Theo van Gogh vermoord!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door ErroX, 2 nov 2004.

1. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Het was grappig geweest als dat maatje van me geen hersenschudding en een stel blauwe ogen heeft gehad...

2. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Jullie 2 kunnen allebei een weekje gaan afkoelen.
    Rascisme wordt hier NIET getolereerd!

3. Wendy

Wendy Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb net effe een aantal posts gelezen van sommige mensen en sommige maken me gewoon echt bang. Probeer gewoon te dicussiëren en niet meteen aan te komen met [peep]marokkanen e.d. Dit wordt zo geen waardige discussie en ik vind het beangstigend hoe jullie nu met elkaar omgaan.

Die foto in de Telegraaf. Jakkes! Zulke foto's wil ik echt niet zien. Ik zou het er echt niet geplaatst hebben. Ik vond het al vreselijk dat je kon zien dat Theo daar lag met een witte doek om hem heen. Dat vond ik al raar dat iedereen dat zo te zien kreeg. En deze foto vind ik wel erg...erg. :'-(

Ja na de moord op Pim Fortuyn zijn er ook felle discussies ontstaan en nu alweer. Ik durfde me in die discussies echt niet te mengen omdat ik gewoon niet weet wat ik erover moet zeggen of denken.
    Ja ik kreeg op het begin wel iets van: hm, marokkaanse afkomst? Maar om dan nou te zeggen marokkanen [peep] zijn e.d. vind ik echt te overdreven. Het blijkt dus maar dat die culturen in ons land flink botsen en dat het niet goed samengaat. De een vind dat en de ander geloofd heilig in dat.

Ik vind het jammer dat men elkaar niet gewoon kan respecteren en ja dat blijkt maar moeilijk in een multiculturele samenleving. De buitenlanders moeten zich aanpassen aan ons en wij aan hen denk ik. En dat is dus niet makkelijk. Wij moeten hun godsdienst respecteren, maar zij moeten er ook wat voor over hebben om hier te verblijven. En tja na zo'n moord is elke Nederlander wel een beetje wantrouwend of angstig denk ik.

Theo is vaak te ver gegaan en heeft de grenzen overschreden. Daar is geen twijfel over mogelijk. Maar een moord...jezus. Kan er nog steeds niet over uit komen. Ik ben echt bang dat er een tweesplitsing plaatvind ooit in onze samenleving, tussen de Nederlanders en de buitenlanders in ons land. Straks vliegen we elkaar naar de haren en ontstaan er misschien zelfs burgeroorlogen :eek: (Ja ik ben dramatisch nu)

Maarre...hou het een beetje lief. Wij xbw'ers houden van elkaar *)

4. Shriko

Shriko Gamebites.nl

Leuk Bevonden:
    4
    Wat een verschrikkelijke foto zeg :{

5. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    Die foto is idd best ziek...

6. KeaveXL

KeaveXL Feelin' Funky

Leuk Bevonden:
    0
    En zon antwoord zat ik dus niet op te wachten.

7. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand anders zijn mening intereseerd jou niet, maar we moeten wel jou mening respecteren??
    Dat is nou juist het probleem. Je mag niks verkeerd zeggen over marokkanen, moslims of wat dan ook, maar de mening van deze mensen moeten wel gerespecteerd worden?
    Jij hebt respect voor de dader?? Heb je er ook respect voor dat ie op de politie schiet en nog meer mensen in gevaar brengt? Voor het zelfde geld waren er meer mensen dood gebleven door deze klootzak, omdat ie het niet eens was met van Gogh.
    En wat ik ook zielig vind is dat jij iedereen een racist noemt die iets zegt wat jou niet aanstaat, maar dat ben ik inmiddels al gewend van marokkanen. Die voelen zich hier toch niet gewaardeerd en gaan daarom maar schieten.

Mooi gezegd, je hebt helemaal gelijk.

Laatst bewerkt: 3 nov 2004
  8. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nu haal je 2 dingen door elkaar. Bij discriminatie gaat het erom dat er onderscheid gemaakt wordt waardoor er iemand bevoordeeld en een ander benadeeld wordt op basis van de hierboven genoemde kenmerken. Iemand "geitenneuker" of whatever noemen is beledigend, misschien stigmatiserend maar zeker niet verboden op grond van bovenstaand artikel.

9. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Pffffffff, zie jij 't verschil tussen 9 en 10 niet?

10. Jerkmaine

Jerkmaine Wanker

Leuk Bevonden:
    0
    Can you handle life? Leuk he, een zinloze moord.

Hoe schokkend het ook klinkt; zulke acties van de Telegraaf vind ik alleen maar goed. Zo'n soort voorpagina hadden ze ook bij Pim Fortuyn en bij de vuurwerkramp...

11. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Mijn god die foto zeg!!!! Erg confronterend.

En gasten?? Laten we proberen niet te gaan generaliseren a.u.b.. Daar bereiken we niets mee. Toen de moordenaar van Fortuyn een "Nederlander" bleek te zijn was er over de moordenaar niet meer zo'n ophef. Nu is het een Marokaan en zijn alle Marokaanse moslims hetzelfde: Allemaal gekken met jeukende handen die niet kunnen wachten om beledigd te worden zodat ze kunnen gaan moorden.

Wanneer je je in bovengenoemde opmerking kunt vinden, denk ik eerlijk gezegd dat jijzelf ook een groot gevaar bent voor de samenleving.

Laten we gewoon helder blijven nadenken, we zijn tenslotte allemaal mensen.

12. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Het vooroordeel wat nu ontstaat is dat de Nederlanders alle Marokkanen en Turken op 1 hoop stapelen en zeggen dat die moeten opk*nkeren. Zie nu is zelf je fout in. Het is maar een kleine groep van hun die het verneukt in deze samenleving. Dat zijn de extremisten. Nederlanders verliezen hun respect dezer dagen end at is goed te zien hier aan de posts.

Denk is goed na voordat je zegt: 'Weer zo'n kutmarokkaan'. Ali-B is ook een marokkaan en dat is een goed mens. Dus als je zegt dat Turken en Marokkanen moeten oprotten dan moet bijv. Ali-B ook oprotten. De eerste reactie op de moord van Pim Fortuyn was van iedereen: 'Godverdomme, weer een Marokkaan zeker!' Maar dat was het niet. Wij leven nu in een land van vooroordelen. Hoe moet dat verder gaan?

Ik geef zelf toe, ik wil ook dat sommige extremistische Marokkanen oprotten uit dit land. Maar dat zeg ik alleen omdat ze gevaarlijk zijn. Verder heb ik niks tegen Turken en Marokkanen, omdat ik weet dat het maar een kleine groep is die het voor hun verneukt. Gooi nou niet alles op 1 berg. Dan ben je verkeerd bezig en als heel Nederland dat zou doen hebben we over 10 jaar een burgeroorlog..

13. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Extremisten MOETEN oprotten, zolang de rest niet de lul is en meteen als een gek worden uitgescholden voor van alles en nog wat... En idd, bij Pim fortuyn bleek het een NL-er te zijn en opeens was alles goed... Over racistisch gesproken...

14. Securer

Securer Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Het gaat er niet om of in DEZE situatie het een marrokkaan, een fillipijn of een zwahiliaan (of -nees) of boerenkinkel was. Het gaat erom dat de verharding van de maatschappij een feit is.

Hierboven worden de extremisten even genoemd. Maar dat is het niet alleen. Er is weinig tot geen respect meer voor het leven, voor ouderen, voor het gezag. Kinderen hebben een grote bek als ze aangesproken worden door volwassenen, je moet uitkijken wie je in de ogen aankijkt etc etc. Als ik vroeger een grote bek had tegen een volwassenen, dan kreeg ik eerst een tik voor mijn kop van diegene en vervolgens thuis nog 1 van mijn vader. Tegenwoordig als volwassene kan je dit niet meer doen! De angst is bij veel mensen (terecht) aanwezig dat er vervolgens een hele familie voor je deur staat om je de straat door te meppen of nog erger. Het feit dat iemand een sigaret in de tram opsteekt en niemand iets durft te zeggen, het feit dat ik per ongeluk tegen een jochie van 10 oploop die vervolgens zegt dat ik met mijn gore ******kop moet uitkijken en naar een groep broers/vrienden loopt waardoor je je uit de voeten moet maken, etc etc. Ik heb talloze voorbeelden hiervan. Rascisme is ook een uiting van deze verloedering en geen gevolg en behoort m.i. ook tot de voorbeelden.

