DiaLogical,
Die timing van combo's heeft zo zijn redenen; De meeste vechtspellen bevatten naast basis moves, special moves en supers ook diverse combo's. Deze combo's worden op je tegenstander geplaats op het moment dat hij/zij een fout maakt of nadat je hem/haar hebt verward/ in de val hebt gelokt met een bepaalde set up in de game waardoor je in een situatie komt om je combo beter te plaatsen. Combo's zijn erg geschikt om grote damage aan te richten (en bied een mogelijkheid voor het eventueel linken van je super) en zijn daardoor niet altijd even makkelijk. De gameplay van een fighting game zou namelijk een stuk oppervlakkiger zijn (en zal dus minder diepgaand en minder lang of zelfs helemaal niet in competitieverband gespeeld worden) als je je combo in elke willekeurige snelheids combinatie op het scherm zou kunnen toveren, hierdoor zouden mindere spelers van betere kunnen winnen wat eigenlijk niet de bedoeling is.(natuurlijk zijn er diverse andere manieren om je tegenstander te verslaan, dit is nu echter niet aan de orde). Master je combo's om je tegenstander de baas te zijn, het kan het verschil betekenen tussen winst en verlies. Stel je speelt een potje Mortal Kombat online, de wedstrijd gaat gelijk op en de spanning stijgt...de wedstrijd nadert het einde...1 foutje kan het verschil betekenen tussen winst of verlies...stel je maakt nu een fout en je tegenstander heeft aan 1 enkele goed geplaatste combo genoeg om te winnen; voert je tegenstander deze goed uit, dan is het gedaan met je...voert je tegenstander die combo niet goed uit of maakt hij/zij eerder een fout, dan kan jij je combo plaatsen om te winnen, mits je hem goed plaatst!
Je kan alleen een topspeler worden als je de meest moeilijke combo op elk willekeurig moment, in elke omstandigheid, kan uitvoeren, en geloof me: Topspelers zijn er weinig! Master die combo's!
Laatst bewerkt: 15 okt 2004