Voor welke partij stemmen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kappy, 6 okt 2004.

1. Kappy

Kappy koekenbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag voor mijn huiswerk en omdat niemand thuis is kan ik het alleen hier vragen :mad:
    Oke dit is de vraag:
    "Voor welke partij stemmen jullie en waarom?"
    Zet er ook a.u.b. je naam & leeftijd bij.
    Alvast bedankt!

-Kappy

2. guAsTo

guAsTo Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    pvda

geen idee :p

nie dat ik mag stemmen :+ maar als ik het mocht deed ik het op de pvda :eek:

3. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    VVD, Giel (moet achternaam ook?), 15 jaar (bijna 16).
    waarom? Nou moet ik toegeven, ik weet niet zo veel van de partijpunten van de meeste partijen. Maar ik ben wel voor de liberalen, dus VVD (nou moet ik me eigenlijk wel schamen dat ik niet eens weet of er andere liberale partijen zijn). Misschien als ik meer precieze dingen van partijen weet, dat ik dan anders zou denken, maarja ik heb nog 2 jaar voordat ik kan stemmen, dus genoeg tijd om dat uit te zoeken.

4. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    LPF (of welke naam ze straks dan hebben) Mark , 16 jaar..
    Goede ideeen, strakke regels voor het uitzetten van illigalen in dit land.

5. FabianNL

FabianNL Guest

vvd, en als ie vent die uit de vvd is gestapt een eigen partij gaat oprichten stem ik op hem (die met dat witte haar...naam altijd kwijt..). Omdat ik duidelijk voor bezuiningen ben ipv extra investeren en omdat ik het vol vind in nederland...
    Fabian, 16 jaar

6. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Geert Wilders ;).

Ik mag dus nog niet stemmen :mad:, maar als ik zou mogen stemmen denk ik dat ik in ieder geval voor een rechtse partij stem. Ik denk dan vooral aan de VVD of misschien het CDA, maar maak er voor mij maar VVD van. LPF heeft opzich goede ideeen, alleen is het verhaal wel bekend: deze mensen bakken er niks van. Ik zou op de VVD stemmen, omdat ik ze goede ideeen vind hebben, die mij dus aanspreken.
    Pepijn, 14 jaar.

Laatst bewerkt: 6 okt 2004
  7. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Same here :+ En uhm, Pascal, 16 jaar

@xpower: cda rechts? :eek: Misschien wijken ze iets meer uit naar recht dan naar links, maar ik vind ze toch echt meer midden zeg maar...

8. Brabus Freak

Brabus Freak Range Rover TD6

Leuk Bevonden:
    2
    Tim, 16 jaar

--> VVD
    Tja, ik ben voor centrum rechts (iets rechtser dan centrum :+)
    En ik vind dat CDA er helemaal niks van bakt, dus CDA.
    Als LPF weer een beetje op orde is, dan stem ik LPF

9. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Het CDA is volgens mij wel ongeveer aan de linkerkant van centrumrechts :+. En stel dat ze nou links waren, dan wouden ze zeker vast niet in zee met bijvoorbeeld de VVD, zoals ze nu wel doen.

10. Thriceaddict

Thriceaddict Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mark, 19 jaar
    Ik stem SP, want ik wil dat er een sociaal beleid en niet het ikke, ikke en de rest kan stikken van het CDA en de VVD.

11. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    In paars werkten vvd en pvda toch ook met elkaar. En vvd is veel "rechtser" als de cda... O-)

12. Jozo

Jozo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Groen Links. Ook al kom ik uit Oss, en ook al ben ik het grotendeels met ze eens: de SP voelt net wat te dictatoriaal aan.

Joost, 17 jaar.

13. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    vvd, en absoluut geen pvda met die wouter bos die veel lult en weinig weet

14. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is de SP een echte tegenpartij: de mensen hebben telkens het hoogste commentaar, maar men komt niet met veel alternatieven, ook wil men telkens over het algemeen maar weer uitgeven, uitgeven en nog eens uitgeven: geld moet rollen, aldus deze linkse partijen. Maar het lijkt me volgens mij niet de bedoeling om in discussie in deze thread te gaan :+.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik ben 23 jaar oud en ik stmede de eerste twee keren PvdA, de volgende keer stem ik SP.

Waarom? Ik ben echt zat van al het egocentrisme en de dommigheid van mensen die niet beseffen dat een sociaal vangnet er voor iedereen is, ook voor degenen die op dit moment geen problemen hebben. Ik zie graag een samenleving die zo beschaafd is dat iedereen goed onderwijs kan volgen en dat succes in de samenleving niet slechts afhangt van de financiële mogelijkheden van ouders. Ook zie ik graag een samenleving waarin iedereen evenveel recht heeft op steun op sociaal en medisch vlak.

Het PvdA programma bevalt me wel qua gedachtengoed, maar de volksheid van die partij maakt het een partij die teveel met het CDA en de VVD flirt en dus geen ruggengraat heeft.

Dit is onzin, dit is clichépraat waarbij de VVD toon het hoogst is. De SP biedt alternatieven, zorgt voor meer inkomsten (belastinG) en geeft zodoende ook meer uit. Bovendien bezuinigen ze op andere zaken (futiliteiten als dure defensie projecten worden geschrapt). Als je dit soort dingen roept weet je duidelijk niks van de partijprogramma's van de SP, PvDA en groen links.

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2004
  16. Kappy

Kappy koekenbakker

Leuk Bevonden:
    0
    Welke partij is dat? Of is het een of andere grap en bestaat ie niet?
    Trouwens even aan iedereen:
    Heel erg bedankt voor jullie reacties!

17. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Groep Wilders waarschijnlijk :).

@ TheWalrus

Ik zou die SP maar al te graag eens willen zien regeren, persoonlijk denk ik dat ze er niks van bakken, veel woorden, maar als het erop aan komt: ik moet het nog zien.

18. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Vond D'66 altijd wel ok, maar nu lullen ze met elke wind mee. VVD vind ik troep, Wilders een flapdrol (verft hij zijn haar nou blond?!), Hirshi Ali hoort in een inrichting thuis, GL daar hoor ik te weinig over, SP is op zich wel leuk; Marijnissen heeft altijd wel leuke discussies, PvdA; op zich wel ok,Bos praat opzich wel goed maar komt soms iets te veel over als mr. nice guy, CDA; tja hun (christelijke) normen & waarden dat ze getattoeerd hebben op hen reet (of wilde ze dat nou verbieden..), ziet niemand wat van. Kortom ik zou het niet weten, of wel...gewoon niet stemmen of tegen met de SP.

19. Daddy Snow NL

Daddy Snow NL Ijskoud de lekkerste

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus 28, en sinds ik mag stemmen stem ik al SP!! De reden?? Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal als dat van The Walrus!! Zoals het land nu naar de kloten wordt geholpen is toch niet normaal?? Zorg en onderwijs kun je straks alleen krijgen als je vermogend bent. Als je een laag inkomen hebt kun je hier straks creperen als het aan die fijne lui van CDA en VVD ligt. En dan met name die Zalm van de VVD, wat is dat een eikel zeg!! Toen hij in Paars zat als min. van finacieën was geen uitgave te gek en nu schreeuwt ie dat de min. van financeën er onder paars een zooitje van heeft gemaakt. Hoezo met alle winden mee kletsen??

Maar om een lang verhaal kort te maken; SP voor mij dus!!

Deel Deze Pagina