1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Reactie XBW op het niet kunnen leveren van Halo 2 L.E.

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Fardo, 27 okt 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    Neem voor het gemak maar aan dat meneer van dijk zelf ook gestudeerd heeft en daarom niet onder de indruk zal zijn van de kritiek van een bijna afgestudeerde bedrijfskundige (met of zonder minor reputation management).
     
  2. studio_125

    studio_125 Guest

    nou ja lekker boeiend, die LE was toch zonde van het geld, koop gewoon de normale (het is geen eens metaal dat doosje 8)) :9
     
  3. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Nou er was niks geweest over Microsoft bij RTL Nieuws, Editie NL of RTL Boulevard :cool:
     
  4. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    goed ik heb nooit gezegd dat het om import gaat, het was alleen een voor de hand liggend voorbeeld imo, en nee MS heeft daar nix over te zeggen (wat ik ook niet zei) dat doet de Douane en die weet precies wat wel en niet mag (NOGMAALS GAAT DIT OVER IMPORTEREN), ja ook games met grote aantallen importeren hebben ze verstand van, dat hele stukje ging alleen over dat beschermingsrechten WEL bestaan wat gewoon werd ontkent door mensen...ik noem geen namen *kuch frankx *kuch
    binnen of buiten Microsoft om ze bestaan nogmaals dus wel

    microsoft beschermT dus gewoon de ondernemers die wel normale prijzen hanteren door met zo'n actie te komen, en ga me nou niet af lopen zeiken door een spellingsfout wat dan kan iedereen gebeuren en is dus gewoon niet cool van je.

    Ik kom hier zowiezo niet om ruzie te maken, ik probeer gewoon duidelijk te zijn, en ga misschien een beetje kort door de bocht maar mensen die zomaar dingen zeggen die gewoon niet (of het misschien niet helemaal zeker weten) waar zijn of gewoon onterecht op mij gaan lopen zeuren (lees spellingsfouten) vind ik gewoon triest en nemen in mijn ogen ook niet deel aan deze discussie en kunnen maar beter gewoon weg gaan _0/ , ik denk dus ook dat een beetje begrijpend mens mij best (behoorlijk goed) kan begrijpen dat ik het helemaal met MS eens ben, en GCshop gewoon de markt verpest

    *Edit*

    nog even dit schiet me net pas te binnen |:- (gaat weer over het feit dat beschermings rechten WEL bestaan, ja ik weet het het word een beetje saai)

    WAAROM zou MS het denk je doen, zei verkopen aan de groot handels dat wil zeggen dat hun geld ALLANG binnen is voordat het spel aan de consument word verkocht het zou het dus (op financieel gebied) geen moer uit maken voor hoeveel de winkel het verkoopt, hmm zou het dan toch zijn dat ze de ondernemers (buiten i-net shoppies) willen helpen...dacht het wel
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  5. schijterwt

    schijterwt *-*

    Berichten:
    1.188
    Leuk Bevonden:
    616
    Deze brief kreeg ik gister binnen van dimension plus:
    [​IMG]
     
  6. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Hij heeft wel gelijk...
     
  7. xplayer

    xplayer Active Member

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    1
    dus daar heeft M$ het ook geflikt. Ik snap die lui niet, meer verkoop is toch ook meer $$$$ voor M$?? :confused:
     
  8. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1

    lees mijn edit van me vorige post eens....
     
  9. VinZ

    VinZ Guest

    Gaat lekker zo dan :confused:
     
  10. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik had hem ook besteld bij GCshop, maar ben nu maar naar de FRS gegaan. Vindt het een erg zielige actie van MS, maar de GCshop gaat ook niet vrijuit. Als ik de draad van het pre-ordernieuws een beetje doorlees dan krijg ik toch de indruk dat er een hele hoop mensen een LE besteld hebben bij de GCshop en dan is het natuurlijk niet echt handig van ze geweest dat ze zoveel pre-orders hebben aangenomen, terwijl ze al vanaf dag 2 van de actie heibel hadden met MS.

    Offtopic: de GCshop helpt de markt allesbehalve naar de klote, want die aantallen games die zij verkopen zijn waarschijnlijk niet noemenswaardig groot op het totale aantal verkochte games in Nederland. Verder worden de PAL exemplaren van Halo 2 waarschijnlijk binnen Europa geproduceerd wat betekent dat ze heffingsvrij binnen de EU verspreidt kunnen worden en de douane er dus niet aan te pas komt. Wat betreft het verhaal van de importheffingen op auto's. Dat is ter bescherming van de industrie, omdat die anders verhuist naar Azië, waardoor er duizenden banen op de tocht komen te staan. De lage prijzen van de GCshop zullen erg weinig banen kosten, omdat ze gewoon geen hele grote speler zijn op de markt.
     
