1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

finse professor voorspelt ondergang internet voor 2006

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door harry potter, 21 okt 2004.

  1. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    ach ik vermoed dat dit een beetje vergelijkbaar is met de mileniumbug leuk bed8 maar bijna iedereen kon raden dat het niet zou gebueren .
     
  2. Virus666

    Virus666 BIER!!!

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Internet is veel te belangrijk voor bedrijven. Dus het zal zomaar niet ophouden met bestaan. Het zal wel veranderen, maar dat komt het internet alleen maar ten goede.
     
  3. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Weer zo'n eentje die aandacht wil, evenals die professor van die Engelse universiteit die had voorspeldt dat er over heel wat jaren geen mannen meer waren.

    /Edit: Internet is echt zoiets dat je niet mist als je het nooit hebt gehad, maar als je het wel hebt gehad en het een tijdje moet missen... Verder zouden de computers over het algemeen stukken beter af zijn zonder internet, al die spyware en virussen :).
     
    Laatst bewerkt: 21 okt 2004
  4. Chemer_128

    Chemer_128 Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Internet word gewoon steeds meer belast, de hoeveelheden spam en data groeien zo ontzettend snel. Wat dacht je van Peer to peer waardoor duizenden terrabytes verplaatsen over het web. En dan helpen de virussen en de manier waarop internet is opgebouwd niet mee.

    internet zal nooit verdwijnen alleen moet er een veel beter beleid komen iedereen kan op internet en data versturen misschien dat daar in iets moet veranderen of je betaalt mee aan het internet dat nu eigenlijk gratis is (kosten van de provider niet meegerekend).
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Het vrijblijvende karakter maakt internet juist zo leuk. Ik heb trouwens de MSN geboycot, nadat ik het moest missen door een verkeerd ingesteldfe firewall ben ik helemaal tevreden zonder al die pop ups en zeurende chicks en onbekenden. Alleen de vuile praat van niet nader te noemen forum members mis ik wel een beetje ;)
     
  6. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    :eek: neeeej een lek! iemand moet die professor verteld hebben over het virus waar ik al 3 jaar aan werk ;)
     
  7. Walt

    Walt Child of the 80's

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    1
    Als mij voor 11 sept. 2001 was vertelt dat op 11 sept. 2001 twee vliegtuigen zich in de Twin Towers zouden boren had ik waarschijnlijk ook gedacht d'r klopt iets niet met hem of haar. Afwachten maar, want het klinkt niet onhaalbaar en alles is mogelijk.
     
  8. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat iedereen die hier die prof voor grapjas uitmaken niet realiseren wat die spam en virussen aanrichten. Bij mij op werk komen per dag honderden mailtjes binnen waarvan gewoon 90% spam en virussen zijn. En dan werk ik nog in een zeer klein bedrijf, ik moet er niet aan denken om bij een bedrijf als De Telegraaf of TMF te werken als systeembeheerder. Ten eerste gaan mensen zich zo ongelooflijk ergeren aan e-mail op zich, ten tweede kost het klauwen vol geld. Ik zelf bel gewoon nu liever dan dat ik e-mail, de functie van snelheid is het gewoon verloren.

    Daarnaast worden virussen zo agressief gewoon, dat ze complete sytemen kapot maken en uit de running halen. Wij als gamertjes merken daar weinig van, maar wij benutten het internet dan ook nauwelijks. Je moet kijken naar de zakelijke markt, die gebruiken internet nu volop, maar worden zwaar belaagd via de digitale weg. En ja, dat zijn mensen zo langzamerhand zat...
     
  9. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    internet

    ik wil even nog wat kwijt over die profesor. met zijn voorspeling
    ik geloof die man voor geen cent. om dat het echt de grooste onzin is wat die zegt. voor beelt een paar jaar treug heb ik iemand gesproken die mij heeft gezegt dat in 2008 de werld vergaat door een komeet. hij heeft ook gezegt dat er in 2004 een zwaare aardbeving zal plaats in de vs. waarbij een hele stad zal worden verwoest. dat wist hij om dat buitenaarse wezens hem dat verteld haden. ik vind zoo iemand zwaar gestoort. net als die profesor daar kan ik om 8) 8)
     
  10. Banjy

    Banjy It's getting closer

    Berichten:
    913
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is indd wel een groter wordend probleem... maar er moet gewoon een ander protocol komen dan www. en dergelijke waarbij het makkelijker word voor instanties om je te vinden, zodat zij hackers en dergelijke gewoon kunnen oppakken...Maar die professor baseert zijn visie op hoe het er nu voorstaat en hoe het waarschijnlijk gaat worden... maar vergeet niet antivirus software en dergelijke worden ook met de dag beter, en het is te hopen dat die dus in verhouding steeds beter worden ten opzichte van de virusmakers en dergelijke
     
  11. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Onzin.... er moet juist chaos zijn. Chaos is energie. Er is geen evenwicht. En zo hoort het. De dreiging houdt iedereen scherp. Het gevolg is groei....
     
  12. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Interessante gedachte, zolang er nieuwe virussen komen en er gene overzicht is moeten ontwikkelaars steeds verder gaan om de beveiliging te waarborgen. Probleem is dat je dan met een vicieuze cirkel zit en daarmee ga je dus vooruit (nieuw virus, nieuwe beveiliging, nieuws virus dat deze beveiliging omzeilt, nieuwe beveiliging) terwijl je in feite stilstaat (Beveiliging en virussen groeien even snel en dus wordt het niks veiliger).

    De charme van internet is juist het vrije, bestanden delen en dergelijke. Ik ben bang dat de toekomst een overgestructureerd internet zal bieden, met voornamelijk betaalservices van Microsoft en steeds minder zal er gesproken kunnen worden van een personal computer. De eerste stappen worden al in die richting gezet.
     
  13. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk wel dat de hele 'internet hype' van een paar jaar geleden niet meer terug komt. Zelfs geen kleine 'second cumming'... Anarchie op het net werkt alleen maar in het voordeel van de grote bedrijven die de anarchie uitbuiten...
     
  14. harry potter

    harry potter Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    internet

    als het om vermaak gaat op het internet bijvoor beeld online gaming. licht de toe komst niet zoo zeer bij het gewoone internet waar mee je online kunt gamen op de pc. maar eerder bij bij play online van Sony en xbox live van MS
    dat zijn gesloten net werken. die over het algemeen iets minder gevoelig zijn voor virusen. verder denk ik dat microsoft xbox live in de toekomst gaat koppelen aan media center xboxen of PCs. die denk ik veel veiliger zijn dan de PCs van nu. het internet zoo als wij het nu kenen zal meschien wel verdwijnen. maar zal in een andere vorm over gaan denk ik. online gaming zal in ieder geval nooit verdiwijnen denk ik. verder denk ik ook dat het gebruik van internet in de toekomst gratis word. en je aleen betaalt voor wat je download. zoo als films Mp3 uibreidingen voor games en nog veel meer. en als ze dan zorgen dat ze een goede kwaliteit prijs verhouding heben kan dat meschien ook zorgen voor afname van de piraterij. verder denk ik dat ze internet dan veel beter in de hand kunen huoden. maar ik vind even goed dat er nieuwe wetten moeten komen voor internet. en dat mensen die misbruik maken van internet zoo als hacken of illegaale praktijken uit halen harder moeten worden aan gepakt. nee internet gaat niet weg maar er moet wel het een en ander veranderen. dat we nu met deze problemen ziten komt om dat de mensen vroeger veel te laks zijn geweest. en pas veel te laat de ernst van virusen heben in gezien. maar de mens heeft ze ook uit gevonden wat ik heeeel erg dom vind. _O_ internet _O_ xbox live
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Internet hype... Tja... internet was ooit iets voor de wat technischere mensen die vooral op campussen werkten met internet. Ik herinner me dat ik zestien was en voor het eerst een chatbox zag, van tmf, ik was erg onder de indruk. Later bleek dat chatten niet zo bijzonder, alhoewel, MSN vormt een bijna noodzakelijk apparaat als je contact wil onderhouden met vrienden en kennissen. Maar goed, internet is nu iets dat iedereen heeft en dat vrijwel iedereen begrijpt.

    De tweede communicatierevolutie, die evengroot is als de uitvinding van de boekdrukkunst aan het einde van de middeleeuwen, vindt op dit moment plaats. Nadeel is dat informatie op internet stukken minder betrouwbaar is.

    Wat mij irriteert is dat steeds meer dingen geld kosten, in den beginne was bijna alles gratis, encyclopedietjes en dergelijke, nu moet je voor redelijke content steeds vaker betalen. Hopelijk breidt de publieke omroep zijn gratis archief uit.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 okt 2004
  16. 60 Yen

    60 Yen Monetary Disaster

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n ondergang van het internet kan ook heel snel gaan, als we eens kijken hoe snel het is opgekomen. Ik kan me nog wel herinneren toen ik net Windows 95 had en kort daarna Planet Internet. Wonderlijk vond ik het in die tijd, maar ik deed er niet veel mee. Tijd daarna, in 2001 kreeg ik kabelinternet. Half jaartje daarna ging ik forums bezoeken en ook wat posten, was toen nog een spammende n00b (nu nog :) , wel minder hoor). Ik denk als we kijken naar de opkomst van internet, dan zie ik een hele snelle vooruitgang van de laatste paar jaar. Het zou mij niks verbazen als het zou gebeuren, echter, het hoeft niet te gebeuren.
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Hij kon vast zijn Planet-Internet pakket niet installeren en was zo pissed dat hij maar meteen een soort van Armagedon-theorie bedacht. Beetje hetzelfde als die gozers die dachten dat bij de millenium-wisseling het einde der tijden zou plaatsvinden. En nu 4 (bijna 5) jaar later isser nog steeds nix gebeurd. Allemaal vage kerels |:-
     
  18. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Maar je moet ook verder kijken, chaos is alleen energie omdat het op zoek is naar balans en evenwicht. Evenwicht is de geëvolueerde versie van chaos.
     
  19. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Dat is nou het defenitie van evenwicht, je hebt alle ingredienten perfect verwoord _O_
     
  20. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk toch niet dat dit klopt..

    Energie is beweging, verandering, tijd.... Er kan geen evenwicht zijn. Er kan wel een streven naar evenwicht zijn... en dat is weer energie.

    Chaos kun je naar mijn idee omschrijven als een onbegrijpelijk streven naar evenwicht..
     

Deel Deze Pagina