De straf voor AS Roma...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kurupt, 21 sep 2004.

  1. Kurupt

    Kurupt G-Unit

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier wat foto's uit de wedstrijd Roma-Galatasaray...


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 22 sep 2004
  2. the_x-gamer

    the_x-gamer Xboxer

    Berichten:
    108
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik naar het lijstje van Kurupt kijk. Dan zou ik denken dat Roma geen eens meer zou mogen spelen. Maar nee het zijn Italianen en die mogen dat wel.
     
  3. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    blijkbaar hebben een paar hoge piefen van de fifa wat geld in hun oude sok gekregen :{
     
  4. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Ach, het is weer eens zo ver, zoiets gebeurd bij een club uit een groot land en er wordt amper tegen opgetreden. Moest zelf ook meteen denken aan dat staafincident bij Ajax en de straf die daarop stond.

    Bij de rellen met Galatasaray kreeg Roma ook ongeveer dezelfde straf maar die is na het hoger beroep aangepast tot een kleine geldboete. Dus ik zou er niet raar van staan te kijken als dat nu weer gebeurt.

    Is trouwens niet de enige club uit een groot land die al eens is gematst door de UEFA, ze zijn daar ook dikke vriendjes met deportivo. Weet nog wel dat daar een paar jaar geleden een speer!!! op het veld werd gegooid tijdens de CL. De straf een kleine geldboete, dit ook weer ff ter vergelijking met de straf die Ajax kreeg.
     
  5. Svensson

    Svensson De Prijsvragenkoning

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind de straf ook veel te laag maar Roma uit de CL halen vind ik grote onzin... dan blijft er een poule van 3 clubs over... zo maak je de CL niet echt aantrekkelijker. ze kunnen beter Roma de rest van de CL (dit seizoen) zonder publiek laten spelen en nog een geldboete ook (volgens mij zat er geen eens een geldboete bij de straf???).

    uit dat lijstje van Korrupt staan 2x rellen tussen Roma en Lazio... het is onzin om dit allemaal op Roma af te schuiven want de Lazio-"fans" zijn nog wat erger... meestal reageren de Roma-fans in die wedstrijden op de Lazio-fans en niet andersom...
     
  6. MasterApu

    MasterApu De klassieker

    Berichten:
    1.580
    Leuk Bevonden:
    0
    ADO kreeg geen straf omdat een incident waarbij iemand gewond raakt zwaarder word gerekend als provocerend gedrag.

    Maar ik vind de straf ook te licht. En al die Roma fans die dit niet vinden moeten de feiten is nagaan van afgelopen tijd. Roma heeft al vaak zat een 2e kans gehad. Nu moet het maar is afgelopen zijn. Gewoon uit de CL!

    En waarom zou een aansteker anders zijn als dat staaf-incident van ajax wat ik net lees?
     
  7. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb het nagezocht en Ajax kreeg:

    * Reglementair 0-3 verlies.
    * 1 jaar uitgesloten van europees voetbal.
    * eerstvolgende 3 europese uitwedstrijden moesten op 300 km afstand gespeeld worden.
     
  8. Mogie

    Mogie Active Member

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Willekeur..

    Kan me nog een incident herinneren uit 1989...
     
  9. BFalcon

    BFalcon Cupra power

    Berichten:
    1.041
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik weet niet of ik me hiermee vergis hoor, maar ik zal ff uitleggen wat ik precies bedoel:

    Als ik nou bijv. diehard Feyenoord fan ben, en heb alles voor die club over, dan trek ik ajax shirtje aan en ga stennis schoppen in vak van Ajax (door boze leuzen te starten of weet ik veel wat). Hierdoor komt kettingreactie los en kan de boel flink in de soep lopen, eigenlijk dus door jouw schuld.

    Hiermee bereik je dat Feyenoord bijv. een hele belangrijke wedstrijd wint doordat Ajax straf krijgt door het gedrag van haar aanhang. En wat maakt jou een levenslang stadionverbod uit bij Ajax? Je bent toch voor Feyenoord...

    Ik vind heel dit gebeuren gewoon een zeer moeilijke kwestie en ik zou zelf niet 1,2,3 niet weten hoe je dit 100% goed aan kan pakken...
     
  10. xboxwizz

    xboxwizz ........

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    0
    Het slaat weer nergens op , wat kan AS Roma er nou aan doen dat de supporters zoiets doen , en die rellen konden idd net zo goed Lazio`s schuld wezen . Ik vind de straf goed want nu is het elftal er teminste niet de dupe van .
     
  11. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat de club eens zijn eigen supporters eens screent.
    En nog , totti heeft net voor het incident een hele verbale discutie met de scheidsrechter gehouden , met alle dramatische gebaren op de koop toe , en
    dan die rode kaart, en die was terecht.
    Voetbal is en blijft nog altijd een spel , en is nog altijd geen reden tot uitlokking van geweld.
    roma moet zijn supporters in de hand houden , en kunnen ze dat niet ,dan moeten ze maar oprotten.
    De muntengooier zat trouwens op de hoofdtribune , en aangezien daar de duurste plaatsen zijn , waar de meer welgestelden plaats nemen , gewoonlijk mensen die al een vast abbonnement bij de club hebben , moet het in mijn ogen mogelijk zijn om de dader op te sporen .
    Jij gaat mij niet vertellen dat daar op die hele tribune niemand heeft gezien wie er dat muntstuk heeft geworpen.
    Met deze flutstraf wordt de dader nooit gevonden, indien roma zwaarder gestraft was geweest, bv uitsluiting uit champions league en er nog een zware geldboete bovenop , zouden de andere supporters welke ook in die tribune zaten en die gezien hebben wie gegooid had , dan misschien geneigd waren om de dader aan te geven , en dat dan de uefa als blijk van goede wil de straf lichter zou kunnen maken hebben. :)
     
  12. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    En wat kan bijv. Ajax of ADO dan doen aan het supportersgedrag, die clubs betalen toch ook een gedeelte van de politieinzet en stadionvernielingen van HUN supporters.
     
  13. firefalco

    firefalco Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind rellen altijd wel leuk om te zien. en vooral bij italiaanse clubs. een beetje knokken vind ik wel mogen.
     

Deel Deze Pagina