Bin Laden laat weer van zich horen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door *NK*, 29 okt 2004.

1. *NK*

*NK* The American Dream

Leuk Bevonden:
    0
    DUBAI - De Arabische nieuwszender al-Jazeera heeft vrijdagavond een videoboodschap uitgezonden van terroristenleider Osama bin Laden. De topman van al-Qaeda richtte zich tot het Amerikaanse volk en dreigde met nieuwe aanslagen, vergelijkbaar met die van 11 september 2001 in New York en Washington.

Bin Laden zei dat de veiligheid van de Amerikanen niet afhangt van de vraag of George Bush of John Kerry president is, maar van het Amerikaanse beleid. Wel zei hij dat de aanslagen op 11 september minder ernstig waren geweest als Bush beter had opgelet. Ook zei hij dat de redenen die hij destijds had om de Verenigde Staten aan te vallen, nog altijd bestaan.

Misleid

De Saudische terroristenleider beschuldigde Bush ervan dat die zijn eigen volk heeft misleid. De corruptie in de Amerikaanse politiek lijkt volgens hem veel op die van Arabische regeringen.

"Het is nooit in ons opgekomen dat de opperbevelhebber van het land (Bush, red.) 50.000 burgers in de twee torens die verschrikkingen alleen zou laten doormaken. Omdat hij het belangrijker vond te luisteren naar een kind dat vertelde over haar geitjes", zei Bin Laden, doelend op Bush' bezoek aan een school tijdens de aanslagen.

Hij zei verder dat hij voor het eerst overwoog de VS aan te vallen na de israëlische invasie van Libanon in 1982. Volgens een Amerikaanse functionaris geloven de inlichtingendiensten dat de persoon op de video echt Bin Laden is. Hij las zijn tekst op van papier met een sterke stem en maakte een gezonde indruk.

Bron

Al-Jazeera zei de videoboodschap vrijdag te hebben ontvangen, maar weigerde zijn bron prijs te geven. Bin Laden verscheen in september 2003 in een video samen met zijn rechterhand Ayman al-Zawahiri. Toen prees hij de kapers van 11 september 2001 en riep hij op tot een heilige oorlog (jihad) tegen de Verenigde Staten.

In april van dit jaar, niet lang na de bomaanslagen in de Spaanse hoofdstad Madrid van 11 maart, bood Bin Laden in een geluidsopname Europese landen vrede aan, als zij hun troepen zouden terugtrekken uit Irak. De deadline van drie maanden verstreek zonder dat Europa daaraan gehoor gaf. Bin Laden liet echter niets meer van zich horen.

Amerikaanse inlichtingendiensten vermoeden dat Bin Laden zich nog altijd schuilhoudt in het afgelegen, bergachtige grensgebied tussen Afghanistan en Pakistan.

Die hufter leeft dus nog steeds :mad:

2. FreeShooter

FreeShooter No pain, no gain!

Leuk Bevonden:
    1
    Zulke kerels zijn bijna niet te pakken. En als je hem heb , is er wel iemand die het van hem overneemt.

3. Bitchslap

Bitchslap _O_Rolling Stones_O_

Leuk Bevonden:
    0
    komt dat vanavond niet op Tv, naar Barend en van Dorp?

4. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Bush is ook een hufter. Hoe meer ik me verdiep in Bin Laden en z'n ideeën, hoe meer ik hem ga begrijpen. Hiermee wil ik niet zeggen dat het goed is wat hij doet, maar Amerika moet zich ook eens gaan bedenken waar het mee bezig is.

5. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En weet je wat het leuke is. De VS wist allang van te voren van de aanslag die op 11 september is gepleegd. Ze hebben er niks aan gedaan. Bush is gewoon een sick bastard. Aan de ene kant heeft Bin laden wel gelijk. De Vs moet gewoon kappen met dat beleid van wij zijn de baas over de wereld. En zich overal mee gaan bemoeien.

Maar aan de andere kant vind ik wat Bin Laden doet ook niet goed. Een heilige oorlog? Dus ik knap iemand voor zijn kop en zeg ja sorry god heeft me dat opgedragen. Dus is het rechtvaardig? Alles vanuit die klote godsdienst daar.

Bin Laden pakken ze niet. Afghanistan is 1 groot netwerk van ondergrondse gangen. Daar kan hij zich eindeloos in verstoppen.

6. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

Dat klopt , en je moet het ook zo bekijken , wat voor ons een terrorist is , is voor hun een vrijheidsstrijder die niet anders kan dan met terroristische acties zijn gelijk proberen te halen , omdat hij in een openlijke strijd met amerika gewoon verpulverd wordt.

7. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    Dat ie lekker in een grotje blijft zitten tot zijn oude dag...en iedereen met rust laat.

8. Victor

Victor Guest

Hij is een kutlul die helaas nog leeft.

9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Kutlul... Daar heb ik nou echt nog nooit van gehoord. Beterschap!

Het was wel te verwachten dat hij nog in leven is...
    Deze video helpt dan het gerucht dat Bush Bin Laden zou hebben opgepakt de wereld uit. Hij zou dat dan bekend maken vlak voor de presidentsverkiezingen.
    Bin Laden heeft dat zeker ook gehoord, en bewijst het tegendeel.

Laatst bewerkt: 30 okt 2004
  10. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik haat bin laden gewoon.
    die gast is gewoon de uber terrorist, ze hebben hem nog steeds niet gevonden..
    ze moeten gewoon in amerika meer luchtafweer plaatsen en meer soldaten:cool:

11. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Het is allemaal gewoon weer in scene gezet door Bush zelf!

12. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Sommige mensjes kijken hier te veel Moore :)

13. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    Bin laden mengt zich nog is in de politiek 8) LOSER!

Tuurlijk wisten ze dat niet. Ze hadden het kunnen weten, door goed te luisteren naar mensen (met name criminelen) Ze hadden er dan echt wel iets aan gedaan :confused:

De vs is de enige die serieuze stappen overweegt, en ook maakt. Dus laat ze zich maar er mee bemoeien :cool:

14. Paceydre

Paceydre !nsane in da brain

Leuk Bevonden:
    1
    Vannacht had ik die videoboodschap van Bin Laden op CNN gezien. Damn, wa een grijze geit is het geworden

15. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2

Whehe :).

16. 60 Yen

60 Yen Monetary Disaster

Leuk Bevonden:
    0
    Ghehe.

Alhoewel, als ik had geweten dat er aanslagen zouden komen, dan zou ik ze ook laten toeslaan. Dan kan je jouw oorlog makkelijker verantwoorden bij je volk, als je jezelf al moet verantwoorden...

17. SILVER_bullit

SILVER_bullit Nieuwe gadget: K750i

Leuk Bevonden:
    6
    Jonges, lijkt me niet onwaarschijnlijk dat deze tape Bush de presidentsverkiezingen verliest. Dit is erg slechte publiciteit voor hem.

18. Diz4r

Diz4r Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Achja bush is toch een dom aapjuh :p

Maar weet iemand of er nog een filmpje op internet staat van bin laden ?
    heb de tv gemist:)

19. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    8)

20. xboxbezitter

xboxbezitter Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben je gek ofzo?! Hoe kun je nou in godsnaam zijn ideeen begrijpen :mad:

Deel Deze Pagina