Na 3 weken uitvoerig testen met mijn nieuwd creative inspire 5700 set kan ik het volgende zeggen. Ik gebruik hem alleen voor xbox en eventueel voor een movie via de xbox maar dat is eerder zeldzaam aangezien de tv normaal alleen dient voor games.
Algemeen is dit een erg goede set voor dolby digitaal en dts. Dts heb ik efkes uitgetest met taxi 3 movie. Bassen waren iets strakker maar voor de rest weinig verschil met dolby digitaal.
De set klinkt erg goed op een beperkte ruimte. Ik heb de speakers voor en achter op amper 1 meter van me staan met de stoel in het midden. Dus 1 m voor de stoel de front en 1 m achter de stoel de rears. Ik kan de rears geluidsterkte instellen voor de stemmen en rear dus kan je zelf een optimaal geluid instellen. Heeft geen zin te luid te spelen achteraan anders hoor je de voorkant niet meer.
OP lage volume klinken de bassen heel goed. Alleen op hoge volumes (3/4 volume knop open gaat het wat schetteren en bonken allemaal). Gezien ik voor games op normaal 1/3 volume speel is dat echter voor mij perfekt.
De rears heb ik aparte speaker houders voor gekocht zodat die op oorhoogte staan (combinatie met een playseat voor race games)
De stemmen speaker staat op de tv en alhoewel een onvlakken ondergrond van de tv staat hij verassend stabiel. De rears staan links en rechts op een paar dozen op 1 m hoogte. Misschien zou het beter zijn alles op 1,5 m hoogte te monteren maar voor mij en mijn games volstaat het.
Setje kost ongeveer 2OO euro en er zit een optische kabel bij.
Heel tevreden van. Voor dat geld en rekening houdende dat het alleen voor games dient moet ik geen andere set hebben. De afstandsbediening is ook reuze handig.
Er zitten ook aansluitingen aan voor een muziek installatie op aan te sluiten en te mixen met uw geluid. (nog niet geprobeerd aangezien de xbox games meestal soundstracks hebben die je kan copieren op je xbox)
Er is ook een instelling dynamisch voor het effekt in movies of games dat bassen enzo heel luid kunnen gaan of een soort instelling dat alles eerder op hetzelfde volume speelt zodat dat beter overkomt als je stil luisterd op lage volumes)
Dts en dolby herkent hij automatisch als je game dat bezit en afspeelt.
Via de afstandsbediening heb je ook een test programma om de speakers af te stellen.
Indien geen dolby digitaal kan je ook pro logic simuleren maar nog niet geprobeerd aangezien dit meestal bagger is. Set bezit een ingeboude dts en dolby digitaal decoder.
Heb ook efkes paar muziek cds beluisterd. Algemeen vind ik hem minder voor muziek. Ik mis wat stemmen en dynamisch kickbassen.
Laatste puntje: de rears en fronts zijn erg richtingsgevoelig. Het klinkt veel beter als je ze op uw oren richt dan vb algemeen in de ruimte.
Laatst bewerkt: 26 okt 2004