Ik lees ook veel boeken en heb vele films gezien over de WWII.
Maar als je een game maakt in de ogen van de Duitsers zou dat niet veel verschil brengen met als je met allies speelt alleen andere uniformen en wapens. Het is hetzelfde knallen dan als je een allies bent. Lijkt mij. En denk je echt dat alle Duitsers dezelfde fascistische ideeen en idealen hadden? Driekwart van alle duitse soldaten wist niks van wat er allemaal in de concentratie kampen enzo afspeelden. De helft van al die Duitse soldaten waren verplicht te vechten. Net als de meeste Amerikanen, Engelsen enz. verplicht waren te vechten alleen was dat voor de goede zaak.
En ik zou trouwens ook niet graag in het laatste jaar van de oorlog een duitser willen spelen. Toen waren dat het meeste kinderen en opa's.
En wil je zo graag een slechterik spelen speel dan met de russen want die waren geen haar beter ze hebben net zo veel mensen vermoord als de Duitsers alleen is dat nooit echt aan het licht gekomen. Ze hadden alleen andere ideeen. Als Hitler Europa niet veroverd had. Had Stalin het wel gedaan. Alleen Stond de sovjetunie in de WWII aan de kant van de Geallieerden.
Laatst bewerkt: 23 aug 2004