Ik ben 23 jaar oud en ik stmede de eerste twee keren PvdA, de volgende keer stem ik SP.
Waarom? Ik ben echt zat van al het egocentrisme en de dommigheid van mensen die niet beseffen dat een sociaal vangnet er voor iedereen is, ook voor degenen die op dit moment geen problemen hebben. Ik zie graag een samenleving die zo beschaafd is dat iedereen goed onderwijs kan volgen en dat succes in de samenleving niet slechts afhangt van de financiële mogelijkheden van ouders. Ook zie ik graag een samenleving waarin iedereen evenveel recht heeft op steun op sociaal en medisch vlak.
Het PvdA programma bevalt me wel qua gedachtengoed, maar de volksheid van die partij maakt het een partij die teveel met het CDA en de VVD flirt en dus geen ruggengraat heeft.
Dit is onzin, dit is clichépraat waarbij de VVD toon het hoogst is. De SP biedt alternatieven, zorgt voor meer inkomsten (belastinG) en geeft zodoende ook meer uit. Bovendien bezuinigen ze op andere zaken (futiliteiten als dure defensie projecten worden geschrapt). Als je dit soort dingen roept weet je duidelijk niks van de partijprogramma's van de SP, PvDA en groen links.
Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2004