Oke allemaal, ik heb de game vandaag gehaald en uitgebreid kunnen testen. De presentatie is zoals gewoonlijk zeer goed, weer een mooie intro en verder bevat het spel zoals elk jaar een diversiteit aan bekende gevarieerde muziek. De menu's zijn zeer overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. Grafisch is alles weer dik in orde en ik ben nog geen fouten tegengekomen. En nu dan de gameplay! De gameplay is verbetert ten opzichte van vorig jaar; Het passen, al dan niet via het verbeterde off the ball systeem, gaat dit keer een stuk beter dan in voorgaande edities, corners zoomen niet meer in waardoor je meer overzicht bewaart, je teamgenoten lijken zich wat beter over het veld te bewegen/positioneren en zijn met het off the ball systeem en de betere balaanname nog beter vrij voor de keeper te zetten. Scoren in de game is iets lastiger dan in voorgaande edities, echter met een goede timing en beheersing van je schoten op doel en behoorlijke precisie in het uitvoeren van vrije trappen kom je een heel eind, ook het juiste gebruik van het vernieuwde off the ball control in combinatie met een goede balaanname helpt een hoop om in scorings positie te komen, dit moet je wel even onder de knie krijgen maar is dit eenmaal aangeleerd dan heb je er een hoop plezier van. Het scoreverloop is nu dus wat realistischer dan voorheen.
Oke, Online play: Ik ben na een training van nog geen tien minuten online gaan spelen, ik heb tot nu toe rond de 15 wedstrijden online gespeeld waarvan er 14 lag vrij verliepen! De andere wedstrijd had een zeer lichte vorm van lag maar zelfs dat was nog uitstekend speelbaar! Voor de volledigheid: Ik speelde tegen Franse spelers, Italiaanse spelers, Engelse spelers, en een aantal Duitse en Nederlandse spelers!
Offtopic: Ik was persoonlijk nooit een grote fan van FIFA maar deze versie heeft me tot inkeer gebracht! Ik heb erg genoten van het spel en zal dit ook nog wel tot aan 2006 blijven doen, met name door de online functies van het spel. Ik ben nog steeds een grote(re) Pro Evolution Soccer fan maar zelfs ik (altijd veel kritiek op FIFA soccer) heb me erg vermaakt, en dat zegt veel(voor degene die me kennen, LOL)!
Aanradertje!
Laatst bewerkt: 7 okt 2004