wilde zelf het risico nemen.. De schuld ligt bij de dader man!

Laatst bewerkt: 2 sep 2005
  4. Skaaffie

Skaaffie zoek dieper

Leuk Bevonden:
    1
    Ok, was misschien iets te direct.

Maar wat ik bedoel, als je er voor kiest om een prof voetballer e worden, of bv F1 coureur, er een risico bestaat dat je je carriere op een ongelukkige manier afsluit.

Sport of beroepkeuze is niet in een lijn te vergelijken met persoon A die de keuze maakt iets te gooien en persoon B die daar door geraakt wordt(letterlijk of figuurlijk).

Ik heb zelf de keuze gemaakt om uit een goed werkend vliegtuig te springen, waanzin jazeker, kick des te meer. Kan ik doodvallen ja zeker, maar het is mijn keuze.

Zij heeft die keuze niet gehad. Die jongen die die steen heeft gegooid had die keuze zeer zeker.

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Jah deheh we leven in Nederland het kromme landje zo krom dat wij Harry Potter als minister president hebben. En dan het Nederlands rechtssyteem ach dat verhaal weten we allemaal al...

6. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    TBS zou ik zoieso niet doen weet je wel niet hoeveel geld dat kost :eek: en wie mogen dat betalen?!......idd ja WIJ. Gewoon zoasl dingetje al zei vastbinden en je peuken erop uit drukken :cool: en 5 keer per dag hun ballen stroomstoten geven....

7. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Of zn kloten eraf snijden en op het treinspoor gooien...

8. Gold Elite

Gold Elite Guest

Tsss, komop he, dat is toch geen echte goede straf? Deze gast hoort niet te leven, maar nu hij het toch doet, laten we hem vastbinden en hem mentaal gek maken. Dát is 3 keer zo erg als fisieke pijn, aangezien je er niks tegen kan doen. Trouwens, het is al idioot als je een baksteen gooit naar een trein, laatstaan dat er kans is dat er een gewonde/dode valt. Denk eens aan de schadekosten. Wat ze eigenlijk zouden moeten doen: de dader op tv en krant en alles gek maken, hem als de Duivel zelve afbeelden, dán zou hij waarschijnlijk pas breken. Helaas is Nederland weer zo soft en is hij psychisch gek ofzo en krijgt hij een veel slechtere straf dan hij hoort te krijgen. Hem mentaal gek maken zou beter zijn, of hij nou gek is of niet. Laat hem breken en lijden die gast.

9. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    Wat een stel sadisten hier op XBW, man.. Dit soort mensen moeten ze gewoon levenslang opsluiten, of een spuitje geven.

Welk verhaal? Ik denk dat ik qua rechtssysteem liever het Nederlandse heb dan menig buitenlands rechtssysteem.. :{ En wat is er krom aan Balkenende als MP? Hij is gewoon gekozen door het volk..

10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Noem jij dit soort reacties sadistisch ? Ja dat zijn ze misschien wel, maar dan nog altijd minder sadistisch als het daadwerkelijke uitvoeren van een dergelijk misdrijf als bakstenen naar treinen gooien ! |:-

Die gozer levenslang opsluiten ? Ja tuurlijk, biedt um onderdak (lees : hotel) aan voor de rest van ze leven (want zo ist hier bijna in Nederland :confused: )....waar WIJ voor kunnen betalen idd.
    Hem afmaken is een stuk goedkoper, maar voor hem ook de makkelijkste manier....dan issie overal vanaf.

Mijn voorbeeld van peuken uitdouwen, daar heb je niks aan nee....net zo min als dat hij der iets aan had toen ie koos die baksteen te gooien !
    Wat ik ermee wou aangeven was ; laat um lijden....laat um de pijn voelen. Laat um desnoods voelen wat dat meisje voelde op het moment dat ze die baksteen tegen der aankreeg, door een baksteen tegen z'n eigen harses te gooien de achterlijke idioot !

In elk geval laat um lijden, openbare vernedering desnoods zoals ze dat verdomme in de Middeleeuwen ook deden als je een strafbaar feit had gepleegd ! Gewoon waar iedereen bij is, openbaar martelen en vernederen....um geestelijk helemaal de grond in stampen. Zorgen dattie een stempel opkrijgt, dat het hele volk um kent....zodat ie nergens meer aan de bak komt, zodat geen mens um meer wilt kennen en ie de rest van z'n leven in een sociaal isolement komt !

