1. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vroeg me af of er hier nog members zijn die de liederen van Queen (evenals ik) mooi vinden. Zelf vind ik deze muziek echt geweldig: het zit allemaal heel goed in elkaar.

Dit vind ik hun mooiste nummers:

Don't Stop Me Now
    Breakthru
    I Want To Break Free
    en Under Pressure

Het kan zijn dat ik er nog wat vergeten ben te zeggen :).

Post hier al je 'zooi' over Queen en hun nummers!

2. ghoulio

ghoulio AmsterdaM

Leuk Bevonden:
    0
    crazy little thing called love _O_

3. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind queen ook geweldig, heb zelf al hun muziek. Muziek zit erg goed in elkaar en ik vind Freddy Mercury Geniaal. Verder vind ik al hun nummers goed o.a
    Who wants to live forever
    Show must go one
    Save Me
    Innuendo
    Breaktrough
    Headlong
    Enz. Enz.

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Bohemian Rhapsody, ook geweldig nummer. *)

5. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    Ik, vind Queen echt geweldig. Zulke muziek maken ze niet meer. mooiste nummers...

Bohemian Rhapsody
    Save Me
    Who Wants To Live Forever
    Too Much Love Will Kill You
    These Are The Days Of Our Lives
    Crazy Little Thing Called LoveUnder Pressure
    Innuendo
    en ga zo maar door... Eigenlijk zijn ze allemaal geweldig

Freddy Mercury, may he rest in peace

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Die scene in Wayne's World is top.

7. houdoeken

houdoeken Houdoe Ken!!!

Leuk Bevonden:
    0
    queen is top, maar ik ben zoiezo fan van oude muziek, vind al die muziek van nu maar niks :mad: op sommige rockbands na dan.

leuke nummers queen:

Killer queen
    somebody to love
    bohemian rhapsody
    don't stop me now
    it's a kind of magic

8. Riddick

Riddick --

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke cool, Bohemian Rapsody is te gek!!

9. The Hammerman

The Hammerman The Hammerman

Leuk Bevonden:
    0
    ik ook... vroeger was de muziek echt wel beter... ben gewoon te laat geboren

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Mja een jaartje of 2 geleden luisterde ik het graag, ben er nu een beetje uit gegroeid denk ik :p Het is wel goede muziek op zich, maar gewoon niet meer mijn soort muziek. :)

11. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Vroegah, toen er nog goede muziek gemaakt werd :). Naast Queen hou ik dan ook van andere 'oude' rock. Verder zie ik weer veel nummers die even niet zo snel in mij op kwamen, maar die ik ook geweldig vind.

Queen will rock you!

12. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Don't stop me now
    We are the champions

Deze twee nummers vind ik het mooist van Queen :cool:

Don't stop me now werd btw ook nog is een keer gebruikt in een Formule 1 jaarclip ( 1998 ) _O_

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind Queen ook een goede band. Naast de commerciele hits hebben ze ook juweeltjes gemaakt die minder bekend zijn.

De combinatie van een geweldige zanger, met opvallend gitaarwerk en strak gespeelde originele nummers is natuurlijk onsterfelijk.

Ik vind Innuendo briljant (de hele LP is goed, maar vooral het nummer zelf). Waarom? Inplaats van door te draven in hun koortjes leveren ze een nummer dat rockt. Van het begin, met de extreem hoge oe's, tot het spaanse stukje gitaarwerk dat vlekkeloos overloopt in een hardrock stuk.

Wat een heel goed, technisch verantwoord, nummer is; The Prophet Song.

Leuk detail elk bandlid heeft nummer 1 hits geschreven. Dat is geen enkele band in het verleden gelukt. Daarbij waren ze allemaal afgestudeerd in verschillende disciplines voordat ze echt begonnen aan een cariëre.

Laatst bewerkt door een moderator: 21 okt 2004
  14. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Ben een groot liefhebber van Queen. Innuendo is echt mijn favoriete nummer aller tijden. Zo perfect gewoon.

Heb ook zo'n beetje alle cd's van Queen, en 2 dvd's.

Geweldige muziek, heel divers ook (van rock & roll via symphonische rock-opera naar haast metalachtige-rock tot pop, en alles wat er tussenin zit).

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

Darkwing, jij zingt ook in een band toch? Ook altijd lekker de toonsoort veranderen als je nummers van Queen speelt? Of ben jij in staat dat inmens hoge gekrakeel in sommige nummers te halen zonder falsetstem?

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Hehe, heb hier een oude opname, is een compilatie van meerdere nummers, het begint met het intro van Somebody to love:

http://www.stillus.nl/demo/livemix_total.mp3

Originele toonhoogte :cool: We speelden eerst ook Show Must Go On, maar die speelden we wel een paar tonen lager. De stem van Freddy is niet te evenaren. Show Must Go On hebben we alleen geschrapt omdat we de geproduceerde sound van het nummer - waardoor het juist zo machtig klinkt - live nooit konden evenaren. Wel jammer, vond het een geweldig nummer.

Ohja, Crazy Little Thing spelen we ook nog, een heerlijk rock & roll nummer :)

17. TheWalrus

TheWalrus Guest

Lol, Johny B Good, lachen man..... Dat spelen wij ook vaak, op school, echt droog. En daarna lekkere blues.

Jouw stem past perfect bij die stijl van Herman Brood, leuk dat je hem ook niet imiteert en niet overforceerd om als hem te klinken. Als ik het zo haar heb je een echte Tenorstem qua hoogte. Lekkere rock/blues.

Maar, uhm.... geen Queen, lol

Wel groot gelijk dat jullie Show Must Go On niet spelen, dat geluid van die sythesizers kun je live bijna niet evenaren. Net zoiets als bands die nummers van Sergeant peppers en de periode daarna van The Beatles spelen. Wat ik trouwens ook nasty vind van Queen is die modulaties, vraag me af of ze dat live ook gebruikten, want dat maakt het nog lastiger.

Laatst bewerkt door een moderator: 22 okt 2004
  18. Mtthz

Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik ben ook fan van Queen. Goeie nummers vind ik vooral: Bohemian Rhapsody, Another One bites the Dust, I want it all en Made in Heaven

19. X-power

X-power Nah

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook laatst de 'magie' van Innuendo ontdekt: geweldig nummer! :) Daarnaast vind ik Headlong ook best mooi.

20. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik (als niet muziek kenner) dacht altijd dat "eye of the tiger" van queen was...maar dat is dus niet zo, dus van wie is dat nummer wel?

Deel Deze Pagina