1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Joint roken : Stoer/Niet Stoer

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fearless[NL], 17 jul 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kosmonaut XIV

    Kosmonaut XIV xbox schopt aars

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, je moet enkel nu nog kiezen waaraan je wil doodgaan, longkan-ker (rare censuur hier op xbw) of het afsterven van de lever (of weet ik veel welke ziektes nog allemaal gepaard gaan met alcohol en soft-drugsgebruik). Ik ben gestopt met beiden, hetgeen me stoorde is, als je zelf niet stoned bent, wat voor achterlijke praat er uit stonede mensen komt, het enigste waar ze aan denken is het volgende jointje. Eén woord; zielig. En alcohol, mits ik soms niet echt goed kan doseren, ben ik er maar mee gestopt en moeilijk was het niet.

    Bij deze mijn bijdrage _0/
     
  2. Cyber-Ninja

    Cyber-Ninja Active Member

    Berichten:
    745
    Leuk Bevonden:
    1
    Roken doe ik nooit ik vindt het smerig en ik kan de nut er niet van in zien.
    En wiet of hasj gebruik ik ook niet.
    Waarom ik het niet gebruikt zo zijn omdat het me te veel geld kost.
    Ik er lui, sloom en nergends zin in heb. (Ik zie hoe sloom me nicht en neef zijn en dan zeg ik tegen wiet no thank you) Ze staan liever niet eens op om een glas te pakken voor drinken. Nee dan wachten ze liever tot er iemand op staat en dan zeggen ze neem ff een glas mee je bent er toch.
    En als het niet verslavend is dan ben ik prins chillichop uit baboebay.
    Alles wat lekker is kan je gewoon verslaafd van worden.
     
  3. dinero

    dinero Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Alles is schadelijk in grote hoeveelheden en langdurig gebruik. Eet bijvoorbeeld regelmatig hamburgers, dan word je ziek, dik, je imuun systeem verzwakt.. etc.
    Als je regelmatig een joint rookt kunnen er ook gekke dingen met je gebeuren maar het is tijdelijk en in de meeste gevallen vormt het geen bedreiging voor je leven (tenzij je er TE gevoelig voor bent).

    En nogmaals, mariujana is NIET verslavend, lichaamlijk kun je nergens verslaafd aan raken dat kan alleen geestelijk.

    Hier even wat feitjes die ik van een site heb gehaald.
    Bijna alles is tegenwoordig ongezond dus een standpunt tegenover drugs kan wel wat genuanceerder, zolang je het met mate gebruikt is er niets aan de hand.
     
  4. Sora

    Sora Spicy

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    2
    Kijk mensen, wie er rookt/blowed of niet rookt/blowed maakt me geen ene moer uit. Ik weet wat het mensen aandoet want ik heb vrienden gehad die het ook gebruiktten. Juist door dit voorbeeld rook ik en blow ik niet, Het gaat helemaal nergens over. Je sluit je af van de werkelijkheid en daar schiet je werkelijk niks mee op. En dan kun je wel zeggen dat je weet wat je doet als je stoned bent, maar wie zegt dat dat wel werkelijk zo is? En wat alcohol betreft, weet je grenzen. Af en toe flink doorzakken moet kunnen, als het maar niet van s'ochtends tot s'avonds zuipen is want dan zou ik toch echt even maatregelen voor jezelf nemen.
     
  5. dotcom

    dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees maar flink door info over canabis

    Cannabisproducten zoals hasj en wiet (marihuana) zijn afkomstig van de hennepplant, de cannabis sativa. De werkzame stof in hasj en weed is THC (tetrahydrocannabinol). Hiervan zit het meeste in de vrouwelijk bloemtoppen van de hennepplant. Het THC-gehalte in cannabis kan sterk verschillen. Volgens onderzoek dat in 2001/2002 is uitgevoerd door het Trimbos-instituut is het gemiddelde THC-gehalte van nederwiet 15%. De spreiding is echter enorm en varieert van 10% tot 20% THC. Als consument weet je dus niet altijd wat je koopt. De ene keer kan het wel dubbel zo sterk zijn als de andere keer. Buitenlandse wiet heeft een THC-gehalte van 6.6%, buitenlandse hasj bevat 17.8% THC.
    Als je de bloemtoppen van de cannabisplant droogt en verkruimelt, krijg je wiet of marihuana. Het ziet eruit als kleine stukjes droogbloemen en varieert in kleur van grijsgroen tot groenbruin. Hasj krijg je door de bloemtoppen te koelen en ze daarna door een zeef te schudden. De harskorrels vallen dan van de bloemen door de zeef. Vervolgens worden de harskorrels samengeperst tot plakken of blokjes hasj. De kleur van hasj loopt uiteen van lichtbruin tot zwart.
    De hennepplant wordt ook gekweekt voor haar vezels en zaden. Van de vezels wordt doek, touw en papier gemaakt. De zaden worden gebruikt als voedsel voor vogels. Ook wordt er olie van gemaakt voor zeep en lampolie.



    Wat doet het 5 september 2003

    THC wordt opgeslagen in het vetweefsel en weer langzaam afgegeven aan het bloed. THC blijft lang in het lichaam en kan tot 30 dagen na gebruik aantoonbaar zijn in de urine.
    Een kleine dosis hasj of weed heeft over het algemeen een plezierig effect. Het ontspant en maakt zorgeloos. De waarneming verandert iets waardoor kleuren intenser worden en muziek mooier lijkt. Het gevoel voor tijd en ruimte verandert. Je fantasie wordt geprikkeld. Concentreren op dingen die niet meteen je interesse hebben gaat moeilijker. Dat geldt ook voor logisch nadenken. Dingen die net gebeurd zijn, vergeet je soms. De eetlust
    neemt toe, vooral voor zoetigheid. THC werkt verslappend op de spieren. Hierdoor voelen ledematen zwaar aan. Andere verschijnselen zijn: een droge mond, rode ogen en een versnelde hartslag. De effecten worden ook wel high of stoned genoemd. High is meer het opgewekte gevoel en het stimuleren van de fantasie en stoned meer het ontspannende en bedwelmende gevoel.
    Hasj en weed worden meestal gerookt. Het wordt vermengd met tabak en gerold tot een stickie. Soms worden ze puur gerookt bijvoorbeeld in een chillum of waterpijp. Het heeft een zoetige geur. Bij roken werkt het na enkele minuten en na twee tot vier uur vermindert het effect weer. Hasj en weed kunnen ook verwerkt worden in voedsel. Bij het eten van bijvoorbeeld spacecake laten de effecten veel langer op zich wachten. Het kan dan wel een uur duren voordat het begint te werken. Hierdoor nemen mensen vaak nog een dosis waardoor ze teveel binnenkrijgen.



    Kans op verslaving 5 september 2003

    Uit onderzoek blijkt dat van iedereen die begint met blowen 10% een tijdlang dagelijks gaat blowen. Onder coffeeshopbezoekers blijkt dat 6% afhankelijk is. Zij willen minderen of stoppen, maar dat mislukt steeds. Cannabis kan tot geestelijke afhankelijkheid ofwel verslaving leiden. Gebruikers kunnen dan aan het verlangen om te gebruiken geen weerstand bieden. Tolerantieontwikkeling - het steeds meer nodig hebben om de effecten te voelen – treedt alleen bij zeer zware gebruikers op. Wat je ook wel ziet is, dat gebruikers steeds langer en vaker stoned willen zijn. Ze moeten dan veel gebruiken om de hele dag onder invloed te zijn. Bij mensen die veel gebruiken kunnen ontwenningsverschijnselen ontstaan zoals: onrust, zweten, trillen, eet- en slaapproblemen. Riskant is het gebruik van cannabis wanneer je het gebruikt om problemen weg te blowen. Aan de oplossing van die problemen kom je dan niet toe. Soms merk je jaren later dat je al die tijd niets bent opgeschoten en stil bent blijven staan in je ontwikkeling. De kans op verslaving neemt hierbij duidelijk toe.



