De straf voor AS Roma...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kurupt, 21 sep 2004.

  1. Kurupt

    Kurupt G-Unit

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag is de straf bekend geworden voor AS Roma nadat vorige week in het thuisduel met Dinamo Kiev scheidsrechter Frisk werd geraakt door een voorwerp uit het publiek, nadat hij de Fransman Mexes van Roma met rood het veld had uitgestuurd.

    Roma heeft de wedstrijd regelementair verloren met 0-3 en moet 2 duels zonder publiek spelen.

    Wat vinden jullie hier nu van?Ik vind de straf echt belachelijk laag omdat de veiligheid van scheidsrechter Frisk die avond op het spel stond. AS Roma is 2 jaar geleden ook al gematst door de UEFA toen spelers van Roma en Galatasaray een ordinaire knokpartij begonnen op het veld, compleet met een lading officials erbij en politie die met knuppels in de menigte stonden te rossen.

    Mijn mening: AS Roma moet uit de Champions League worden gehaald! Het wordt tijd dat de UEFA dit soort dingen niet meer tollereert en clubs er zo makkelijk vanaf laat komen :mad:
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2004
  2. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet hoe het juist gegaan is, maar als je een 2 euro stuk naar iemand zijn kop gooit heb je ook een wonde op je kop. En AS Roma kan er niets aandoen dat er zo'n klojo met objecten zit te zwieren. Ook al zetten ze hekken...

    Ik vind dat AS Roma niet gestraft moet worden. Maar die kerel die dat object heeft gesmeten. Hij moet een levenslang stadium verbod krijgen en in het gevang voor opzettelijke slage en verwondingen. Hij zal dan wel wat anders piepe...
     
  3. tha messenger

    tha messenger limited

    Berichten:
    1.212
    Leuk Bevonden:
    2
    Helemaal met je eens, deze straf is veels te laag. Ze hadden idd uit de champions league moeten worden gehaald, cker omdat dit het tweede incident is daar. Dit voelen die supporters ook niet echt, 2 duels zonder supporters is te overleven...
     
  4. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is idd niet de eerste keer dat et in Rome fout gaat, nu moeten er gewoon maatregelen worden genomen, komende paar jaar geen thuiswedtsrijd meer in de CL ofzo.
     
  5. Slashhead

    Slashhead Active Member

    Berichten:
    224
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de straf echt belachelijk. Een kleine groep van het publiek verpest het (1 persoon zelfs in dit geval) en meteen worden alle andere supporters benadeeld doordat ze hun club 2 wedstrijden niet mogen supporten!
    Die grieken mogen wel een heel vak in de hens zetten in de wedstrijd tegen AZ (of komt daar ook nog een "vergadering" over?) zonder consequenties.
    Zoiets kun je toch niet tegen gaan, er zit altijd gegarandeerd zo'n mafkees tussen die het verpest voor de anderen. Daarom ben ik ook van mening dat een wedstrijd zonder supporters gespeeld moet worden indien een overgroot deel van het publiek zich vergrijpt aan iets zoals spreekkoren, voorwerpen gooien, racisme etc.
     
  6. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Tsja... IK weet niet of je het programma Hooligans hebt gezien, vroger op volgens mij sbs6, met daarin de clubs met de meest fanatieke/gewedadige hooligans. Nou AS Roma zat er mooi tussen, en het waren vrijwel allemaal geen lieverdjes. Dus het is niet 1 supporter die niet deugd bij Roma.
     
  7. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    jah idd... die lui van AS Roma moeten worden gekielhaald... miss ideetje om in het ijsselmeer uit te voeren?
     
  8. hete snikkel

    hete snikkel Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met je eens ik vind het nergens op slaan dat AS roma het dupe is van zoon debiel mannetje.
    Die kerel moet gepakt worden maare... hoe?
    ik bedoel 10.000 mensen in dat stadium en zoek jij maar degenen die die aansteker heeft gegooid
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    dat was geen AS roms maar Lazio Roma.. ze hebben het zelfde stadion als AS Roma, maar hooligans ging niet over de supporters van AS Roma.

    verder vind ik de straf zelf ook veel te laag. ik vind dat of uit de CL gehaald moeten worden of nog meer wedstrijden zonder publiek moeten spelen, of zelfs volgend jaar niet aan Europees voetbal mogen deelnemen. Ze zijn al eerder goed weg gekomen met die wedstrijd tegen Galatasaray, en ik vind dat ze neit nog een keer met een lage straf mogen wegkomen
     
  10. Walt

    Walt Child of the 80's

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    1
    agree.
     
  11. DS The Best

    DS The Best Whitepoison

    Berichten:
    740
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet mee eens, vind dat de club er weinig aan kan doen, ze moeten deze supporter gewoon voor altijd de toegang tot het stadion ontzeggen, en dat voortaan bij iedereen doet die zich misdraagt, dan is het snel afgelopen met die onzin!
     
  12. Daanos

    Daanos Achievementhoer

    Berichten:
    1.104
    Leuk Bevonden:
    0
    a) Het is niet waar wat je zegt, dat betrof Lazio Roma.

    b) Je generaliseert. Je hebt de harde kern van Lazio Roma gezien op dat programma en dus deugt geen enkele supporter? :confused:
     
  13. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm dit helpt niet echt. Er is altijd wel weer iemand anders die iets gooit ofzo. En hoe wil je één man uit een horde van 50.000 supporters halen.
    Op dit moment zijn er nog niet echt goede straffen voor dit soort ongeregeldheden.
     
  14. Nemhauser

    Nemhauser Active Member

    Berichten:
    77
    Leuk Bevonden:
    5
    Dank je, ik ben Roma-fan.
     
  15. Youngster

    Youngster Guest

    heeft niemand filmpjes van 13 maart 2002 tegen galatasaray, weet nog steeds niet wat er toen precies is gebeurd :/
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Deze straf is belachelijk laag, maar wat wil je, dit is een italiaanse club en de invloed van de italianen is zeer groot in de uefa.
    Volgens mijn krant is het muntstuk geworpen vanaf de hoofdtribune , en hierop nemen tijdens zulke wedstrijden geen hooligans, maar de meer welgestelde supporters plaats.
    Als dit gebeurd met een belgische en of nederlandse ploeg , dan zullen de maatregelen
    die de uefa dan zal nemen ongetwijfeld zwaarder zijn.
     
  17. firefalco

    firefalco Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    hebben jullie allemaal iets tegen roma ofzo. ik vind dat de wedstrijd moet worden over gespeeld zonder publiek. maar om nou gelijk roma bijna kansloos te maken voor doorgang naar de 2e ronde, moet ook niet kunnen. want werd ado den haag zo hard gestraft dan... nee nou dan roma ook niet. vind ik dan.
     
  18. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de 2e keer dat een wedstrijd van roma in de CL uit de hand loopt, 2 jaar geleden een gigantische vechtpartij en nou dit weer.

    Kom op dit is toch geen straf, kan iemand zich het staafincident bij Ajax-austria nog herrineren, ajax mocht toen 2 of 3 seizoenen geen europees voetbal spelen!

    Mijn idee:

    Roma per direct uit de CL halen, en 2 seizoenen geen europees voetbal laten spelen!
     
  19. Kurupt

    Kurupt G-Unit

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies ik ben het helemaal met Rinus eens, ze worden zoals ik al eerder zei gigantisch gematst. En inderdaad werd er gegooid van de hoofdtribune met daarop de duurste plaatsen.

    En het verschil tussen spreekkoren (bij ADO) en een gewonde scheidsrechter plus in het achterhoofd de massale rellen 2 jaar geleden is toch wel wat anders...

    Hier even een opsomming van de afgelopen 3 jaar bij AS Roma:

    2004:
    AC Milan keeper Dida wordt tijdens de wedstrijd 2 keer bekogeld door vuurwerk van AS Roma suporters, en valt 2 keer op de grond.

    2004:
    Tijdens de wedstrijd AS Roma - Lazio Roma komt het gerucht dat een jonge AS Roma fan is overreden door de politie en laat massale rellen losbreken in en rond het stadion. 147 mensen raken gewond.

    2003:
    40 mensen raken gewond bij rellen tijdens de bekerwedstrijd tussen AS Roma en Lazio Roma.

    2002:
    De wedstrijd AS Roma-Galatasaray die uitbreekt in een veldslag tussen spelers, officials, personeel van beide clubs en de politie.

    2001:
    Tijdens de UEFA cup wedstrijd AS Roma - Liverpool worden er in diverse supportersvakken in totaal 9 mensen neergestoken, gelukkig niet 1 ernstig.

    Roma heeft dus nogal een verleden...
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ik ben het eens met rinus,
    de supporters zullen dan wel anders piepen als hun club 3 jaar niet in de CL speelt!
     

Deel Deze Pagina