Snowboarden/Skiën

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Svensson, 1 nov 2004.

1. Svensson

Svensson De Prijsvragenkoning

Leuk Bevonden:
    0
    De winter staat weer voor de deur, nou ja, nog anderhalve maand ;) maar het begint al weer te kriebelen... Het Snowboardseizoen is weer aangebroken!!!

Gaan jullie ook weer snowboarden en waar gaan jullie boarden? wat voor een snowboard hebben jullie eigenlijk en wat zijn je favo tricks? (als je al zo ver bent natuurlijk, ik ben al blij als ik een 180 maak ;))

Ik ga dit jaar, in de kerstvakantie en in de voorjaarsvakantie, snowboarden in Zweden... de bergen zijn daar niet zo geweldig voor Wintersport als in Oostenrijk maar op "onze" berg hebben ze in ieder geval wel een aparte piste voor snowboarders vol met schansen, half-pipes, grindbuizen enz... het enige probleem in Zweden (en sowieso in Scandinavië) is dat het er zo akelig koud kan worden (vorige kerst was het -35 in de ochtend en tijdens het boarden -25/-30 :eek: )

Voorgaande jaren heb ik altijd snowboards gehuurd maar ik ben nu van plan zelf een snowboard aan te schaffen (weet nog niet wat voor één, iemand tips?)... Ook ga ik nog ff een snowboardbroek kopen (kheb een knaloranje gezien :+ :cool: )

Ook moet ik ff opletten wat voor een bindingen ik me laat aansmeren want voorgaande jaren (bij de huurboards) had ik van die gare dingen die als het vroor vast zaten en dan zit je een half uur te hannesen voordat je weer verder kunt...

hieronder ff de twee soorten bindingen:
    deze heet volgens mij de flow-binding en hier ben ik naar op zoek:
    het idee hierbij is dat je je voet er in schuift en het achterste kleppie dichtdoet

hieronder de binding die je vaak bij huur krijgt:
    hierbij zit je een half uur dat ding te verstellen en dat is behoorlijk vervelend; stil zitten met -30 :D

2. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Je zegt wel dat in Zweden er minder lekkere bergen zijn dan in Oostenrijk; maar Oostenrijk vind ik als wintersport land lang niet zo goed als Frankrijk/Zwitserland. :eek:

Anyway; ik board niet, maar ski. Maar bij mij begint het even hard weer te kriebelen. :cool: Ik ga eind Februari 10 dagen naar Frankrijk (Valmorel); maar ik probeer nog een weekje eruit te halen. Mayb in de kerstvakantie; anders in Januari of Maart nog een keer.

3. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    ben alleen in Zweden/Oostenrijk wezen boarden dus over Frankrijk/Zwitserland weet ik niet veel... maar je hebt vast gelijk ;)

4. Mike

Mike Curaçao

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben vorig jaar voor het eerst op wintersport in Oostenrijk geweest en heb een week lang ook snowboarden gedaan. Erg cool! Beviel me goed, maar wintersport is zo duur. Daarom ben ik sindsdien ook niet meer geweest, al wil ik eigenlijk wel.

Trucs ken ik verder niet, ik vind het al leuk zat om met een rotvaart van die berg af te sjeezen. :cool:

5. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    zweden is een stuk goedkoper hoor! vooral de huur/liftpas is veel goedkoper! (nou moeten jullie niet allemaal naar Sverige komen he want dan zit mn berg vol ;) )

6. ToanToan

ToanToan nicceee

Leuk Bevonden:
    1
    als je freestyled kan je beter strap bindingen nemen. het zit dan wat strakker dan bij die flow bindingen.

7. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    ik board al ongeveer 5 jaar en elk jaar als het eind september iets frisser word en de dagen korter worden begint het te kriebelen. ik ga voor de 6de (?) keer op rij naar Oostenrijk, Serfaus dit keer. ik ben nog nooit in Frankrijk wezen boarden, maar ik heb gehoord dat er daar veel meer pistes zijn en veel minder gezelligheid.
    nu ik de basis dingen al onder de knie heb, probeer ik nu wat tricks. baby rails en boxes zijn altijd wel leuk om wat anders te doen dan alleen bochtjes.
    ik zal gelijk ff patsen met me uitrusting voor deze winter :cool: :
    [​IMG] [​IMG]
    jas en broek beide van Protest. _O_
    [​IMG]Flow bindings. gaan makkelijk 8 jaar mee(als je voeten niet groeien that is) ook nog flow boots, maar kan ff geen plaatje ervan vinden.
    en m'n board, de Salomon Driver. maar ik heb een andere nodig. deze is 147 cm, ik ben nu 1 meter 87, dus 170cm is beter.

Laatst bewerkt: 1 nov 2004
  8. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga dit jaar ook weer op sneeuw vakantie, heb de afgelope jaren altijd geskied, maar ik wil dit jaar ff iets anders proberen. Namelijk bigfoots (of hoe je het ook schrijft). heeft iemand daar ook al eens mee geskied, ik zou namelijk graag willen weten of het veel verschilt van het normale skiee.

9. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me leuk om te leren snowboarden, maar dat doe ik wanneer ik geld en tijd heb (en ik ben 1 jan jarig:D)

10. Kelovitz

Kelovitz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een paar jaar geleden ben ik overgestapt van skien naar snowboarden. Ik vond het uitdagender en het was gewoon "kewler". :cool: Snowboarden vind ik nu nog steeds het leukst. Binnenkort ga ik met school op wintersportvakantie en als het een beetje meezit ga ik ook nog eens in februari de bergen in.

Ik houd niet zo van truukjes, ik kon namelijk al niet skateboarden. 8) Ik ga liever lekker snel de bergen af met een paar vrienden en dan gebruik ik een alpine-board. Ik vind het altijd leuk om weer naar de bergen terug te keren. Ik heb er namelijk gewoond en de bergen hebben ook zo zijn charmes. ;)

11. VinZ

VinZ Guest

Zekers begint het te kriebelen hier. Ik ga ieder jaar skieen vanaf mn 5e ofzo ( ben nu 25). Dit jaar gaan we naar Les Deux Alpes in Frankrijk. In een chalet met 10 man waar voor ons gekookt wordt e.d. :D met garage en bubbelbad... yeah baby :9

@ roedos:

Bigfoots vond ik niet veel aan. Je kan beter funcarvers nemen. Dat is superlachen. Ze zijn wat kleiner dan normale ski's, en extreem gecarved.

Je bent extreem wendbaar en je kan er leuke gein mee uithalen. Normaal gesproken gebruik je dan ook geen stokken. Try it ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 1 nov 2004
  12. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    In Frankrijk is er "andere" gezelligheid. In Oostenrijk is het jolig; in Frankrijk gewoon beregezellig en minder associaal. :)
    En uit mijn ervaring kan ik je wel vertellen dat Frankrijk idd veel meer pistes per skigebied bevat dan Oostenrijk.
    Ook het niveau van de pistes verschilt enorm; wat in Oostenrijk en Italie rood en zwart is; is in Frankrijk en Zwitserland blauw en rood.

@Vinz; ook wel carvelino's genoemt. :) Vind er nog steeds niks aan; veel te makkelijk. Geef mij maar gewone ski's.

13. roedos

roedos Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    thx voor de tip, ik zal het eens ff gaan bekijke als ik tijd heb (ik ga 1 januarie 's avonds weg 8) belachelijk tijdstip )

14. nielsi

nielsi Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook in Valmorel boarden in februari.

15. Orcrist

Leuk Bevonden:
    8
    Ah relaxed; ik kan je aanraden om naar de Jimbo Lolo te gaan 's avonds. De barvrouw daar is Nederlands; en de tent is bere gezellig. :cool:

16. Deazer

Deazer Espionage

Leuk Bevonden:
    0
    Vet zo'n snowboardthread. Ik krijg er ook zo veel zin in. Ik ben gister nog in Duitsland indoor wezen snowboarden om de smaak te pakken te krijgen. Ik ga in februari naar Les Menieres (Frankrijk) en in april naar Val Thorens (Frankrijk). Ik heb ook zitten twijfelen of een eigen board wil kopen en heb het toch gedaan en het bevalt me erg goed. Ik heb een Forum BJ Leines 156 board met Forum Destroyer strapbindingen en Destroyer Boots. Het lieftste neem ik een lekkere grote zwarte of rode piste om relaxt (met een muziekje erbij) naar beneden te cruisen maar freestylen met rails en jumps vindt ik ook erg vet.

17. VinZ

VinZ Guest

Het is inderdaad erg gemakkelijk, maar wel fun. Leuk om te stunten...

18. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ski nu al 10 jaar en ik ben 3 jaar bezig met snowboard, Ik ga in de kerst en krokusvakantie nog is een weekje naar de berge!
    Het is echt de beste sport die er bestaat :)

En ik zou de de 2de binding kopen, is nogaltijd een gemakkelijk systeem en je kunt het makkelijk verstellen :)
    :+

19. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand eigenlijk hoe lang een board moet zijn als je zoveel cm bent? ik ben nl 170cm... is hier geen tabeletje voor... (ze zullen het trouwens in de shop ook wel weten als ik er 1 ga kopen)

- weet trouwens iemand een shop waar je goedkope snowboards kan halen (niet 2e hands want dan zitten er krassen op ;) die komen er met mij trouwens toch wel op :cool: )

- oja en nog ff over de boardwear: heb ook een jas van protest :p

- gaan jullie trouwens ook altijd off-piste? das echt geweldig met een snowboard _O_

20. Svensson

Leuk Bevonden:
    0
    maar als t vriest (zweden -> -30) en er gaat sneeuw tussen zitten die vastvriest dan gaat t altijd zo stroef en is dat ding zo kapot... je kan een flow trouwens toch ook verstellen of niet? ik d8 dat je m gewoon 1x instelt en voor de rest gewoon kan laten zitten en het kleppie van achter dicht doen...

Deel Deze Pagina