Deze verloedering verafschuw ik!!! Ik heb echter ook geen oplossing hiervoor behalve begin bij jezelf.
    Ja een oplossing voor het geen ontzag meer hebben voor het gezag: meer bevoegdheden voor de politie en strengere straffen (en meer lik op stuk ipv 3 jaar wachten op een taakstraf na je 6e winkeldiefstal).

Tot nu toe heb ik dit zo algemeen mogelijk gehouden door geen enkele bevolkingsgroep er uit te lichten behalve "kinderen/jongeren". Ik ga dit toch even wat minder genuanceerd zeggen: ga eens kijken in de jeugdgevangenis, meer dan 50% daar is van marrokaanse afkomst (en ja dit gebaseerd op feiten)!! Schrikbarend dit. Dus het ontkennen dat er een specifiek probleem is met marrokaanse jeugd is het in het zand steken van je kop en erg diep ook.
    Door dit te ontkennen of stigmatiserend te noemen ontneem je jezelf en de maatschappij de kans om op zoek te gaan naar een oplossing hiervoor.
    Let wel:dit is een algemene uitzetting van mijn gevoel over wat er gebeurd is. De moord op van Gogh is een extreem incident die in bovenstaand verhaal past als voorbeeld maar dus slechts een weergave is van wat zich op dit moment in de maatschappij afspeelt.

15. Vinnie 78

Vinnie 78 Vinnie vinyl

Leuk Bevonden:
    0
    Bekijk het forum op www.marokko.nl eens.
    Het is de grootste marokkanen site in Nederland.
    Je moet eens zien wat die marokanen allemaal schrijven.
    Ik vind het niet normaal in elk geval.
    Hier wordt de ene na de andere racistische opmerking geplaatst over nederlanders. Nou moeten jullie niet aankomen met dat zielig gedoe, dat jullie niet gerespecteerd worden.

16. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    De maatschappij gaat kapot zo.. De schuld ligt ook gedeeltelijk bij de ouders. Zij kunnen geen vat krijgen op hun kinderen. Die gaat weer met andere cultuurgelijke jongeren om die alleen maar herrie schopt. Wij hebben geen respect voor hun doordat hun geen respect tonen voor het land waar ze nu in leven. Zij passen zich niet aan en daar zullen ze binnenkort voor boeten. Want als de maatschappij zo blijft, komt er vast en zeker een burgeroorlog.

Wat? Dit is echt zielig gedoe van die Marokkanen. Marokkanen en Turken en weet ik veel welk volk uit wat voor land dan ook die naar hier emigreert. ZIJ horen respect te tonen aan ons. WIJ geven hu een thuis om in te leven. En dan verneuken ze het zo voor zichzelf. Dit kan zo niet verder. er moet wat gebeuren. Wie de bal kaatst, kan 'm terugverwachten.

17. Qontroller

Qontroller Q-dance fan

Leuk Bevonden:
    0
    Helemaal mee eens, securer, respect is egt niet meer te vinden in dit land lijkt wel.
    Ook zullen er weer mensen komen die zeggen dat je laatste stukje text racistisch is, en dat dat niet gezegd mag worden. En aan dat soort mensen heb ik ook een pokke hekel, mensen die de feiten niet onder ogen willen zien en dan maar meteen weer racistisch noemen!

18. Binh

Binh asiannerd

Leuk Bevonden:
    0
    Allochtonen geven chinezen een slechte naam ;)

maar wees eens realitisch, altijd wordt gezegd dat het om een kleine groep gaat. Maar als je kijkt naar de statistieken in a'dam dan zal je ook zien dat voor een groot procentueel deel de Allochtonen in negatieve cijfers staan. En stel je zou een enquete doen in a'dam en vragen of mensen lastig zijn gevallen door Allochtonen dan is dat gewoon hoog daarin moet je gewoon realistisch zijn. De meesten zeggen alleen het tegenovergestelde om zogenaamd niet te generaliseren. Dan zal ik hetzelfde doen door te zeggen dat het een groot procentueel deel is van het aantal allochtonen.

