[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. StealthViper

    StealthViper a.k.a. SlashBite

    Berichten:
    2.022
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hun album ook pas gehoord. Ik ben helemaal niet voor dat 'elfjes-rock'-gehalte, maar ik moet eerlijk toegeven dat ze wel hun best doen op die plaat! Ik heb ze ook afgelopen dynamo gezien en live is de zang wat minder, maar ze kunnen er tegenwoordig wel wat van.
     
  2. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    grinnik, elfjes rock, die had ik nog niet gehoord.

    Laatst eindelijk (en da -Z- gaat juichen ;) ) de laatste van Nevermore gekocht. Wat een wereld plaat.

    Overigens misschien een leuke tip voor mensen die niet van alledaagse metal houden. Korpiklaanl - spirit of the forest. Kwa geluid lijken ze een beetje op Urkraft. Dus metal gecombineerd met noorse/finse volksmuziek.

    Binnenkort komt er ook een mini album uit van Meshuggah (yes!)
    En een leuk project van de zanger van Tool (even zijn naam kwijt) de Melvins en ik geloof Dave Grohl.

    Laatste CD's van Therion, My dying bride en Cannibal Corpse zijn overigens ook aanraders.
     
  3. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    heb je hier misschien wat meer info over, klinkt erg bijzonder :9
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    told you so... ;)


    Meshuggah is inderdaad geheel top, wiskunde-metal to the max. Die gasten hebben op zeker minimaal een PhD :). Wat betreft Dave Grohl, ik hoop niet dat het zoiets gaat worden als Probot, want ow ow ow wat was dat een tegenvaller. Dave Grohl lijkt net zo'n mannetje te gaan worden als Mike Patton (ex-Faith No More). Bezig met allemaal verschillende acts, maar er zijn er maar een paar echt goed. De rest hangt er maar een beetje aan :{

    De laatste van Therion is geweldig, ik draai hem nog supervaak. Te gek dat er gewoon een 130 koppig orkest gebruikt is om mee te spelen met een metalact. :)
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nee helaas weet hier verder niets over. Maar het is wel iets om in de gaten te houden denk ik.

    Hehe ja ja je had gelijk :)

    Zeker, kan ook niet wachten op dat mini album. grumble wordt weer tijd voor een full-length vind ik.
    Hmm toch zie ik dat nu niet zo snel gebeuren. Die zanger van tool is ook niet de minste natuurlijk en de melvins zullen ook wel een flinke vinger in de pap hebben.
    En eerlijk gezegd vind ik een paar van de uitstapjes van Grohl toch best geslaagd, cd van killing joke vind ik b.v erg tof.
    Maar het blijft afwachten.

    Is echt een gave cd dat. Veel cd's van hun heb ik nog niet, maar ik ga maar eens een keer naar hun oude werk ook luisteren.
    En dat orkest is echt een gave toevoeging.

    Gisteren nog 2 cd's aangeschaft. Damageplan - new found order. Zanger en lead gitarest zijn de jongens van Pantera. Als je pantera gaaf vond moet je hem even luisteren. Maar verwacht geen pantera, geluid is toch anders. Zou zeggen iets meer richting nu-metal maar ik vond hem best goed.
    En Charon - The dying daylights. Ook een goede cd. Goede zanger en zangeres.
     
  6. Panzer

    Panzer Seven deadly sins...

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Mja ik ben weer in mijn Anthrax tijd aanbeland, vooral het laatste album ligt er al weer ff in en dan vooral Safe Home, weet niet waarom maar dit nummer laat me niet meer los, mja ik vind alle Anthrax semi[ballads] eigenlijk altijd goed.......
     
  7. X Heer

    X Heer SNK Playmore

    Berichten:
    635
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand trouwens waar ik de cd van Fluisterwoud kan kopen?
    Langs galg en rad.
    Niet op het internet, maar in een winkel. In de omgeving R'dam, Spijknisse.
    Ik wou in de Baroeg hun cd kopen, maar ze hadden ze niet bij zich, ze waren uitverkocht, er moesten nieuwe gedrukt worden.
     
  8. Solid_Ghost

    Solid_Ghost Green Day!!

    Berichten:
    132
    Leuk Bevonden:
    0
    in een nummer van Kamelot, Center of the Universe, zit ongeveer halverwege een vrouwelijke vocal, zij hoort dus niet bij Kamelot zelf. op hun site staat dat deze vocals zijn gedaan door Mari. heeft iemand ooit gehoord van Mari, en zoja, wat is het? dit was namelijk de eerste keer dat ik ervan heb gehoord.
     
  9. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Anthrax blijft toch altijd wel goed. Hoewel ik wel merk dat ik echt zin moet hebben om naar hun muziek te luisteren.

    Dit heb ik van de homepage van Kamelot. Ze is een klassieke zangeress, voor zover ik terug heb kunnen vinden de eerste keer dat ze met een metal-band heeft samen gewerkt.

    Ok heren, ik heb een vraagje voor jullie, ik zoek een obscuur bandje genaamd molinos de viento
    Het is een spaanse band die metal met volksmuziek gecombineerd heeft.
    Zelf kan ik niet iets terug vinden van deze band. Als iemand wat van hun weet hoor ik het graag.
     
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Afgelopen zaterdag weer eens een stapeltje metal aangeschaft
    Meshuggah - I - Raretrax
    Epica - The Phantom Agony
    Otep - house of secrets
    Bloodbath - Resurrection through carnage
    Lamb of God - as the palace burns
    The prophecy - ashes

    I van meshuggah is echt een aanrader, het is een maxi-cd met een 1 nummer van een minuut of 20. Maar wel vreselijk goed.
     
  11. Svendeman

    Svendeman Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik vind metal stom
     
  12. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Er zitten wel leuke dingetjes bij hoor...
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Vanmiddag naar de stad, ook maar weer eens wat cd-tjes aanschaffen. Zitten vast wel leuke tussen met een mooi prijsje van 10 euro.
     
  14. Iron Maiden

    Iron Maiden kikkE op jezelf.....

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    1
    aanrader: nieuwe album van Lacuna Coil- Comalies.
    zitten lekkere nummers tussen en de zangeres is nog knap ook. ^.^
    voor meer info: www.lacunacoil.it
    en trouwens, heeft iemand heir bootlegs, ik ben toen naar waldrock 2003 geweest waar IRON MAIDEN speelde, en ik zoek nu eigenlijk de bootleg om die ervaring nog eens te ervaren..
     
  15. Perfect_Shit

    Perfect_Shit Chimairist

    Berichten:
    765
    Leuk Bevonden:
    2
    dat vind ik echt wel zo'n ongelofelijke poepband...

    1 keer live moeten doorstaan, en dan zijn ze zelfs NOG slechter dan op de cd :'-(

    de rest van je cd-tjes heerschen wel _O_
     
  16. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Lacuna coil is zeker goed. Maar ga dan wel voor de dubbel cd van comalies, die is namelijk dezelfde prijs als de enkel cd.

    lol.. tja smaken verschillen dan toch denk ik. Hoe epica live is weet ik niet maar die cd vind ik best aardig. Staat ie in mijn top 10, nee dat niet. Maar slecht vind ik hem ook niet.
     
  17. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Comalies. Al een tijdje terug dat ik die plaat gedeeltelijk gehoord heb, maar vond hem op een of andere manier minder dan vorigen. Of het komt omdat ik van de vorige(n) enkel de beste nummers heb gehoord. Nog maar eens opzoeken. Heb 2cd's van LP gekocht (bij sommigen twijfel of het metal is). Zag ook nog paar leuke Rammstein cd's maar heb het even rustig aan gedaan met geld uitgeven:D
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nieuwe van Rammstein? weet dat ie er aan zit te komen maar is ie dan al uit?
     
  19. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Nee nog niet gezien in de shops (wanneer komt ie uit?).
    Wel de 3 vorige en een Live cd. Toch nog maar eens de cd-tjes halen.
     
  20. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    aah ok. hehe dacht al dat ik hem gemist had.
    Ik had begrepen deze maand of volgende maand. In ieder geval binnenkort dus.
    Die cd's zijn zeker aan te raden.
    Overigens is er van Mutter nog een s.e. (rode buitenkant) als die nog te vinden is kan je die het beste nemen, zit bij mijn weten een dvd en nog wat extra's bij.
    Egh en als je er toevallig 2 ziet staan waarschuw me dan even ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina