Fortuyn grootste nederlander

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door lekkerbek312, 15 nov 2004.

  1. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    One-liners...dat is de key tot succes; je krachtig uitspreken in zo kort mogelijke krachtige zinnen.

    "ik doe wat ik denk en ik denk wat ik doe"
     
  2. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind die verkiezing van Grootste Nederlander maar laag bij de grond, wat een niveau zeg, sjeezus!
    Hoe kunnen nou gewone mensen, die een beetje geschiedenis gehad hebben op school, nou weten wat bepaalde personen hebben gedaan voor Nederland. Nou heeft de KRO wel wat filmpjes laten zien, maar de echte werkelijkheid weten alleen historici. De meeste kunnen toch niet alles weten, en al helemaal niet conclusies trekken over wat er op die filmpjes wordt getoond.
    Historici hebben er voor gestudeerd, die weten bijna alles over belangrijke personen, veel en veel meer dan alleen die filmpjes laten zien. Ze hadden dus beter de historici van Nederland kunnen vragen om een iemand uit te kiezen die het meeste heeft betekend voor Nederland.
    De uitslag is al helemaal om je voor te schamen, Pim Fortuyn. Dat kan toch niet, die man heeft helemaal niets voor Nederland betekent. Hij was wel met allerlei plannen bezig, en zei van alles, maar of hij die plannen ooit had uitgevoerd weet niemand, en zal ook niemand ooit te weten komen.
    Die man had misschien wel een goede kans geweest bij De Grootste Nederlander Van De Afgelopen 5 jaar, maja wie zit daar op te wachten.

    Kortom die verkiezing was gewoon een verkiezing op basis van emotie, niet meer en niet minder.

    Het enige positieve vind ik dat de discussies goed waren en dat die ergens over gingen, die verkiezing hoefde eigenlijk dus niet. Ze konden beter 2 mensen uitkiezen (zoals ze dat gedaan hebben), en dan daaruit beslissen wie de meeste inspraak heeft gehad op de hedendaagse tijd.
     
  3. Casperge

    Casperge Guest

    Waardeloze uitslag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mad: :mad: ja hoor pim fortuin beter dan michiel de ruiter,waardoor het mogelijk is om ziektes te genezen en alle andere onmisbare celtoepassingen zoals dna en noem maar op,ook beter dan drees die alle dingen zoals wao,ww enz heeft nagelaten :mad: :mad: |:- ,!!!onmisbaar!!!!!! |:- ,en dan OOk nog beter dan willem van oranje die nota bene het land heeft gemaakt,ondanks dat ie ook z'n eige hachie wilde redden.Cruif is vergeleken met pim een heilige,en wat heeft pim fortuin ons nagelaten?Niks,behalve wat achterlijke uitingen over de islam en andere.Als pim nog zou leven,had hij de finale niet eens gehaald!!!!En een groot deel kiezers zou leiden aan tegenwoordig onschuldige kwalen,en daar aan sterven,een ander deel had nog geen pensioen gehad.

    Pim de grootste nederlander!!!!!!PFFFFFFFF

    Het hele concept zit vol fouten!,want hoe kan je nou kunstenaars vergelijken met Sporthelden,en oorlogslachtoffers met politici :confused:

    IDD
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2004
  4. PimpmasterB

    PimpmasterB Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    WTF???!?? Wie ben jij dan wel niet. Get your facts straight. Fortuyn was bij leven al razend populair. Ik kende Pim ook niet persoonlijk. Ik refereer evengoed naar hem als Pim. Net zoals ik dat doe bij Theo. Fuck you!!! De media heeft hem niet zalig verklaard, alswel verguisd bij leven. ****** op met je gelul (en oh ja, mijn vader heeft ****** en gaat daaraan dood, mag ik het dan WEL zeggen?). Door nerds als jij gaat dit land kapot.

    Wie mij btw wil bannen, doet dat maar, sterker, verwijder mij maar van dit kutforum. Mijn Xbox is omgebouwd. So what. De spellen die ik op live wil spelen, koop ik alsnog. De opmerkingen die ik hier toe hoor: onbeargumenteerde crap van scholieren. FUCK DAT. Ik wil PIM !!!!
     
  5. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    De pot verwijt de ketel...
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Eeeh, volgens mij ben je een beetje de draad kwijt... Dat je zo afgeeft op scholieren betekend dat jij je school zeker nooit hebt afgemaakt ofzo? Je gaat van Pim naar je vader naar omgebouwde xboxen??? Sterk :{
     
  7. PimpmasterB

    PimpmasterB Active Member

    Berichten:
    135
    Leuk Bevonden:
    0
    Fuck Da World !!!!
     
  8. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik zou graag willen, maar waar zit het gaatje dan?
     
  9. HellHound

    HellHound Active Member

    Berichten:
    1.452
    Leuk Bevonden:
    16
    Ehm... Michiel de Ruyter en ziektes en dna? Misschien is het een goed idee om je geschiedenisboekje er nog maar eens bij te pakken.
     
  10. Freeloader

    Freeloader Active Member

    Berichten:
    263
    Leuk Bevonden:
    0
    Amen
     
  11. RedSpykerbed

    RedSpykerbed .

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    'Pim Fortuyn toch niet de Grootste Nederlander'

    Uitgegeven: 16 november 2004 16:40
    Laatst gewijzigd: 16 november 2004 16:40

    AMSTERDAM - Als ook alle stemmen zouden worden meegeteld die nog na de uitzending van "De grootste Nederlander " zijn binnengekomen dan zou Willem van Oranje de uiteindelijke winnaar zijn geworden, zo meldt de KRO in een persbericht.

    Het probleem van de cijfers is veroorzaakt door 'langzame' computers, die na de uitzending nog nieuwe gegevens produceerden. En dat heeft te maken met een beveiliging die was ingebouwd om frauderen te voorkomen. Tijdens de uitzending kon alleen gestemd worden via een vaste telefoonlijn of via de mobiele telefoon. Alle kiezers konden maximaal 6 stemmen uitbrengen en de computers controleerden of dit aantal niet werd overschreden.


    Daardoor ontstond evenwel vertraging in de verwerking van de gegevens met als resultaat dat de telefoonlijnen geblokkeerd raakten. Toen de uitzending werd afgesloten stond Pim Fortuyn aan kop en werd hij onder het toeziend oog van de notaris als winnaar aangewezen.

    Volgens de officiële telling had Fortuyn op dat moment bijna 115.000 stemmen en Willem van Oranje 111.000 en daarmee was Fortuyn 'de grootste', maar telling van de stemmen na de uitzending geeft aan dat Pim Fortuyn 130.000 stemmen heeft en Willem van Oranje 161.000.

    De KRO heeft besloten de afgesproken procedure te respecteren, en geen wijziging te brengen in de uitslag zoals die tijdens de uitzending is gepubliceerd.

    bron: www.nu.nl


    /fokkop voor KRO haha, mar damn nog steeds erg dat pim f. 2e is geworden..
     
  12. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    HAhaha dat is er zo eentje van Hardcore-Holland punt com...

    Hij wil Pim! :D

    hij is wel gestopt met het oproepen van een christelijk godsdienst oorlog...
    dat "Deus Lo Vult" gelul enzo...
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2004
  13. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelul, denk je nou echt dat de eerste de beste het land in die tijd kon leiden? Nederland was in die tijd gesloopt, en Drees heeft er (natuurlijk niet alleen) voor gezorgd dat Nederland weer op het rechte spoort kwam, een geweldige prestatie als je het mij vraagt.

    Toch vind ik Drees niet de Grootste Nederlander. Zelf was ik (al vanaf het moment dat ik van het programma hoorde) voor Willem van Oranje gegaan. Waarom? Omdat hij Nederland heeft gevormd. Kunnen sommige mensen wel zeggen van: Ja, maar Willem van Oranje was geen Nederlander. Nee, maar zonder die 'allochtoon' hadden wij nu niet als Nederland bestaan, en was er dus ook nooit deze verkiezing gehouden.

    Imo is het een dwaze uitslag. Ben benieuwd of men Pimmetje nog steeds over 50 jaar kent. Hij kreeg niet de kans om zijn ideeën uit te voeren: mee eens. Maar het is dan ook zo, en dat klinkt misschien 'hard': Fortuyn heeft zijn ideeën dus niet kunnen uitvoeren, dus weten we niet of hij wel zo geweldig was, en weten we dus zeker dat hij níet de grootste Nederlander mocht worden. Er zijn in mijn ogen verschillende redenen waarom Fortuyn 'het' uiteindelijk is geworden:

    1. Moord op van Gogh
    2. 2 Jaar geleden, dus ligt hij nog vers in het geheugen

    Misschien zijn er mensen die denken dat Fortuyn over 100 jaar nog steeds als volksheld wordt gezien, en tuurlijk mag dit ook worden gedacht, maar zelf verwijs ik deze 'theorie' naar het rijk der fabelen. Docent Geschiedenis anno 2100: "Kinderen, kennen jullie Pim Fortuyn nog? De man die zó veel bereikte, en nog belangrijker: die zó veel voor Nederland heeft betekend?
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Jouw cijfers kloppen niet, Fortuijn had aldus peilingen hooguit 20 zetels, later hebben fortuijn fans en vooralMaurice de hond dat overdreven. Check het archief maar eens na. Mijn cijfers komen uit twee recente publicaties over het fortuijnisme, titel zou ik in de krant terug moeten zoeken.

    Pim Fortuijn bood simpele oplossingen voor simpele mensen. Niet allen zijn achterlijk, maar de meerderheid was de lager opgeleide ontevreden massa. En Pim Fortuijn was niet rechts, maar iemand die er tussenin zat.

    En 45% van de bevolking? Als Pim Fortuijn niet dood was gegaan had hij zelfs minder stemmen gekregen aldus sociologisch onderzoek. De verklaring daarvoor is simpel. Toen Fortuijn stierf trokken alle overige partijen zich terug en zag je niemand anders dna Fortuijn in de dmedia. Ook was er neiemand meer die het tegen hem opnam. Omdat niemand kwaad over hem durfde te spreken.

    Al had hij 30 zetels gekregen was het nog lang geen 45% geweest.
     
  15. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga mijn kinderen later niets over Pim Fortuyn vertellen en ik betwijfel of ze er op school ook ooit iets over zullen horen.
     
  16. BUZZA

    BUZZA dit is mijn internet

    Berichten:
    625
    Leuk Bevonden:
    0
    Grrr.. dat één persoon zoveel invloed kan hebben. Dat mag toch niet. Nu is ie ook al bezig om Wilders een plaatsje in de 2e Kamer te krijgen. :mad:
     
  17. X-power

    X-power Nah

    Berichten:
    212
    Leuk Bevonden:
    0
    Die krijgt hij sowieso wel: denk je echt dat Maurice de Hond er even 18 zetels naast zit ofzo?
     
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat heeft die beste man nou voor ons land betekend? Helemaal niets, maar dan ook echt helemaal niets. In de tijd dat hij politicus was, was er alleen maar puinhoop. En dat wordt/is dat de "grootste nederlander" :confused::confused:|:- te gek voor woorden :{
     
  19. Elgee

    Elgee Active Member

    Berichten:
    1.864
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt volkomen_O_
     
  20. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Er zijn veel stemmen binnengekomen met vertraging, nu blijkt dat Willen van Oranje toch gewonnen heeft, maar omdat de uitzending voorbij was tellend e stemmen neit meer mee.
     

Deel Deze Pagina