misschien is deze vraag heel erg makkelijk maar ik ben er nog neit uitgekomen. ik zal eerst even de situatie uitleggen. Wij hebben thuis 2 computers die via een router(belkin) met het internet verbonden zijn. Op beide pc's is winxp geinstaleerd. Ik wil graag een netwerk aanleggen tussen deze 2 pc zodat ik kan printen vanaf beide computers en bestanden verzenden etc. wie kan mij met dit probleem helpen. graag simpele uitleg want ben nog aardig n00b in dit soort zooi. alvast bedankt
Een netwerk aangeleggen onder XP is kinderspel. Selecteer de Map/HD/Printer klik op de echtermuisknop en kies vervolgens Delen.
je kan voor je printer ook gewoon op de andere computer (dus waar de printer niet direct op aangesloten is) een printer toevoegen doen en dan netwerkprinter kiezen en dan is het ook zo gedaan. kan je ook printen over je netwerk . beide pc's moeten wel in dezelfde werkgroep staan he--->> Deze computer en dan eigenschappen dan kan je de werkgroep eventueel veranderen
Voor een printer: Rechter muisknop, Delen ---> Deze printer delen en een share naam opgeven Voor een map\schijf: Rechter muisnknop op iedere map of schijf, delen en beveiligen ---> van deze map een gedeelde netwerk map maken en share naam opgeven. Het oproepen van gedeelde bestanden: Deze Computer ---> Mijn Netwerk lokaties
je kunt even de wizard "klein thuisnetwerk" uitvoeren.. die staat in de rechterkant als je mijn netwerklocaties opent.. *werkt niet altijd.. maar da zegt hij dan ook*