    Overige risico's 5 september 2003

    Longen
    Het roken van hasj of weed is schadelijk voor de longen. De manier van roken - diep inhaleren en de rook lang vasthouden - draagt nog eens extra bij tot de schadelijkheid.
    Flippen
    Soms valt de hasj verkeerd. Je kunt je dan ziek en angstig voelen. Je flipt
    Geheugen, concentratie en logisch denken
    Hasj beïnvloedt je korte-termijn geheugen, je concentratie en je logisch denkvermogen. Blowen en werken of studeren gaan dan ook niet samen. De effecten verdwijnen zodra de cannabis is uitgewerkt.
    Verkeer
    Deelnemen aan verkeer gaat onder invloed van cannabis meestal niet goed. Vooral in noodsituaties reageer je trager.
    Bevruchting en zwangerschap
    Veelvuldig cannabisgebruik vermindert de kans op een bevruchting; mannen maken minder spermacellen en vrouwen hebben minder geslachtshormonen. Effecten van cannabis op de zwangerschap zijn niet geheel duidelijk. Toch wordt gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding afgeraden.
    Riskant gebruik
    Hoe negatiever de redenen om te blowen, hoe meer kans op riskant gebruik.
    Psychose
    Cannabis kan bij mensen die daarvoor gevoelig zijn een psychose opwekken of verergeren. Het kan ook een terugval in een eerdere psychose veroorzaken.

    Nogal eens wordt gedacht dat gebruik van hasj leidt tot gebruik van zwaardere middelen. Dat is niet waar. Er is niets in het middel dat aanzet tot een ander of zwaarder middel. Wel bestaat de mogelijkheid dat je, als je in bepaalde kringen verkeert waar meerdere drugs voorhanden zijn, die andere drugs ook gaat of wilt uitproberen. De overstap heeft dan meer te maken met de groep mensen met wie je omgaat dan met het middel.



    Risico's verminderen 5 september 2003

    Echt veilig gebruik van hasj en weed bestaat niet. Druggebruik is altijd risico lopen. Iemand die wil gebruiken moet proberen het zo veilig mogelijk te gebruiken. Dit kan als een gebruiker:
    - met mate gebruikt; dus niet elke dag maar af en toe.
    - alleen voor plezier en ontspanning gebruikt en niet om problemen weg te blowen.
    - in vrije tijd gebruikt en niet tijdens school, studie of werk.
    - niet gebruikt in combinatie met alcohol of andere drugs.
    - in een vertrouwde omgeving gebruikt
    - niet gebruikt bij deelname aan het verkeer
    - niet gebruikt bij depressies, angstaanvallen of psychoses.



    De Wet 5 september 2003

    De Nederlandse wet maakt een onderscheid tussen drugs met een groot risico (harddrugs) en de hennepproducten hasj en wiet (softdrugs). Er wordt ook verschil gemaakt tussen bezit en teelt voor eigen gebruik (tot 5 gram en minder dan 5 planten) en bezit en teelt voor de handel. Handel en bedrijfsmatige teelt worden door de politie actief opgespoord en zwaar bestraft. Voor eigen bezit en teelt wordt geen boete opgelegd. Wel kan de hasj en wiet in beslag genomen worden, want het blijft een illegaal product.
    Toch mogen in Nederland hasj en wiet in coffeeshops verkocht worden. Gemeenten mogen deze coffeeshops gedogen als ze zich aan bepaalde voorwaarden houden.
    - Geen verkoop van harddrugs.
    - Geen toegang van jongeren onder de 18 jaar.
    - Geen verkoop van meer dan 5 gram per persoon per dag.
    - Geen reclame.
    - Geen overlast.
    In veel steden worden deze voorwaarden streng gecontroleerd. De coffeeshop riskeert sluiting wanneer deze voorwaarden worden overtreden.
    Een belangrijk voordeel van het coffeeshopbeleid is dat de verkoop van harddrugs op heel andere plekken plaats vindt. Jongeren komen daardoor niet met harddrugs in aanraking.

    In het buitenland gelden vaak andere regels. Daar kan het bezit van een kleine hoeveelheid hasj of wiet al tot jarenlange gevangenisstraf leiden.

    brondrugsvoorlichting canabis
     
  6. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Joints zijn en zullen altijd slecht blijven, dus ga me niet wijmaken dat het "beter dan een normale sigaret/sigaar'' is. Roken is en blijft schadelijk voor de gezondheid!
     
