Wat is er echt gebeurd op 9/11

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SabZero NL, 4 sep 2004.

1. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    kvon fahrenheit 9/11 echt een waardeloze film, kben anti-bush, maar met dit soort achter elkaar gemonteerde aannames, maak je het zo'n man niet echt moeilijk lijkt me... het enige grappige was dattie aan mensen van de senaat ging vragen of ze hun kinderen naar Irak wilden sturen, en if not, waarom dan wel die van zoveel andere gezinnen?!?

maken ufo's ook geen mooie ronde gaten? :9

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ben het met Technoob eens dat er een beetje teveel tijd wordt gespendeerd aan dit soort onzin. Natuurlijk kloppen er dingen niet, anders was dit nooit gebeurd. Maar om nu een filmpje vol suggesties en aannames voor 'waar' aan te nemen (temeer omdat al het zogenaamde 'bewijsmateriaal' van dit filmpje al terzijde is gelegd) gaat veels en veels te ver

3. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Hebben ze ook een animatie gemaakt van de Pentagon crash? Want daar gaat het hier toch over.

Ik denk juist dat complotten meer proberen te vertellen over bepaalde zaken, dan dat je via het journaal krijgt te zien (en er worden feiten/ waarheden aan de kaak gesteld, dat normaal klakkeloos wordt aangenomen dat het waar is (door de bevolking)).
    Dus volgens mij kunnen bepaalde complotten juist daarom best wel realistisch zijn.

Ik bedoel de VS had allang plannen klaarliggen om Afghanistan/Irak (/Azie) aan te vallen en er een nieuw kapitalistisch syteem te 'kweken' (en de olievoorraden in handen te krijgen). Maar om een oorlog te beginnen zonder 'geldige' reden, kunnen ze misschien/waarschijnlijk/toevallig de aanslagen oogluikend hebben toegelaten. Amerika heeft tientallen beveiligingsinstellingen (FBI, NSA, CIA, etc) en ze hebben geen aanwijzingen gevonden?? Een feit is dat de Duitse geheime dienst en de Israelische geheime dienst, de VS ruim van te voren heeft gewaarschuwd voor mogelijke terroristische aanvallen met vliegtuigen.

Een ander merkwaardig gegeven is dat er normaal gesproken op de de dag van de aanslagen veel Amerikaanse joden, die in de WTC werken, niet aanwezig waren toen die aanslagen werden gepleegd. Ze hadden waarschijnlijk allemaal toevallig net een ATV dag opgenomen.

Een ander bewijs is dat er op het moment van de aanslagen, beelden zijn vastgelegd van dansende/juichende Arabieren. Deze zijn later opgepakt en het bleken geen Arabieren te zijn maar Israeliers (mogelijk Mossad leden), die zijn uitgeleverd (of eigenlijk gewoon teruggekeerd) aan Israel.

Ps de meeste van deze stukjes, heb ik op internet gevonden en hebben verscheidene bronnen (BBC internet, Washington Post, Al Jazeera etc.)

4. Jerhui

Jerhui <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het zijn niet een paar dingen die niet kloppen, maar een enorme waslijst. Waar zijn bijvoorbeeld de zwarte dozen gebleven van de vier vluchten? Waarom zijn alle zeven torens van het WTC ingestort, terwijl er maar 2 geraakt zijn? Waarom heeft NORAD niets gedaan? Waarom is er een flits zichtbaar net voor de vliegtuigen het WTC raken enz.

De laatste documentaire die ik heb gezien is '911 In Plane Site' dit gaat vooral over het Pentagon... zeker een aanrader.

5. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    sorry maar wat bedoel je met die flits?

6. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het hele Pentagon verhaal met flight 77 heeft toch een naar nasmaakje in mijn ogen. Iedereen mag natuurlijk geloven wat ie wilt, maar waarom ervan uitgaan dat het journaal de waarheid verkondigd?! Natuurlijk kan je er een zekere waarde aan hechten, maar ik lees ook de andere theorieen op het internet.

Bekijk deze website eens: Flight 77 and the Pentagon. Na het lezen van o.a. dit artikel, twijfel ik wel over de officiele verklaring die men destijds heeft afgegeven.

Zijn dat documantaires op DVD, of heb je ze op National Geographic gezien? Ben wel geintresseerd eigenlijk :)

Laatst bewerkt: 6 sep 2004
  7. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Now here we have a possible piece of wreckage. Although it looks like it may be off the airplane, I have a few questions about it. It can't be an external part of Flight 77 because there is no painted parts that are white in color on American Airlines color scheme. The second thing is the flag. When was the last time you ever saw a flag painted on a Commercial Jet interior like this? However one thing that we all know is that Military Aircraft have flags painted on them and possibly panted on the inside as well! Another explanation is that it might be an internal door or wall in the pentagon itself. Perhaps a lab or something like that. I thought I bring it forward in case someone recognizes it.

hmmm

8. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, er gaan dus geruchten dat het geen Boeing was, maar een Global Hawk.

Wiel van een originele Global Hawk:
    [plaatje]http://members.shaw.ca/freedomsix/pics/gearpic1.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://members.shaw.ca/freedomsix/pics/global-hawk-landing-gear.jpg[/plaatje]

Het gevonden wiel bij het Pentagon:
    [plaatje]http://members.shaw.ca/freedomsix/pics/global-hawk-wheel-wreckage.jpg[/plaatje]

Het wiel van de geclaimde 757:
    [plaatje]http://members.shaw.ca/freedomsix/pics/american757gear.jpg[/plaatje]

Ook het verhaal van de geraakte lantaarnpalen blijft raar. Wanneer een vliegtuig (laten we uitgaan van een 757) met z'n vleugels, met 500mph een lantaarnpaal omver knalt, dan treedt er toch zoveel schade op aan de vleugel. Zeker na 6 palen. Ook de geraakte palen, die met gebroken glas en al slechts een meter of 2 van de originele plaatst lagen. En dan zijn ze niet even verplaatst voor de foto o.i.d. Daar komt bij dat de verf resten op de palen die zijn gevonden, totaal niet overeen kwamen met de AA 757. Die gebruiken namelijk geen witte verf.

Achter het WTC ongeluk kan je wel een paar vage punten ontdekken, maar dat vind ik grotendeels te ver gezocht. Het Pentagon ongeluk daarintegen vind ik alles behalve helder.

9. Metal_Wolf

Metal_Wolf Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    langzaam vallen allle puzzelstukjes op hun plaats.. ik ben er nu van overtuigt dat het een gevechtvliegtuig was ;)

10. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Dit zijn echt van die typische stukjes die je voornamelijk terugvindt op van die anti-Amerika/anti-Joodse sites met een (extremistisch) Arabische achtergrond. Dat je ze van de BBC of de Washington Post vandaan hebt gaat er bij mij namelijk niet in. Geef anders die links dan maar eens waar je deze "feiten" vandaan hebt.

11. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    Enkele 1000en KMers als je het goed(slecht dus) aanpakt.. :eek:

12. Argus

Argus Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ach, heel veel dingen worden helemaal niet op feiten gebaseerd. Zo waren er na de aanslagen op de Twin Towers ook al geluiden dat het een complot van de Mossad en CIA was, want 'er waren geen joden omgekomen, die waren al geïnformeerd'. Ongelooflijke crap natuurlijk...

Het valt me op dat dit filmpje door een behoorlijk aantal als zoete koek erin gaat, kan je niet zeggen. Elk filmpje kan iets benadrukken of weglaten om een subjectief beeld te geven.

Overigens, misschien zijn er nog mensen geintresseerd in een andere complot theorie? http://www.adl.org/presrele/IslME_62/3791_62.asp ... Ghaha, Pokémon is evil!

13. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    In één van de documentaires (911 in plane site) is duidelijk te zien dat er voor dat de vliegtuigen het WTC invliegen een flits (ontploffing) is te zien... is erg raar allemaal.

Ik download al deze documantaires via newsgroups. Maar ze zijn ook te bestellen... voor meer info zie mijn weblog (oud onderwerp) of ga naar:

9/11 The Great Illusion
    9/11 - In plane site
    911: The Road to Tyranny

Verder download ik dagenlijks de uitzendingen van het radio programma Coast to Coast AM

En is er nog de site van Alex Jones.. de persoon voor complot theorieen.

Zat info dus... bekijk het eens en trek zelf je conclusie :)

14. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Ja maar dat heb je ook met het gewone nieuws , op televisie ,met de dagbladen en wat weet ik nog veel meer.
    Die kunnen ook feiten weglaten , of bepaalde feiten op de voorgrond brengen,hier laat men ook de hele waarheid niet horen .
    Feit is wel dat bush op de zelfde dag dat de twin towers ingestort zijn, al
    tegen zijn medewerkers zei dat bin laden en irak achter die hele aanslag zat.
    Hoewel men toen nog geen concreet bewijs daarvan gevonden had.
    Je zou kunnen zeggen dat de amerikaanse veiligheidsdiensten die anders er zo snel bijzijn , zich hier lelijk hebben laten verrassen ondank verschillende waarschuwingen van de duitse en israelische veiligheidsdiensten...
    Wie weet moesten zij het wel kalmaan doen van hogerhand , zodat na een eventuele aanslag op een amerikaans doelwit , bush het veld vrij zou krijgen om eerst bin laden aan te pakken en later irak binnen te vallen

15. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    @Gothicrulez; Ik ben nog aan het zoeken (tis al een tijd geleden, dat ik die info had gekregen), maar ik weet zeker dat het in de Washington post heeft gestaan en op de Bbc. Hier heb je wel van mij een aantal internet (Amerikaanse) sites, die ook wel het een of ander melden over de aanslagen;
    http://www.911truth.org
    http://911research.wtc7.net

Films: The Truth and Lies about 9-11, Fahrenheit

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    OK, nu we toch bezig zijn met complottheorieen. De beste die ik nog wel gehoord heb is dat alle vliegtuigen werden bestuurd door een radiografische unit. Zo'n vier jaar geleden is er een boeing 747 door zo'n unit bestuurd middels een vlucht van de vS naar Australie. Gegeven het feit dat geen enkele van de kapers ooit een 747 vliegbrevet heeft behaald (wel voor propellorvliegtuigjes) maar wel de vliegtuigen met enorme precisie het Pentagon en de Twin Towers zijn ingevlogen (twin towers waren niet groot, een 747 is enorm log en moeilijjk hanteerbaar, dus de kans op falen is enorm groot. De terroristen wisten echter twee vliegtuigen in twee torens te rammen...), dit kan verklaard worden door die radiografische units. Deze zijn echter alleen in handen van de States....

Maar nu weer ff terug naar reality. Ik denk dat we nu wel wat beters te doen hebben dan nieuwe complottheorieen te vormen. Hoe gaan we het huidige terrorisme bestrijden? Ook al heeft de VS een dikke vinger in de pap gehad, we moeten nu kijken hoe een vreedzame oplossing te vinden. Zoeken naar een schuldvraag lost IMO niks op. Vele mensen sterven dagelijks in Irak, in Saudi Arabie is een dictator aan de macht die terroristen weekt, in Rusland worden schoolkinderen omgelegd, laten we daar eerst eens wat aan doen

17. Arjan

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, ik heb de eerste 48 minuten gekeken van dat filmpje van Alex Jones. Ik kan me goed vinden in zijn verhaal tot nu toe. Het is echt de moeite waard om het te bekijken :).

18. Jerhui

Leuk Bevonden:
    0
    Welk filmpje ben je aan het kijken? Alex Jones is wel een beetje hyperactief mannetje, maar alles wat hij stelt is wel te staven aan reguliere media.

19. DraVil2004

DraVil2004 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ??

:confused: man dit is net zoiets als de bermuda driehoek(alleen is dat nog raarder) maar als ik zeg wat ik denk dat zou ik zeggen een rakket maar tog, et blijft raar dit

20. HeAvY-GeAR

HeAvY-GeAR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *na een paar dagen weer op de pc..

anyway; ook in deze animatie kun je zien dat de verdieping recht omlaag gaan. wat in praktijk wel gebeurde maar theoretisch niet mogelijk is (door alleen de vliegtuig).

Deel Deze Pagina