  11. Eagle_1

    Eagle_1 yippiekayee

    Berichten:
    292
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon allemaal heel logish en simpel.

    Microsoft heeft allang het geld binnen van de consoles die verkocht worden... hoe duur of hoe goedkoop de winkel ze ook verkoopt dat maakt voor MS echt nix uit.

    Alleen als 1 of 2 winkels ze zo goedkoop gaan verkopen dat de concurenten er echt niet meer tegenop kunnen,.... tsja dan ben je gek als concurent als je toch doorgaat...
    Hierdoor zal een andere game shop die mogenlijk niet zulke prijzen kan rekenen stoppen met het verkopen van de console, en alleen nog maar games doen.

    Dit is wat Ms waarscheinlijk probeert te voorkomen.... HEEL logish dus.
     
  12. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    sorry maar hier word ik echt pissig van, ik zeg DUIDELIJK dat dat IMPORT OVER EEN VOORBEELD GING OVER BESCHERMINGSRECHTEN btw het gaat niet over de plek van de industrie dat zou niet eens uitmaken en het gaat niet om de banen van die jappen (in dit geval)maar het gaat over EERLIJKE concurrentie...goddamnid sorry hoor als je zogenaam meedoet in deze discussie LEES DAN elkaars POSTS GOED DOOR!!!!...en zeg dus geen dingen die gewoon simpel weg niet waar zijn....nou zit ik lappen tekst te schrijven door mensen die denken er iets vanaf te weten...

    ik heb het nu zo over GCshop omdat zij ermee "gepakt" zijn, Dimensionplus (tevens een van de leveranciers van ons bedrijf) nu dus ook, maar het idee alleen al dat GCshop zoiets flikt met die prijzen , nou begrijp ik als KLANTZIJNDE (jullie dus) ook jullie probleem wel, jullie hebben ge pre-ordered en betaald (denk ik) en gcshop verprutst het en GOED ook
     
    Laatst bewerkt: 28 okt 2004
  13. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoe meer ik hier van lees, des te naiever ik het van GCshop vind.. Je kan er gewoon niet blind vanuit gaan dat je de Halo 2 Limited Edition net zoveel krijgt als een normaal spel. Dimension Plus blijkt nu met hetzelfde probleem te zitten. Zoals al eerder gezegd blijft alleen de discussie over de prijs nog open. Het meest stuitende vind ik dit wel '' Daarbij is ook gezegd dat Microsoft niet begreep waarom een winkel onder de prijs gaat zitten voor de Limited Edition versie, omdat je die toch wel verkoopt." .. Als ik hem besteld zou hebben zou ik hem zeker over zetten op de normale versie. Dat spel speel je namelijk altijd, de bonus disc bekijk je 1 keer..
     
  14. Cole Trickle

    Cole Trickle Active Member

    Berichten:
    1.954
    Leuk Bevonden:
    6

    Maak er nu geen vete van Lars. Mods/Admins en members proberen ook nuance in dit hele verhaal te brengen. Waar je mee afsluit is waar het om draait. Derden zijn de dupe van gehannes tussen bedrijven.

    Het gaat niet over een willekeurige kleine gamesshop in Nederland die de dupe is van dit verhaal. Vind je dat echt een topic waard? Start hem, maar voer de discussie niet hier!
     
  15. jellejelle

    jellejelle PSP Only

    Berichten:
    696
    Leuk Bevonden:
    10
    Mee eens, ik snap niet dat ze niet bij 50 zijn opgehouden als ze er toch 400 hadden kunnen krijgen hadden ze die binnen twee weken echt wel kunnen slijten.

    @lars, ik weet niet wat jouw probleem is, maar ik heb je posts van voor tot achter doorgelezen en dat ik het anders zie dan jij is gewoon een verschil van inzicht, ik probeer je niet te vermoorden. Al zou ik dat bijna gaan denken als ik je post lees. Lighten up, tis al donker genoeg buiten.
     
  16. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Zegt Limited Edition je iets.

    world.altavista.com
     
  17. iRoy

    iRoy Held op sokken

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een andere versie van de brief gehad. Ik krijg de game dus wel, maar ipv dat ik de postbode moest betalen heb ik het geld over moeten maken. Gisteren dus meteen overgemaakt. Klote dat er dus echt zo weinig van zijn.
     
  18. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    Morgen dan maar zoveel mogelijk gameshops bellen en hopen dat ze nog hebben :'-(
     
  19. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of jullie het al weten, maar er staat ook een bericht op nu.nl
     
  20. Martini

    Martini O RLY

    Berichten:
    1.034
    Leuk Bevonden:
    2
    en nog wat andere sites ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina