Fifa 2005

Discussie in 'Algemeen' gestart door DA_richard_-, 28 jul 2004.

  1. Xmaster

    Xmaster XBW ELITE LID

    Berichten:
    1.879
    Leuk Bevonden:
    9
    Nou ja, ik heb net de Xbox demo gespeeld van Fifa '05. Wat mij opviel:
    -loopt wel veel vloeiender en natuurlijker dan vorig jaar
    -Nederlands commentaar is kurk en kurk droog
    -AI medespelers is stukken slimmer geworden
    -Maar wat besturing betreft is het niet zo relaxed als PES: teveel gimmicks
    -De gehypte Bal aanname functie is niet makkelijk te gebruiken in de praktijk
    -Graphics zijn er weer prima uit: wel weer 'typisch FIFA'......

    Xbox Live ga ik zo testen....maar eerlijk gezegd vrees ik dat het net zo rommelig georganiseerd wordt als Burnout 3.....
     
  2. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    ok ff weer wat ergenissen uit fifa:

    - spelers lopen sloom
    - selecteren van spelers gaat niet altijd logisch (kiest vaak de verkeerde)
    - soms passt ie een bal naar een speler wat je helemaal niet wilt (en ook niet naar richt)
    - spelers staan op 100 meter te dekken, terwijl ik toch echt "pressing" speel
    - je schiet opvallend veel op paal en lat

    Het gevoel van totale controle is er gewoonweg niet. Graphics zijn verder prima.
     
  3. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ze kunnen dus nog steeds pes niet benaderen, had ook niet anders verwacht...

    maar hoe is hij op live? daar ben ik best wel benieuwd naar namelijk, singleplayer kan me gestolen worden :p
     
  4. apoc

    apoc the unstoppable

    Berichten:
    717
    Leuk Bevonden:
    69
    ''ok ff weer wat ergenissen uit fifa:

    - spelers lopen sloom
    - selecteren van spelers gaat niet altijd logisch (kiest vaak de verkeerde)
    - soms passt ie een bal naar een speler wat je helemaal niet wilt (en ook niet naar richt)
    - spelers staan op 100 meter te dekken, terwijl ik toch echt "pressing" speel
    - je schiet opvallend veel op paal en lat

    Het gevoel van totale controle is er gewoonweg niet. Graphics zijn verder prima.''


    Dit is zeer goed omschreven van lekkerbek
    Ik speelde de xboxversie ook en had na de pcdemo redelijke hoop op een footie die pes dichter zou gaan benaderen dan voorheen.........maar helaas.
    Want ze blijven opnew mijlenver verwijderd door het voorgeprogrameerde slome gedrag van de controls en spelers die langzaam lopen en niet direct op de controls reageren.
    Tot deze conclusie kwam ik na de xboxversie te hebben gespeeld waar ik me per potje meer ging ergeren over de stroefheid van de game.
     
  5. occultux

    occultux ::silent::

    Berichten:
    280
    Leuk Bevonden:
    1
    hier ook mijn ergernissen

    gameplay is ietsje beter dan 2004 maar niet veel
    publiek is platter dan een pannekoek
    commentaar in nederlands is wel tof , maar slechts voor een of twee games
    spel gaat vrij traag zelfs op snel
    totaal geen controle bij corners
    weinig variatie in doelpunten
    bij vrijetrap springen de ventjes nog steeds als smurfen
    graphics nog steeds hetzelfde als altijd
    ventjes lopen heel grappig en headbangen precies bij snel lopen

    jammer jammer dat ea niet eens meer kijkt naar pes
    dus mijn advies, niet kopen, wacht op pes 4
    pro evolution 4 gaat dit spel zo ownen...
    kortom, fifa is nog bijna niks veranderd in vgl met 2004 ...

    terwijl pes iedere keer subliemer wordt...
     
  6. Ik heb een online demo gewonnen en dit is mijn mening:

    Er vallen in een wedstrijd hoogstens 1 a 2 doelpunten..
    Commentaar in Nederlands is er cool maar beetje suf ingesproken

    Verder erg leuke game
     
  7. Epiph

    Epiph Active Member

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    er is geen f*ck verander met de corners.....alleen je zoomt zeg maar niet in, en dat vind ik persoonlijk toch veel beter
     
  8. Epiph

    Epiph Active Member

    Berichten:
    104
    Leuk Bevonden:
    0
    ligt dat niet aan jou?? :confused:
     
  9. lekkerbek312

    lekkerbek312 Wicked

    Berichten:
    711
    Leuk Bevonden:
    0
    je zou het wel denken, maar vreemd genoeg is dat toch niet zo. heb zelfs moeite op semi-pro :confused:
     
  10. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    ik kan me nog herineren dat ik met fifa99 elke minuut scoorde gemiddeld
    dat vind ik dus wel verbeterd
    alleen had het wel wat ;)
    topscoorder van de competitie met 104 doelpunten ;)
     
  11. knikeend

    knikeend Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net fifa 2005 binnen en ben al druk aan het spelen op live. Nou is mij alleen onduidelijk of je 2 vs 2 kan spelen dus met een vriend samen tegen 2 anderen. Het lijkt erop dat dat dus niet kan, als iemand weet hoe het moet als het wel kan laat het dan ff weten.

    Ohw ja hijs zwaar verbeterd ten opzichte van 2004, moeilijker scoren is iig 1 ding wat mij opvalt daarnaast kan je de voorzet beter uitwerken en zijn de steekballen wel ok.
     
  12. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    sorry!!! k weet geen antwoord op je vraag, maar je naam! Whahaha echt leuk jonge; KNIKEEND; droger dan droog kan gewoon niet! Echt toppie!
    Maar weer even on-topic: Is systeem-link mogelijk?
     
  13. Maradona10

    Maradona10 Addict

    Berichten:
    826
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook ik heb vanavond al de nodige uurtjes gespeeld.
    Ik vind hem veeel beter dan 2004. Scoren gaat me makkelijker af en ook de voorzetten komen beter aan. Live speelt ook best lekker. 4 gewonnen, 3 gelijk en 1 verloren.

    PES4 koop ik natuurlijk ook nog. Dan kan ik ze goed vergelijken.
     
  14. mars15

    mars15 Guest

    heb de fifa 2005 demo op ps2 vandaag gekregen grapics zijn goed ben dus benieuwd op xbox :)
     
  15. SNK FOREVER

    SNK FOREVER Active Member

    Berichten:
    303
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke allemaal, ik heb de game vandaag gehaald en uitgebreid kunnen testen. De presentatie is zoals gewoonlijk zeer goed, weer een mooie intro en verder bevat het spel zoals elk jaar een diversiteit aan bekende gevarieerde muziek. De menu's zijn zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Grafisch is alles weer dik in orde en ik ben nog geen fouten tegengekomen. En nu dan de gameplay! De gameplay is verbetert ten opzichte van vorig jaar; Het passen, al dan niet via het verbeterde off the ball systeem, gaat dit keer een stuk beter dan in voorgaande edities, corners zoomen niet meer in waardoor je meer overzicht bewaart, je teamgenoten lijken zich wat beter over het veld te bewegen/positioneren en zijn met het off the ball systeem en de betere balaanname nog beter vrij voor de keeper te zetten. Scoren in de game is iets lastiger dan in voorgaande edities, echter met een goede timing en beheersing van je schoten op doel en behoorlijke precisie in het uitvoeren van vrije trappen kom je een heel eind, ook het juiste gebruik van het vernieuwde off the ball control in combinatie met een goede balaanname helpt een hoop om in scorings positie te komen, dit moet je wel even onder de knie krijgen maar is dit eenmaal aangeleerd dan heb je er een hoop plezier van. Het scoreverloop is nu dus wat realistischer dan voorheen.

    Oke, Online play: Ik ben na een training van nog geen tien minuten online gaan spelen, ik heb tot nu toe rond de 15 wedstrijden online gespeeld waarvan er 14 lag vrij verliepen! De andere wedstrijd had een zeer lichte vorm van lag maar zelfs dat was nog uitstekend speelbaar! Voor de volledigheid: Ik speelde tegen Franse spelers, Italiaanse spelers, Engelse spelers, en een aantal Duitse en Nederlandse spelers!

    Offtopic: Ik was persoonlijk nooit een grote fan van FIFA maar deze versie heeft me tot inkeer gebracht! Ik heb erg genoten van het spel en zal dit ook nog wel tot aan 2006 blijven doen, met name door de online functies van het spel. Ik ben nog steeds een grote(re) Pro Evolution Soccer fan maar zelfs ik (altijd veel kritiek op FIFA soccer) heb me erg vermaakt, en dat zegt veel(voor degene die me kennen, LOL)!

    Aanradertje!
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2004
  16. frusciflea

    frusciflea Red Hot Chili Pepper

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel veel liever live, offline ben ik het al een beetje zat... naar mijn mening gaat het allemaal wat oneerlijk, maar ja... kan aan mij liggen...

    en ik krijg er flink de pest in dat ik bijna altijd 10 meter naast het doel schiet... en dan heb ik wel zoiets van dat et allemaal zo lekker geprogrammeerd is dat ie maar met een flinke boog naast gaat, ongeacht welke richting je schiet e.d.

    maar ja... ben misschien een zeikerd :p

    live bevalt ie me gelukkig nog wel
     
  17. Vuilnisman

    Vuilnisman Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    nee
     
  18. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    SNK FOREVER: mij moet mod worde gek ;)
    als SNK FOREVER je gammertag is voeg ik je wel ff toe
    ik krijg het spel hopelijk vandaag met de post
    ik wil wel n's een potje met je spelen. ik ben niet echt goed maar tog.
     
  19. mars15

    mars15 Guest

    ja echt goede review orderstatus bij gcshop nog niet betaald :mad:

    maarja heb fifa 2005 wel al voor de pc
     
  20. ProXi

    ProXi Watch Out!! Vroemmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je bij fifa 2005 ook eigen spelers maken en teams en zelf teams aanpassen zodat ze up to date zijn enzo?

    Heeft iemand trouwens PES 4 en fifa 2005 gespeeld en welke vond je beter :)
     

Deel Deze Pagina