Ik snap niet waarom ze allemaal op tv lullen over vrijheid van meninguiting. Daar ging het helemaal niet over, ik bedoel dat gebeurt overal in NL als iemand n ander niet mag dan kan die ook klappen krijgen. Maar dit is natuurlijk een ergere vorm want hij kon net zo goed gewoon een klap krijgen. Principe was hetzelfde, en allochtonen moeten nu niet gaan janken over dat ze gediscrimineerd gaan voelen wat je kan het gewoon niet ontkennen dat het een groot procentueel deel is van allochtonen die t vernueken. Ze maken ook misbruik van allochtoon, chinezen zijn ook allochtoon die worden ook jaren gediscrimineerd over de hele wereld (westen) vanwege spleetogen en die rare taal. Op de kleuterschool leren ze je zelf nog zogenaamde ''chinese liedjes'' zoals: ''kleine chineesje tjing tjang tjong, waar ga je heen...'' Maar hoor je ze ooit klagen of geweld plegen, nee want het heeft geen zin. Maar eigenlijk maakt deze gebeurtenis toch niet zoveel uit, ik bedoel groot deel van NL bevolking (autochtonen) hebben gewoon al een negatieve kijk op allochtonen (marokkanen). Ten eerst gewoon al om de cultuur en gedrag, maar vooral ook om de geloof. Omdat de geloof in heel de wereld elke dag in de media alleen maar in negatieve publiciteit komt. Ook zo schijnheilig dat een vertegenwoordiger van moslim gemeenschap dit afkeurt maar zo'n 70% van die moslimgemeenschap op internet-forums dit allemaal goedkeurt. Met als argument dat je niet met je rug moet toekeren tegen de islam. Oftewel als je niet-gelooft mag je dood. Wat een arrogantie en een kut geloof, ik heb echt een hekel aan die gast die de koran heeft geschreven. En hier geldt t weer dezelfde redenering op. Islam is een goed geloof zolang je het ''goed'' uitvoert. Maar uiteindelijk gaat het toch om macht, dat is net als de kerk in de 16e eeuw. Die hadden zoveel macht en mochten alles beslissen in de politiek dat is natuurlijk wel fijn voor de kerk. En als argumenten was dat ze GOD vertegenwoordigde. En de imams die fungeren nu ook als vertegenwoordiger van GOD. Tuurlijk zijn er ook wel ruimdenkender moslims maar zeker in de minderheid, op een of ander manier voedt de Koran of Iman gewoon n haat op tegen ongelovigen. Als je het op n verkeerde manier interpreteert natuurlijk maar dat doen wel heel veel./

19. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    daar gaat het wel om. Het is weer eens zo'n doorgeslagen islmiet ..de aivd had m al op moeten pakken maar aangezien linkse programmas zo tegen de aivd zijn (want ze zijn hypocriet) moeten ze gvd nog voorzichtig met de media om gan ook. Ik zeg je, als die gasten beter hun werk kunnen doen dan had dit voorkomen kunnen worden....en als een mogelijke madrid hier gebeurd dan hebben zij iig hun werk gedaan voor zover wij dat toelieten.

Het zijn gewoon ALTIJD dezelfde. Dit is geen racisme of discriminatie....dit is een constatering van een feit. Die gasten mekkeren altijd over respect...het is iets wat ze zelf niet hebben...net als een ruggengraat. Ik ben het zat en ik snap al helemaal niet waarom we nog moskeeen in ons land toelaten. Het is duidelijk dat de agressie om de wereld heen voortkomt uit daden van allah. Die moskeen hebben helemaal geen recht in Nederland, laat staan in een andere democratie.

20. PimpmasterB

PimpmasterB Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Ayatolla Khomeini mag je als man, als je vrouw ongesteld is, een geit neuken om aan je trekken te komen. Die man is een, binnen de moslim gemeenschap, rerespecteerd geestelijk leider. WTF????

Deel Deze Pagina