  7. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    Ik rook niet nicotine naar binnen!!!
    Af en toe wel eens een mary jany gister nog :p
    stoer is et dus niet.
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    of zeg gewoon nix, zeg niet iets wat nergens op slaat :{

    ik ken 2 mensen die blowen: mijn zus en een vriend van mijn zus......mijn zus doet het niet om stoer te zijn, ze staat niet in een groepje te blowen, nee mijn zus is 22 en vindt het gewoon lkkr.....andere mensen vinden chocola overdreven lekker, zij vindt een joint lekker, daarbij is het vaak wel als mensen een joint (of eigenlijk als het in je eentje is Stick) gerookt hebben:
    ze zijn erg gezellig :)
    en het is niet zo dat iedereen 3 sticks rookt om stoned te raken
     
    Laatst bewerkt: 17 jul 2004
  9. dotcom

    dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Conclusie = helemaal niet roken , en geen frikandellen eten :confused:
     
  10. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    dat laatste dat snap ik niet, dat van die frikandellen?
     
  11. dinero

    dinero Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    mja, ik neem eigenlijk aan dat we hier discusseren over of blowen stoer is of niet, naar mijn mening ben je stoer als je gewoon doet waar je zin in hebt (en daarbij rekening houd met andere mensen) en je niet laat beïnvloeden door wat andere mensen cool vinden.

    Blowen is gewoon iets wat helemaal niet kwaadaardig is, het is niet verslavend en als je het af en toe eens doet omdat je het gevoel dat je ervan krijgt prettig vind is er ook niets mis mee. Het is niet gezond, natuurlijk niet, maar het is niet ongezonder dan een hamburger van de mc donalds of een biertje, dus als je nooit wilt blowen met als enige reden dat het ongezond is lijkt het mij dat je teveel vooroordelen hebt.
     
  12. XBOXLIVE!

    XBOXLIVE! Guest

    Ehh, nee :{
     
  13. underhunter

    underhunter XBW member 706

    Berichten:
    683
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb 1 keer een jointje gerookt, na aansporing van nogal wat alcohol, nou, daar ging ik dus goed hard van over m'n nek, dus niet nog eens.
     
  14. dinero

    dinero Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    De combinatie alcohol en marijuana is dan ook niet de meest verstandige..
     
  15. dotcom

    dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0

    dat van die frikandellen is mischien een beetje off topic ,

    wat ik daar mee bedoel is dat zoveel dingen slecht voor je zijn als je 15 frikandellen of andere vette troep opvreet per dag , dan leef je waarschijnlijk ook niet lang . en zo kunnen we tuurlijk nog wel ffe doorgaan ...

    Roken en Blowen is tuurlijk harstikke slecht voor je , dus kan je het beter maar niet doen , en vooral niet om STOER te doen want dat is het echt niet ..
    Ik ben zelf ook gaan roken ( toen ik 13 was ) om een beetje stoer mee te doen met de oudere jongens , en daar heb ik best spijt van ,want nu rook ik nog al dik 15 jaar lang en vind het echt moeilijk om er mee te stoppen , daarin tegen rook ik afentoe wel eens een blowtje , maar daar heb ik nog nooit problemen mee gehad om er van af te blijven , ik zie er eigenlijk ook de lol niet van in om elke dag maar weer stoned te zijn .....
     
  16. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb een paar keer geblowed en het was gewoon best lekker. lekker gevoel, lekker lachen met vrienden om 5 x niks enz enz..
    heb nu al een jaar niet wiet meer gerookt en het hoeft ook niet meer.. misshcien over een tijdje.
     
  17. dotcom

    dotcom --Re$peCt ThA RulEz-

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Zolang je het beperkt tot afentoe , kan het best fun zijn idd .....no problem ..
     
  18. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik ben inmiddels wel gewent aan die lucht geraakt
    soms ruikt het lekker :)
    maar ik heb er geen behoefte aan
    ik kan ook lol maken zonder die dingen, als mensen daarvoor een joint/stick nodig hebben.....ach ja daar maak ik me niet druk om, er zijn wel ergere dingen
     
  19. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    Laat Nooit een vriendin of wat dan ook een joint roken :eek: :eek: :eek:
    Da's eruuug :eek:
     
  20. vandalzzz

    vandalzzz Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    1
    ik blow echt niet omdat ik zonder geen lol kan maken maar het is gewoon een slechte gewoonte geworden en ik denk dat dat voor de meeste mensen geldt die wat langer blowen en voor mezelf ben ik nu blij dat het een beetje bij blowen blijft:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina