1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan de JVC TH-A35 heb ik geen goede ervaringen.
    1 - Er kwam veelste ruis uit de speakers , zeer irritant bij stille scenes.
    2 - De JVC herkend het optisch digitale signaal van de Xbox niet , met de PS2 had de JVC helemaal geen problemen.
    3 - Bij sommige spelers was de ventilator hoorbaar.

    Ik heb deze speler na 2 weken alweer weg gedaan
    Ik heb meer plezier aan mijn Koda 2233 5.1/DTS setje gehad.
     
    Laatst bewerkt: 24 okt 2004
  2. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb wel het 1 en andere gelezen over coaxiaal en optische ingangen, kabels etc. Maar aangezien ik wel een digitale aansluiting wil op m'n DTS versterker, maar dit niet via scart aangesloten kan worden op die versterker (alleen via video-in) en ik ook niet het signaal direct via de tv wil hebben (schakel nu alles namelijk via de versterker (digitenne, xbox, dvd etc).

    Maar hoe moet dit dan? Als ik het zo lees moet ik of een kabel met digi-aansluiting kopen (dan wel advanced met optisch of een mediamarkt ding met coaxiaal) en dus met scart, of ik moet dus lekker bij m'n analoge zooi blijven en dat wel via video-in (geel tulpie dus) aansluiten????

    Is er gene manier op toch digitaal (coax of optisch, maakt mij niet uit) en toch video in via tulp?? Of wordt het dan zoals eerder gezien via xbox-scene, een eigen coaxiale aansluiting solderen (wat ik liever dus niet doe!!)?????
     
  3. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
  4. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    Simpel antwoord: NEE
     
  5. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je de mogelijkheid hebt, zou ik de xdoos toch via de SCART op de tv aansluiten. Zeker als je daar nog een RGB SCART aansluiting over hebt. Als je het via de versterker doet heb je toch kwaliteitsverlies en geen RGB.
     
  6. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor scart advance had je gebruikt? een thirdparty merk of orginele van xbox??
     
  7. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    Maarja aangezien ik een 55 cm JVC tv heb (vast zonder RGB support) en het dus lekker makkelijk vindt om vanuit m'n stoel alles aan te kunnen schakelen heb ik toch liever alles via de receiver
     
  8. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Yey! Heb waarschijnlijk eindelijk een goed 5.1 set gevonden binnen mijn Budget! :D
    Het betreft de ALTEC LANSING VS3151 5.1, ik heb een Video Review gelezen en vele internet Reviews en echt iedereen is er positief over en hij is echt super handig in gebruik :) En het Design is ook erg goed :eek:

    Maar ff een vraagje, heeft iemand hier ervaring mee? Alleen nog hopen dat ze hem hier bij de MM in Leeuwarden hebben :)

    [​IMG]
     
  9. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    @ Tha-d, volgens mij werkt die alleen niet samen met je xbox.
     
  10. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Jawel, overal staat dat je hem ook voor Game Console's kan gebruiken :) Gewoon een Advanced Scart Cable halen. Etzelfde als met die Creative setjes enzo.
     
  11. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Trap daar niet in, want op die foto's zie ik geen optische ingang, maar wel het verloop stukje dat bij veel van dit soort sets is. Je kan hem wel aansluiten maar je krijgt dan geen dolby geluid. Je krijgt prologic een soort veredeld stereo geluid.

    Zie hier:

    [​IMG]

    Je ziet daar een voorbeeld hoe het aangesloten word links in de hoek. Met dit setje krijg je geen dolby.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  12. soulhunter

    soulhunter Active Member

    Berichten:
    81
    Leuk Bevonden:
    0
    Wil je dolby surround dan moet je een decoder hebben en die zit er niet in.

    Indien je geen dobly wilt, kan dit een prima setje zijn.
     
  13. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
  14. tipex

    tipex Active Member

    Berichten:
    1.699
    Leuk Bevonden:
    0
    je krijgt wel 5.1 maar geen dolby digital en daar gaat het nou net om, inderdaad niet intrappen dus.
     
  15. De Maki

    De Maki Active Member

    Berichten:
    723
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey Tipex, lang niet gezien hieroh. Zat laatst op GoT rond te kijken bij het audiogebeuren en zag daar plots een zekere tipex voorbij komen die toch een setje mooie pictures liet zien van z'n opstelling waarbij alles netjes was gewerkt. Kan bijna niet anders dan dat jij dezelfde bent en dan wil ik toch nog ff m'n complimenten overbrengen _O_ Echt zeer puik ziet het er nu allemaal uit!

    En voor tha-d: waarom zijn die setjes van Creative niets voor jou? Zijn toch ook vrij goedkoop tegenwoordig dacht ik zo?
     
  16. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja ok, maar ik hoef niet persee vet mooi dolby dinges maar gewoon 5.1. Als ik echt goed geluid wil koop ik wel een grotere en duurdere maja aangezien de grote van mijn kamer is dat ook niet echt nodig.

    Deze set word zo te zien precies zo aangesloten als mijn 2.1 setje van Thrustmaster, iemand daar trouwens belang bij? :D
     
  17. boomer

    boomer Active Member

    Berichten:
    773
    Leuk Bevonden:
    7
    Geloof me nou je krijgt geen 5.1! Koop hem maar maar dan blijkt goedkoop een miskoop te zijn.
     
  18. pmmeke

    pmmeke Active Member

    Berichten:
    59
    Leuk Bevonden:
    0
    Na 3 weken uitvoerig testen met mijn nieuwd creative inspire 5700 set kan ik het volgende zeggen. Ik gebruik hem alleen voor xbox en eventueel voor een movie via de xbox maar dat is eerder zeldzaam aangezien de tv normaal alleen dient voor games.

    Algemeen is dit een erg goede set voor dolby digitaal en dts. Dts heb ik efkes uitgetest met taxi 3 movie. Bassen waren iets strakker maar voor de rest weinig verschil met dolby digitaal.

    De set klinkt erg goed op een beperkte ruimte. Ik heb de speakers voor en achter op amper 1 meter van me staan met de stoel in het midden. Dus 1 m voor de stoel de front en 1 m achter de stoel de rears. Ik kan de rears geluidsterkte instellen voor de stemmen en rear dus kan je zelf een optimaal geluid instellen. Heeft geen zin te luid te spelen achteraan anders hoor je de voorkant niet meer.

    OP lage volume klinken de bassen heel goed. Alleen op hoge volumes (3/4 volume knop open gaat het wat schetteren en bonken allemaal). Gezien ik voor games op normaal 1/3 volume speel is dat echter voor mij perfekt.

    De rears heb ik aparte speaker houders voor gekocht zodat die op oorhoogte staan (combinatie met een playseat voor race games)

    De stemmen speaker staat op de tv en alhoewel een onvlakken ondergrond van de tv staat hij verassend stabiel. De rears staan links en rechts op een paar dozen op 1 m hoogte. Misschien zou het beter zijn alles op 1,5 m hoogte te monteren maar voor mij en mijn games volstaat het.

    Setje kost ongeveer 2OO euro en er zit een optische kabel bij.
    Heel tevreden van. Voor dat geld en rekening houdende dat het alleen voor games dient moet ik geen andere set hebben. De afstandsbediening is ook reuze handig.

    Er zitten ook aansluitingen aan voor een muziek installatie op aan te sluiten en te mixen met uw geluid. (nog niet geprobeerd aangezien de xbox games meestal soundstracks hebben die je kan copieren op je xbox)

    Er is ook een instelling dynamisch voor het effekt in movies of games dat bassen enzo heel luid kunnen gaan of een soort instelling dat alles eerder op hetzelfde volume speelt zodat dat beter overkomt als je stil luisterd op lage volumes)

    Dts en dolby herkent hij automatisch als je game dat bezit en afspeelt.
    Via de afstandsbediening heb je ook een test programma om de speakers af te stellen.

    Indien geen dolby digitaal kan je ook pro logic simuleren maar nog niet geprobeerd aangezien dit meestal bagger is. Set bezit een ingeboude dts en dolby digitaal decoder.

    Heb ook efkes paar muziek cds beluisterd. Algemeen vind ik hem minder voor muziek. Ik mis wat stemmen en dynamisch kickbassen.

    Laatste puntje: de rears en fronts zijn erg richtingsgevoelig. Het klinkt veel beter als je ze op uw oren richt dan vb algemeen in de ruimte.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2004
  19. timmio

    timmio GOOAALLLL!!

    Berichten:
    512
    Leuk Bevonden:
    4
    Sorry, maar 5.1 krijg je ook niet. Je moet om 5.1 te krijgen ook de set aansluiten op een apparaat dat 5.1 uitstuurt. Makkelijk gezegd, deze gaatjes:
    [​IMG]
    Moeten gevuld worden en de xbox heeft natuurlijk geen 5.1 output. De set zal dus 'slechts' stereo geluid geven of eigenlijk Pro Logic II (dus wel over 5 boxen maar absoluut niet te vergelijken met een 5.1, Dolby Digital (of uberhaupt een DTS) set... Wil je dus echt een dolby surround set dan heb je hier niks aan, dit is namelijk een zeer -basic- manier van het aansluitenvan je xbox, gewoon met L/R Tulp, meer niet.. (zoals eerder gezegd, de set scheidt je stereo in een aantal kanalen, dit is pro logic, geen 5.1 etc..)
     
  20. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik wil eigenlijk wel 5.1 geluid, wat voor setje advieseren jullie mij dan? en niet duurder dan +/- €100 graag..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina