Explosie op Moslim-school Eindhoven...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Yi-Long, 8 nov 2004.

  1. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    wat ik van hem vind hou ik toch ook voor me.
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Waarom hou je het voor je? Zeg het gewoon maar. Mij interreseert het niks, ik vind jou alleen maar oppervlakkig.
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Wil je ook bij mijn dichtersgenootschap.... ? O-)
     
  4. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik verlaag me niet tot jou niveau. het gaat hier niet om jou en mij.
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Waarom kun je wel een hele religie aanpakken en spreek jij je niet uit over een individu? Of is het individu voor jou de massa en de massa een individu?
     
  6. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    god wat een kunde om elkaar hier een beetje te gaan uitmaken voor weet ik veel wat allemaal. Heeft geen zin. Dat zag je in de vorige thread. Of was je dat alweer vergeten? Ik snap dan ook niet waarom je zo'n semi-interessant zinnetje moet neerzetten. Misschien een voor de dichtersklub dan maar.
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  7. The Pulser

    The Pulser Taking Back Sunday

    Berichten:
    1.456
    Leuk Bevonden:
    0
    nou het staat dus niet in de koran het staat in dat andere boek waar ik het al over had (met zogenaamde citaten) maar het staat dus niet in de koran...

    en o ja... ik voel me wel eens dom ja maar niet wanneer ik gelijk heb...
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2004
  8. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    De wetten van de Moslims zijn gebundeld in de Sjaria, maar dat is toch verweven met de Koran?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2004
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Leuk dat je het semi interessant vindt. Hopelijk kan jij nu quasi intellectueel beginnen te reageren. Ik zet de bokkenpruik op, of geldt dat ook als hoofddoek? Ik stelde zojuist een vraag en maakte je nergens voor uit. Leuk liedje voor deze context is Henny Vrientens Misverstand, nummer 12 op de CD Geen ballade.....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2004
  10. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ach kom op man. Dat wat je net zei was meer een retorisch vraag voor jezelf geloof ik. Ik vond dat onzin omdat je goed genoeg weet dat ik wel onderscheid maak in groepen en dat ik niet alles over 1 kam scheer (het dus niet benader als 1 individu). Mijn antwoord hoef je ook niet als een belediging ofzo te zien! :eek: Ook kan en durf ik wel een individu te bekritiseren. Jammer dat je nu zelf weer met die uberintelligentie benadering begint. Dat blijft gewoon een vervelend trekje hier bij velen...
     
  11. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Sorry Sykes, maar je kan er toch antwoord op geven? Iemand met een dergelijk uitgesproken mening (hoewel ik moet zeggen dat je aardig bijgedraaid bent en ik je minder star uit d ehok vind komen), die voor het vrije woord is, moet toch ook kunnen reageren op dergelijek statements?
     
  12. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    OT: Waarom dwalen we allemaal zo af.... Volgens mij hebben we een voorzitter modig die de discussie op het juiste spoor houdt.

    Waar begon de discussie ook al meer mee??? Iets met een bomaanslag of zo??

    Het valt me toevallig op..

    De discussies over onderwerpen die een relatie hebben met cultuur en religie verzanden telkens weer in ... drijfzand.

    @Walrus..

    Kunnen we niet eens een "diepgaand" betoog opzetten over een schijnbaar zinloos onderwerp of een zinloze stelling?

    Er zitten hier genoeg gasten op het forum die daar scherp genoeg voor zijn.
     
  13. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    tuurlijk. Maar wat wel grappig is is dat ik in mijn mening eigenlijk helemaal niet veranderd ben. Ik merk gewoon dat je vooral hier zeer zorgvuldig moet omgaan met je woordkeuze. Ik vind gewoon dat je het beestje bij de naam moet kunnen noemen, maar vaak werkt een 'subtielere' benadering met eigenlijk dezelfde essentie hier heel anders. Was eigenlijk meer een constatering voor mezelf.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Oulander, ik herken daar iets poetisch in je verhaal. Dus jowu idee spreekt me zeker aan ;)
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dan is het dus terecht dat ik je op het bezigen van dezelfe dogma's aanspreek als voorheen?
     
  16. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    ik weet niet waarop je doelt.
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Die quasi intellgectuele zin over massa en individu... (ik lig hier nu echt dubbel, heel stom, omdat we echt zin voor zin ana het typen zijn :))
     
  18. guAsTo

    guAsTo Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    3
    ik woon in eindhoven, was er nei bij (gelukkig) heb er ook nix van gehoord (pheew)
    maar wel *** is het, mijn oma is er wel langs gekomen samen met mijn nichtje....zielig dat mensen zo ver gaan :|
     
  19. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Er staat nu een school ind e brand in uden. uden de plaats waar het beroemde Udener leid vandaan komt enw aar men Udens bier brouwt. Uden de stad die iedereen prijst. Zelfs in een kutgehucht als dit wonen achterlijke mensen. Als ze dan echt moslism aan willen pakken zouden ze de lokale shoarmaboer, en dan bedoel ik de man zelf, aan moeten steken inplaats van scholen. maar nee, want dara moeten ze nog hun broodje halen en die man is bovendien geen Marokaan maar een Pigmee. Of, beter nog, laat ze zichzelf aansteken dan zijn wij van deze radicalen af.

    Kortom, die rare acties tegen onschuldige mensen irriteren mij behoorlijk!
     
  20. schrambal

    schrambal Wat ben ik lelijk

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Lekker middeleeuwse reacties hoor. Ik ben benieuwd wanneer mensen de hooivorken van stal halen om achter alle moslims aan te rennen. Ik noem het kinderachtige reacties van laffe slappe zakken die geen ander levensdoel hebben en hun zielige frustraties en kinderlijke angst voor het onbekende maar op het eerste wat ze op TV zien botvieren....

    Maar dat is maar mijn mening :eek: ;)
     

Deel Deze Pagina