Snap je mijn punt ? De lichamelijke, maar vooral ook geestelijke nasleep die dit nog heel lang heeft op een dergelijk slachtoffer van dit soort achterlijke misdrijven is gewoon te erg voor woorden....iemand die zo iemand iets aandoet verdient in mijn ogen precies hetzelfde, al dan niet meer (de dader had immers de keus, het slachtoffer niet) ! En niks geen makkelijke oplossing zoals de dood, of iets waarvoor het volk moet betalen....

Sorry maar dit soort dingen maken mij kwaad, heel kwaad....ik liet me even gaan, morgen ist wel weer over denk ik O-) :9

Laatst bewerkt: 3 sep 2005
  11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dit soort lui hebben volgens mij geen enkel besef van wat een mensenleven waard is, laat staan dat ze er respect voor hebben.

Dit breng je ze niet bij door ze in een cel te stoppen, of TBS op te leggen.

Ik zou ze wat leerzame taakstraffen opleggen. Zoals het laten opruimen van menselijke resten na een ongeluk op de snelweg. Of bij begrafenissen aanwezig laten zijn. Enige probleem is dat ze daar waarschijnlijk trauma`s aan over houden.

12. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja, òf het zijn zulkde verknipte lui dat ze dat nog mooi vinden ook en vervolgens alleen maar 'stoere' verhalen aan hun vrienden gaan vertellen.

Deze mensen hebben sowieso een kronkel in hun kop die niet klopt, vandaar dat zoeits me niet eens zou verbazen...

13. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Fok dat zou ik zeggen.Laat ze lekker trauma's er aan over houden.Denk je dat dat kind niet bang is voor een trein.Nare belevenissen in een jeugt kunnen tot traumas voor de rest van het leven worden.Deze gasten mogen van mij echt zwaar boeten.Ik zie het geen lol in of wat dan ook...Alleen een stelletje randdebielen die zwaar mentaal niet in orde zijn...

14. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Even als eerst, wat je ook hoort een gevangenis is echt geen hotel en zeker niet als je een kind hebt vermoord met een baksteen dan pakken ze je wel goed aan.

Persoonlijk vind ik dat de straffen veel hoger mogen oplopend tot de doodstraf. Niemand heeft het recht het leven van een ander te nemen of een ander pijn te doen en als dat toch gebeurt moet hij in dezelfde mate gestraft worden vind ik. Er is geen excuus voor zulke domme daden als die baksteen/steen gooiers. Als je mensen die zulke dingen doen niet hard aanpakt gaan ze door of gaan anderen er mee door omdat ze het risico van een lage straf wel willen nemen.
    Waarom je een steen gooit op een trein?
    Dan ben je gewoon dom in je hoofd en niet bij je volle verstand als je denkt dat dat leuk is. Kan me niet voorstellen dat iemand er lol aan beleefd maar er lopen veel gekken rond, ook in Nederland.

15. Roberto

Roberto ....

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, en jij bent 14..en je slaat mensen in elkaar. Logisch.

16. tha BomB

tha BomB .

Leuk Bevonden:
    0
    ja en.... wat is jouw probleem het ligt eraan hoe sterk je bent :+ die jongens waren 15 ofso dus gen verschil, ik ben 1.80 en hun waren misschien 1.70.

17. Rush nl

Rush nl FRAUDE!

Leuk Bevonden:
    3
    -1: Sadisme, snap je mijn punt? Je hebt er niets aan. :{

18. Maqua

Maqua Groen

Leuk Bevonden:
    0
    Damn! Het kan ook gewoon een ongeluk geweest zijn.. Ik kan me in ieder geval beter voorstellen dat hij niet beseft heeft wat voor een gevolgen zijn handelen kon hebben, dan dat hij van plan was om dat meisje voor haar kop te gooien

19. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Zo kun je het ook bekijken maar als je een stoeptegel van een brug bijv. afdondert...tsss dan gaat er toch wel wat door je heen? Dat je andere mensen leed aan doet? Hij deed het vast niet per ongeluk.... En als er zo iets gebeurt.. tja dan is die gast gewoon een enorme oetlul en moesten ze is een stoeptegel tegen zijn bakkes aangooien.

20. Opheodrys

Opheodrys Allround gamer

Leuk Bevonden:
    1

als je mij je adres geeft gooi ik vanavond een steen door je raam,per ongeluk..

hoe kun je in godsnaam een steen per ongeluk gooien?..laat staan naar een rijdende trein.

Deel Deze Pagina