1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

  1. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar gaat deze wereld naar toe. Eerst Pim nu Theo, alleen om je eigen mening, zielig hoor....
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    @Javdalen

    Dus moslims uitschelden voor schapenneukers is meningsuiting. Als je alle artikelen van de gronwet leest weet je dat. laat ik effe het wetboek er bij halen. Dit zegt het weboek.

    Art1.
    Allen die zich in Nederlands bevinden, worden in gelijke behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht op op welk grond dan ook, is niet toegestaan

    Hier staat dus dat je Moslims geitenneukers noemt niet gerechtvaardigd
     
  3. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist en men vond het dus wel gerechtvaardigt wat dus nog erger is.
     
  4. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk om je heen... Nederland is niet anders dan de wereld. Tegenstellingen tussen opvattingen en godsdiensten. Ze waren er vroeger en ze blijven bestaan totdat we de godsdiensten tot op de wortel hebben uitgeroeid. Je kunt het niet uit de weg gaan.

    Overal zie je dat mensen het niet met elkaar eens zijn. Zo af en toe slaat de vlam in de pan. Dan maken we elkaar gewoon af. Dat doen we al duizenden jaren. Het zit nu eenmaal in onze genen. Het recht van de sterkste...

    Het zijn momenten zoals we vandaag in Nederland meemaken die een samenleving op de proef stellen. Verlagen we ons tot (eer)wraak of zijn we toch een beetje "menselijk". Wat dat ook moge zijn...
     
  5. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik dnek ook nietd at in dit tolerante land, een krant als Metro een extremistische islamiet iedere week een column geeft om daarin zijn 'mening' te geven over Nederlanders. Stel dat zo'n gast alle Nederlande vrouwen Ontrouwe Sletten noemt, en alle mannen impotente koeienbeffers die over zich heen laten lopen!? En dat een aantal jaar lang, gemengd met onwaarheden en alle soorten vooroordelen etc...
    Ik zie dat niet gebeuren in dit oh zo tolerante land. Dus waarom mocht van Gogh dat dan wel doen over Islamieten!?

    Dit land is alleen tolerant als het ons niet perosonlijk raakt. Als die kut-marokaan maar niet naast ons komt wonen, en als dat AZC maar niet in ons dorp komt te staan. En ze moeten wel allemaal werken voor hun geld, maar ze mogen niet onze banen inpikken. Daar rijdt weer zo'n grote oude aso- marokanen volvo met een vader met 30 kids, maar als ze een mooie nieuwe auto hebben, zal die marokaan hem waarschijnlijk verdiend hebben als pooier...
    Dit land is niet tolerant. Hou jezelf toch niet langer voor de gek. Dit land zit vol vooroordelen en racisten.
    Tolereren betekent ook dat je iets tegen je zin in maar accepteert. zegt eigenlijk al genoeg, toch!?
     
  6. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Yi-Long...

    Heb je het artikel van Hirsi Ali dit weekend in de Volkskrant gelezen???

    Ze gaf hierin uitleg over het waarom van de film met Theo van Gogh. Ik vond het een goed doordacht en gefundeerd verhaal. Feiten ... en met onderbouwing. Op zo'n verhaal moet een reactie komen. In woorden...
     
  7. EviL^TuiNHekjE

    EviL^TuiNHekjE Vroem Vroem NFSU2

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel turken en marrokanen het er zijn je weet het niet....Deze gast is gewoon gestoord en dat maakt niet uit of het een turk of marrokaan is, het kan net zo goed een nederlander zijn
     
  8. DiaLogical

    DiaLogical 3 red lights

    Berichten:
    2.175
    Leuk Bevonden:
    2
    en zo is het maar net
     
  9. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ken veel mensen die zo denken. Niet iedereen is natuurlijk zo maar er zijn er veel. Een beetje nog een WOII mentaliteit denk ik.
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ja goed gezegd. Het gaat niet om welke kleur huid of geloof een persoon draagt, maar om de gedachtes die het mens draagt.
     
  11. XeoN

    XeoN Guest


    Mja, zoals die linke flikker van een Volkert? Je moet niet iedereen over een kam scheren, maar het wordt nou wel TE gek hier in Nederland.
    Binnekort blaast een of andere gek zich op op het CS in Amsterdam he... _0/
     
  12. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Nee ik bedoel natuurlijk niet meningen ofzo. Ik heb het over hoe alles in iemand zijn hoofd werkt. Als je beetje een psychopaat bent dan zijn je gedachtes een beetje |:-
     
  13. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.758
    Leuk Bevonden:
    2.015
    Ik heb het niet gelezen, zou het graag eens lezen, maar als je jezelf steeds zo fel uitlaat en dat doet tegenover een zeer groot (lees heel nederland) publiek, dan moet je ook die beweegredenen en die nuances aan dat hele publiek vertellen. Volkskrant bereikt niet iedereen, maar de uitlatingen van Van Gogh en Ali wel. Ik zou veel liever zien dat ze vaker genuanceerd hun mening gaven, dan gewoon shockerende en ondoordacht dingen riepen. Dan zou ook de moslim-gemeenschap hun een stuk beter kunnen begrepen hebben, lijkt me.
    Ik weet dat Ali in zomergasten zat, en ik heb het zelf niet gezien maar ik meende op te maken uit de reacties op dat programma dat Hirshi Ali een erg vertekend/verkeerd beeld heeft van de islam en de moslim-gemeenschap.
    maar ik heb het zelf niet gezien dus kan er verder weinig over zeggen.
     
  14. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Zit de gemiddelde moslim in Nederland ook niet met genoeg vooroordelen jegens Nederlanders dan? Of zijn zij weer vromer dan de Paus? Hou wat dat betreft jezelf dus ook niet voor de gek aub.

    Menig Nederlander heeft ondertussen het gevoel dat we onderhand al genoeg hebben geaccepteerd.

    @ Buzza:

    Je quote veel en je bent het overal maar mee eens, maar je zegt zelf verdomd weinig. Dit heb ik al vaker van je gezien in discussies. Je doet me denken aan het aapje met de centenbak van een orgeldraaiertje (synoniem voor de mensen die je quote). Niet lullig bedoeld verder.
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2004
  15. FeaR

    FeaR Inside you ...

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    4
    Dus als er minderheden voor van alles worden uitgemaakt.. films over ze wordt gemaakt en over ze schrijven in de kranten.. dat is menings uiting..



    en als je zegt dat je homo's van 5 hoog moet werpen en dat het een ziekte is dat gaat te ver.. en worden er moskee's gesloten enz.




    dit is rechtvaardig hoor... :D
     
  16. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Ik heb niet alles doorgelezen, maar heeft iemand er al melding van gemaakt hier dat deze moord exact 911 dagen na de moord op Pim Fortuyn is? 9-11...complottheoriƫn, anyone? Of gaat dat jullie te ver?

    Als dit al gepost is, gewoon negeren...
     
  17. Dinand

    Dinand Haags Kwartiertje

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij was miijn held. Het was altijd een groot genot om zijn column te lezen elke vrijdag in de Metro. Een verschrikkelijk groot verlies voor Nederland en voor de vrijheid van meningsuiting. Hoe lang gaat dit nog door? Hoe lang moeten mensen als een Hirsi Ali en Wilders in angst leven?

    Nederland gaat meer en meer naar de klote en niemand die daar wat aan doet.
     
  18. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat jij ze als minderheid ziet zegt ook wel weer iets over jou denkwijze.
    Het punt is dat die mensen hier te gast zijn, en zich aan zouden moeten passen aan onze cultuur. In plaats daarvan nemen ze al hun eigen tradities mee, wat op zich prima is, maar er zitten ook tradities tussen die in onze cultuur absoluut niet door de beugel kunnen. Wat denk je bijvoorbeeld van eerwraak, Je dochter vermoorden als ze met een man van een ander geloof gaat, vind ik veels te ver gaan.
    Vele zijn hier geboren en krijgen vast wel van hun ouders mee hoe het in hun geboorteland was. Je kan daar geen mening uitten, anders wordt je simpelweg onthoofd(in het ergste geval iig). Dus vluchten ze van de armoede en onderdrukking, maar hetgeen waar ze voor gevlucht zijn (vrijheid van meningsuiting) gaan ze hier ondertussen wel bestrijden.

    sorry voor mijn gebruik van het woord "ze", ik weet dat niet elke Marokkaan hetzelfde is maar het kwam zo even beter uit.
     
  19. FFWD

    FFWD XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.370
    Leuk Bevonden:
    3
    Was al ergens gepost... Zou best kunnen, klas net dit op www.nosnieuws.nl
     
  20. Bartflash

    Bartflash ...Hip-Hop...

    Berichten:
    26
    Leuk Bevonden:
    0
    er is een groot verschil tussen de gemiddelde nederlander en marokkaan. je hebt vanzelfsprekend veel goede marokkanen (en islamieten in het algemeen), die trouw blijven aan hun cultuur en hun overtuigingen, en die dus gewoon in de samenleving passen. echter, een gemiddelde nederlander voelt zich veel minder snel beledigd dan een gemiddelde marokkaan. nederlanders vatten over het algemeen vooroordelen en negatieve uitspraken niet persoonlijk op. marokkanen (en islamieten in het algemeen denk ik wel) zijn veel gevoeliger wat betreft hun cultuur en geloof. ik heb ook geen probleem met welke andere cultuur of godsdienst dan ook, zolang ze maar gewoon lekker hun geloof of cultuur 'beoefenen' zonder dat ze dit zo duidelijk kenbaar moeten maken. neem nu nederlanders die bijvoorbeeld die man van de AEL horen praten, die vinden het gewoon onzin, maar gaan die man niet bedreigen. dan heb je hier ook nog wel van die rechts-extremisten, die alles weer veel persoonlijker opvatten, maar dat zijn imo uitzonderingen

    @Yi-Long: hoeveel boeren gaan er met elkaar op de vuist?

    pleeeeeeease..... denk na knul... over vooroordelen gesproken
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2004

Deel Deze Pagina